paardrijden met oortjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lillyxxx

paardrijden met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:23

Ik weet niet of ik het hier juist plaats...

Ik rij vaak buiten en er is best wel veel lawaai (auto's die langsrijden, spelende kinderen,...). Dus ik ben op zoek naar een systeem waarbij ruiter en intructeur/-persoon langs de kant- elkaar kunnen begrijpen zonder hard te moeten schreeuwen.

Overlaatst heb ik met een systeem gereden waarbij er een continue verbinding was. Daarmee bedoel ik dat zowel ikzelf als de persoon lang de kant konden luisteren EN praten. Dus met andere woorden dat er tweerichtingsverkeer is intructeur naar ruiter en omgekeerd.

Het was geen walkie talkie systeem waar ook andere mensen op dezelfde frequentie zitten.

Gewoon de intructeur-ik en onze discussie.

Iemand die mij kan helpen ivp dit systeem ?

Srika

Re: paardrijden met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:15

op een volte rond je instructeur rijden? mijn instructrice loopt gewoon in de bak mee.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:08

Ik krijg altijd gewoon les door een oortje, en als ik zelf terug wil praten moet ik dit gewoon hardop doen. Maar ik hoef eigenlijk nooit terug te praten haha. Enkel een keer ja of nee ofzo. Maar uit je vraag begrijp ik dat je dus niet via een oortje les wilt? Dan zal je toch moeten schreeuwen of instructeur midden in de bak zetten en mee laten lopen.

lillyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:25

Het is wel een systeem met een oortje, maar waarbij ikzelf ook kan antwoorden.
Het is een soort systeem die onder meer bij schaatsers en motorrijders gebruikt wordt.
Helaas kan ik het nergens op internet terugvinden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:30

Misschien even diegene vragen met wiens systeem je toen gereden hebt?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:42

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:21

Bij ons op stal geeft iemand les die heeft wel atijd zoon oortje bij zich zodat zij kan praten.
Je hoeft toch geen hele gesprekken te voeren onder je les??
En als je aan het rijden bent toch ook niet? O:)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:07

lillyxxx schreef:
Gewoon de intructeur-ik en onze discussie.

Ik heb nooit discussie met mijn instructeur, zij verteld ik luister en soms ja of nee. Zij loopt idd ook met mij mee of ik moet even rond haar rijden als ze iets uitlegt.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:20

onze instructeur heeft een headset met microfoontje, terugpraten doen we eigenlijk nauwelijks...

lillyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 16:13

Ik kan het helaas niet vragen aan die persoon, want dit was tijdens een clinic en de apparatuur was geleend.

Discussie heb ik ook niet echt met mn lesgeefster, maar ik ben wel iemand van veel vragen. "Waarom moet ik dit of dat zo doen, helpt het als ik dit of dat doe" enzo. Op dit moment moet ik dan steeds halthouden om naar de uitleg van haar te kunnen luisteren. Het zou handiger zijn met een handig communicatiemiddel.

Een technieker vertelde laatst over een wireless bluetooth systeem, maar hij wist er zelf heel weinig over. Dus ik dacht ik vraag het hier even na.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:45

T_S_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:01

Je hebt ook een soort microfoontje die je instructeur op kan zetten zodat je hem/haar beter kan verstaan..
Alleen kan jij dan nog niet goed terug praten, maar ik ben ook niet van mening dat je tijdens je les in discussie kan gaan.. doe dit gewoon na je les

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:10

Ik heb een aanvullende vraag.
Bestaan er ook "oortjes" - systemen waarmee de instructeur vanuit het midden les kan geven aan meerdere (ca 3) combinaties tegelijk, evt. op verschillende kanalen?

De situatie uitleggend: gisteren heb ik een groeps-menles bijgewoond (vanaf de zijlijn) in een hal van 30 x 70 meter, met 3 mencombinaties per les. Aangezien de bak groot is, en mencombinaties meer lawaai maken door het "ijzerwerk", zaten we wat te bomen of het mogelijk is om via een walkie-talkie, microfoontje + oortjes of ander soortig systeem, een gedeelte van de les "klassikaal" te kunnen geven.

Je ziet bijvoorbeeld wel eens een motor instructeur met 3 leerlingen rijden...... waarmee communiceren zij?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:58

yvonnedv schreef:
senheiser?
senrun?

Ik heb zelf deze besteld http://www.dealextreme.com/p/ucom-8-km- ... -pack-2806

ben benieuwd voor die 22,48 het uitproberen waard toch?

Vraag me af hoe je dit wilt doen? Verder is een walkie-talkie frequentie niet heel stabiel, voor een goede verbinding kom je al snel uit bij systemen die ruim de 100,- passeren.

@TS: wil je zelf een systeem aanschaffen om les mee te krijgen? Normaal gesproken kiest een instructeur er zelf voor of ze wil schreeuwen of een systeem met een oortje aanschaft. Ze kan er namelijk iedereen mee lesgeven, om zelf deze aparatuur aan te schaffen zou ik toch echt veel te kostbaar vinden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:12

Dressuurgek schreef:
yvonnedv schreef:
senheiser?
senrun?

Ik heb zelf deze besteld http://www.dealextreme.com/p/ucom-8-km- ... -pack-2806

Vraag me af hoe je dit wilt doen? Verder is een walkie-talkie frequentie niet heel stabiel, voor een goede verbinding kom je al snel uit bij systemen die ruim de 100,- passeren.

Je kunt er een Nokia headsetje op aansluiten, de recenties zijn goed, we gaan het wel ervaren.
Het is alleen om onze dochter aanwijzingen te geven tijdens het rijden en daar ga ik echt niet zo'n duur systeem voor aanschaffen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:14

gem schreef:
Ik heb een aanvullende vraag.
Bestaan er ook "oortjes" - systemen waarmee de instructeur vanuit het midden les kan geven aan meerdere (ca 3) combinaties tegelijk, evt. op verschillende kanalen?

De situatie uitleggend: gisteren heb ik een groeps-menles bijgewoond (vanaf de zijlijn) in een hal van 30 x 70 meter, met 3 mencombinaties per les. Aangezien de bak groot is, en mencombinaties meer lawaai maken door het "ijzerwerk", zaten we wat te bomen of het mogelijk is om via een walkie-talkie, microfoontje + oortjes of ander soortig systeem, een gedeelte van de les "klassikaal" te kunnen geven.

Je ziet bijvoorbeeld wel eens een motor instructeur met 3 leerlingen rijden...... waarmee communiceren zij?

volgens mij kan dat met de senheiser

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:17

@ yvonnedv: als het uiteindelijk niet zo fijn werkt dan val je er ook niet echt een buil aan voor die prijs :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:28

Dressuurgek schreef:
@ yvonnedv: als het uiteindelijk niet zo fijn werkt dan val je er ook niet echt een buil aan voor die prijs :)

idd. zoals ik al schreef

yvonnedv schreef:

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:38

yvonnedv schreef:
Dressuurgek schreef:

idd. zoals ik al schreef

yvonnedv schreef:

Ik val je alleen maar bij :roll:

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:56

ik geef soms les met een walkie talkie systeem. Ik heb de optie om alleen zelf te kunnen praten en de optie om twee richtings verkeer te hebben. Het is ook mogelijk om meerdere combinaties les te geven mits ze op dezelfde frequentie zitten. Evt. kun je overschakelen tussen verschillende kanalen, maar dat kost in een les vaak te veel tijd.

maaike1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:45

En bevalt ie een beetje?

Vind het voor dat geld ook nog wel leuk om te hebben :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:22

Uhh Ze zijn nog niet binnen.

Tja moet uit Hong Kong komen, duurt ff he

Zo gauw ik ze heb zal ik het hier laten weten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:11

zoekgeraakt in de post :? , ze sturen nieuwe

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:13

Ik volg dit even! erg interesant

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:43

maar je ziet dat ook wel eens op wedstrijden dat iemand (de ruiter ) een oortje in heeft en degene (de groom of iemand anders) een soort walkie talkie heeft dit lijkt me ook best handig zeker om nog wat extra tips bij het losrijden te krijgen !