Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
egnie schreef:Ik ga geen oordeel geven over de reden. Ik wil echter behalve wat hierboven genoemd wordt het volgende zeggen. Doordat ze aan het verharen zijn, kunnen er ook schuurplekken ontstaan. Zijn het alleen afgeschuurde haren of zijn het wondjes? Afgeschuurde haren zou ik mij niet teveel zorgen om maken.
. 1 x been moet reactie zijn dus sneller, maakt niet uit of hij uit reactie gaat draven of aanspringt in galop als hij maar voorwaarts reageert.
. ben toen ook direct gestopt vond dat ook heel vervelend....
) Roosch schreef:Sporen af, zweep erbij en aantikken achter je kuit, en het allerbelangrijkst: goed les nemen.
Als je paard kale plekken heeft van de sporen moet je je afvragen wat jij verkeerd doet.
iloveThommy schreef:Wij rijden ons paard sinds kort met sporen omdat dit nodig was. Hij reageerde niet op het been en liep er om het zo maar te zeggen er constant door heen.
iloveThommy schreef:Maar hij is absoluut niet LUI, hij is erg voorwaarts.

iloveThommy schreef:Ik ben dus opzoek naar een oplossing en zonder sporen rijden is geen optie.
Sporen zijn géén oplossing, sporen zijn ervoor om je hulpen te verfijnen bij oefeningen die verfijning nodig hebben..anneliesdj schreef:iloveThommy schreef:Wij rijden ons paard sinds kort met sporen omdat dit nodig was. Hij reageerde niet op het been en liep er om het zo maar te zeggen er constant door heen.iloveThommy schreef:Maar hij is absoluut niet LUI, hij is erg voorwaarts.
Dit komt niet helemaal met elkaar overheen, wat is nu precies je probleem?