Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. De door jou genoemde 4 opties kunnen helpen, maar uiteindelijk zul je er toch alleen en te paard langs moeten. Je zou kunnen proberen om iets voor de hoek binnenstelling/ schouder voor te rijden, zelf de andere kant dan de hoek op te kijken en goed met je binnenbeen door te blijven rijden. Verder is het belangrijk dat je zelf ontspannen blijft zitten en je niet al teveel focussed op de hoek. Ik zou er persoonlijk ook geen 10 minuten stil gaan staan.
Kijken wel, maar dan met zijn ogen en niet met zijn hele lijf

Die had al lang op haar donder gekregen, geen gemiep en gezeur

paarden zijn vluchtdieren en zullen ten alle tijden weiken voor druk, in welke vorm dan ook...
LS_ schreef:dat zei ik ook niet.
Maar wat ga dan wél doen als én lief doen én doorpakken niet werkt?
Tot nu toe heeft bij mij altijd een van de twee gewerkt.rhian schreef:prima als dit voor jou werkt...! Echt dat meen ik!
ik zou het niet zo doen ( nogmaals, mijn aanpak verschilt van die van jou wat ook prima is! meerdere wegen leiden naar die 'enge hoek') maar ik ben geneigd om vanuit een paard te denken en problemen op te lossen.
Tuurlijk krijg je een paard door die hoek met een zweeppaarden zijn vluchtdieren en zullen ten alle tijden weiken voor druk, in welke vorm dan ook...
Maar als je ook je paard wilt leren jou als leider te zien en jou ten alle tijden te vertrouwen ( wat toch wel psychologische winstpunten zijn ) zou ik die kans grijpen... en het werkt voor mij prima en voor de paardjes waar ik tot nu toe mee heb mogen werken... al heel wat 'bangeschijtertjes' geholpen op die manier...
Rustig, met liefde maar ook consequent.. "die kant ga je op... boeit niet hoe lang we hier over doen maar vandaag ga je die kant op...klaar..." meeste paarden geven trouwens vrij snel op heb ik gemerkt... als ze doorhebben dat je geen cm toe geeft...![]()
SUCCES!
) Heb haar er ook wel doorheen na een tijdje, maar de keer erop kan ik weer van voor af aan beginnen. Dit zie ik dus niet meer zo zitten.