Welke oefeningen zijn er goed voor, onder de man of aan de longe.
Dit is iets waar we hard aan moeten werken..
Pony versneld ipv verruimen en springt dan makelijk aan in galop.
Graag tips?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:STrekken heeft te maken met kracht vanuit de achterhand, je pony moet dus goed worden getraind en op de achterhand komen zodat hij het voorbeen kan strekken.
Hier zijn geen oefeningen voor in die zin dat je het kunt aanleren, het is een trainingsproces op zich.

_KellyAV schreef:Veel schakelen en op het moment van terug rijden je handen sluiten en been geven. Zo moeten zijn achterbenen wat meer aan het werk. Je paard mag niet naar voren gaan als jij daar been geeft want dan heef het geen nut. De kunst van een middendraf is niet je paard maar aandrijven en naar voren gaan. Als je een middendraf inzet hou hem goed tegen van voor en spoor hem dan aan. Dan zou hij gaan moeten verruimen. Let wel op het ene paard doet dit makkelijker dan de ander en wordt niet boos als hij in galop gaat want je geeft in principe een voorwaartse hulp
veel succes!
xjesssicaa schreef:hier lees ik even mee!_KellyAV schreef:Veel schakelen en op het moment van terug rijden je handen sluiten en been geven. Zo moeten zijn achterbenen wat meer aan het werk. Je paard mag niet naar voren gaan als jij daar been geeft want dan heef het geen nut. De kunst van een middendraf is niet je paard maar aandrijven en naar voren gaan. Als je een middendraf inzet hou hem goed tegen van voor en spoor hem dan aan. Dan zou hij gaan moeten verruimen. Let wel op het ene paard doet dit makkelijker dan de ander en wordt niet boos als hij in galop gaat want je geeft in principe een voorwaartse hulp
veel succes!
bedoel je hiermee verzameld laten lopen on zn achterhand te kunnen trainen ?
Sonja schreef:Ik werk graag vanuit zijwaartse gangen om ze sterker te maken. Dus paar pasjes schoudervoor, rechtzetten en wegrijden. Daaruit voltetje op, pasje travèrs eruit, rechtzetten en weer wegrijden.
Dergelijke oefeningetjes. Vooral opletten dat je niet losgooit, dat je elke oefening een kop en een staart geeft, en niet alleen maar gaat gasgeven.
Sonja schreef:Dat kun je wel schudden, er is geen trucje of afsnijweggetje om te zorgen dat 'ie sterker wordt.
Maar we hebben het hier over een VIERjarige.... Dat zal de potentiële koper toch ook wel snappen?
jentel schreef:Joolien schreef:STrekken heeft te maken met kracht vanuit de achterhand, je pony moet dus goed worden getraind en op de achterhand komen zodat hij het voorbeen kan strekken.
Hier zijn geen oefeningen voor in die zin dat je het kunt aanleren, het is een trainingsproces op zich.
Dat begrijp ik.. maar heb je tips om hem sterker te maken..
)
Succes! WhySoWhite schreef:Balkjes, longeren in pessoa. Verzameld draven en dan weg rijden, altijd voorwaards houden. Ik vind persoonlijk wat hier boven is beschreven voro een jong paard niet goed. een jong paard moet goed voorwaarts blijven voor tegen houden achter er onder ''duwen''' heeft bij een 4 jarige absoluut geen zin! daar krijg je een zwaar lui paard van. ga lekker voorwaarts neerwaards rijden veel schakelen dan is de achterkant binnen enkele maanden goed aangesterkt! ( train het wel met mate) ga niet vandaag bedenken zo ga ik dat doen .Want training is beschadiging!
(in een bak van 20 bij 40 is het toch wat anders, vooral als je eerst recht moet stellen, dan rustig aan....) Capriootje schreef:Wat leuk dat je een potentiele koper hebt jentel! (ken je me nog?)
Ik zou je inderdaad ook aanraden om veel balkjes met hem te gaan lopen, aan de longe of onder de man. Steeds wat breeder leggen en rustig opbouwen met hoeveelheid balken. Als deze mensen hem echt willen, zullen ze ook in moeten zien dat hij pas 4 jaar is en er nog wat training bij komt.Succes!
Serendip90 schreef:Sowieso een paar algemene tips:
- zorg dat je altijd rechtgesteld bent als je gaat strekken, paar pasjes is dan al genoeg...
- wat bij mijn pony hielp: in de bossen op een lang pad, dan kun je langer achter elkaar door en het op een rechte lijn rustiger opbouwen(in een bak van 20 bij 40 is het toch wat anders, vooral als je eerst recht moet stellen, dan rustig aan....)
Suzanne_J schreef:Serendip90 schreef:Sowieso een paar algemene tips:
- zorg dat je altijd rechtgesteld bent als je gaat strekken, paar pasjes is dan al genoeg...
- wat bij mijn pony hielp: in de bossen op een lang pad, dan kun je langer achter elkaar door en het op een rechte lijn rustiger opbouwen(in een bak van 20 bij 40 is het toch wat anders, vooral als je eerst recht moet stellen, dan rustig aan....)
Inderdaad, lekker in de bossen gaan rijden! Op een lang zandpad kun je veel oefenen in het schakelen, zo heb ik mijn vorige paarden ook altijd getraind. En tot zover hebben ze allemaal aardig leren strekken