Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annienke schreef:Aangezien hij gebruikt is voor jachtritten zit 'galop is gaan en niet meer stoppen' er waarschijnlijk sterk ingeroest. Wat je zou kunnen proberen is, als hij in de bak wel goed op zithulpen reageert, dit gaan oefenen in een weiland bijvoorbeeld. Kans is alleen dat hij over het hek geen dendert als hij ook onbestuurbaar is op zo'n moment (??), misschien zou iemand hem dan aan een longeerlijn kunnen houden??
Misschien dat hij als je alleen gaat rijden iets minder sterk zal reageren.
Quebelle schreef:Sassol schreef:Een paard kan alleen hangen als jij vasthoudt;)
Hij hangt zelf op een lange teugel
(dus enkel met groepen op pad gaan waarvan je weet dat die te vertrouwen zijn en de galop overslaan). Quebelle schreef:Lesgeefster heeft voorgesteld om zondag mee te gaan op jachtrit.
Ik rijd met hem en zij rijd mee met haar eigen paard,
ik zou dan rijden bij de facultief springers (in een klein groepje kiezen wat je springt en wat je niet springt).
Dat is op grote velden en ik zou hem dan in eeen cirkel rustig mijn ding kunne doen en hem laten wennen aan het feit datie niet halsoverkop mee moet met de bende.
Denken jullie dat dat een goe idee zou zijn?

) en hij was behoorlijk goed terug te pakken als ik hem op een cirkel zet.Quebelle schreef:Lesgeefster heeft voorgesteld om zondag mee te gaan op jachtrit.
Ik rijd met hem en zij rijd mee met haar eigen paard,
ik zou dan rijden bij de facultief springers (in een klein groepje kiezen wat je springt en wat je niet springt).
Dat is op grote velden en ik zou hem dan in eeen cirkel rustig mijn ding kunne doen en hem laten wennen aan het feit datie niet halsoverkop mee moet met de bende.
Denken jullie dat dat een goe idee zou zijn?