Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Raja schreef:het ligt er ook wel aan welke kant je op gaat in de bak.
Als je linksom rijdt, ga je staan als het linker voorbeen naar voren gaat
Als je rechtsom rijdt, dan ga je staan als het rechter voorbeen naar voren gaat
Het blijft in principe bij je paard een zelfde ritme en dat zou bij jezelf dus ook zo moeten zijn...
Ik zou zeggen: Veel oefenen en zorgen dat je rechtsom hetzelfde gevoel gaat krijgen als linksom!

fryskhynders schreef:Raja schreef:het ligt er ook wel aan welke kant je op gaat in de bak.
Als je linksom rijdt, ga je staan als het linker voorbeen naar voren gaat
Als je rechtsom rijdt, dan ga je staan als het rechter voorbeen naar voren gaat
Het blijft in principe bij je paard een zelfde ritme en dat zou bij jezelf dus ook zo moeten zijn...
Ik zou zeggen: Veel oefenen en zorgen dat je rechtsom hetzelfde gevoel gaat krijgen als linksom!
ik neem aan dat je het andersom bedoelt.
binnen been en buiten been is makkelijker in dit verhaal.
je gaat staan als het buiten been naar voren gaat!
dus als je rechtsom rijd is het linkerbeen het buiten been en moet je staan als deze naar voren komt
en als je linksom rijs is het rechter been het buiten been en moet je staan als deze naar voren komt

max66 schreef:ik heb geen oplossing voor je probleem, ik herken het niet. Inderdaad op het buitenbeen lichtrijden (gaan staan als het buitenbeen naar voren gaat).
Ik vraag me eigenlijk wel af: waarom is dat eigenlijk en op welk been ga je lichtrijden als je bv in het bos bent? Weet iemand dit?
Cowgirl schreef:max66 schreef:ik heb geen oplossing voor je probleem, ik herken het niet. Inderdaad op het buitenbeen lichtrijden (gaan staan als het buitenbeen naar voren gaat).
Ik vraag me eigenlijk wel af: waarom is dat eigenlijk en op welk been ga je lichtrijden als je bv in het bos bent? Weet iemand dit?
Ik heb wel een oplossing voor het probleem en dat is je paard rechtrichten.
Als je dit gevoel hebt is je paard gewoon schots en scheef. Hier moet je wel wat aan doen anders loopt je paard geheid blessure's op.
In het bos moet je gewoon regelmatig van been verwisselen. Waarom men in de bak op het buitenbeen moet lichtrijden...geen flauw idee.
Telpeva schreef:Waar heb je precies last van? doet het pijn, heb je geen gevoel in je been, of lukt het niet om de gang bij te kunnen houden?
Ik heb zelf een keer lange sokken gehad die tot aan mijn knieholtes zaten, en daar de bloedbaan in mijn been afknelde waardoor ik met dat been niet kon lichtrijden omdat dat pijn deed, misschien is dat iets om naar te kijken?
SusanH schreef:Ik ken dit zelf alleen van paarden die erg scheef zijn. Dan voelt de niet voorkeurskant heel vreemd aan als je wel op het goede been gaat licht rijden. De oplossing is dus recht richten.
Volgens mij bedoelt Raja ook het buiten voorbeen, idd het als het buitenvoorbeen naar voren gaat ga je staan, dan rij je op het goede been licht. Gewoon 1 keer doorzitten als je verkeerd zit, en je zit goed.
Cowgirl schreef:max66 schreef:ik heb geen oplossing voor je probleem, ik herken het niet. Inderdaad op het buitenbeen lichtrijden (gaan staan als het buitenbeen naar voren gaat).
Ik heb wel een oplossing voor het probleem en dat is je paard rechtrichten.
Als je dit gevoel hebt is je paard gewoon schots en scheef. Hier moet je wel wat aan doen anders loopt je paard geheid blessure's op.
In het bos moet je gewoon regelmatig van been verwisselen. Waarom men in de bak op het buitenbeen moet lichtrijden...geen flauw idee.