Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor zondag ga je dit echt niet goed krijgen ook niet met trucjes oid. Verder zijn er hier op bokt wel een aantal topics te vinden over het wijken dat 'het paard de achterhand niet meeneemt' celinedaisy schreef:Ze snapt gewoon het wijken zelf niet. dus mijn vraag was wat ik dan beter kan doen.
Want het is echt niks ingewikkelds en het zegt dus wel iets over je instructeur dat die dit niet kan uitleggen aan jou. xSlvna schreef:'mijn' pony heeft in dr 22 levensjaren volgensmij nognooit geweken, misschien enkele keren, dus vond ze t extreem moeilijk, heb t haar moeten leren door zeer duidelijk te zijn in mn hulpen...
Wanneer je paard iets niet snapt, ben JIJ degene die hem moet uitleggen wat die moet doen, kun je dat niet... is dat JOU fout
Nu is overmorgen de wedstrijd, maar het enige wat ik adviseer is oefenen. Vraag anders 2 vriendinnen, één die wat meespeelt op de binnen teugel (om t begrenzen duidelijker te maken) en gelijk ook een beetje tegen de schouder drukt, tegelijk moet JIJ kuitdruk geven en de andere vriendin bij de bips duwen.
Met zn 3en het paard zo goed mogelijk te laten lopen.
Dan wel beginnen met zn 3 pasjes 'goed' wijken, dan een a 2 rondjes normale oefeningen, dan opnieuw, zn 4 / 5 keer herhalen MET vriendinnen, en dan proberen zonder hun, kijken hoe het paard loopt op jou kuitdruk...

connepon85 schreef:Wijken is vaak een middel om een paard meer te laten buigen en atletischer te maken. Het is geen doel op zich. Als je paard niet wilt wijken, dan is het vaak zo dat hij ook in de hoeken niet goed buigt. Vaak is dit zo omdat veel ruiters de hoeken "vergeten" en tegen het binnenbeen laten aanvallen. Als ze dan willen wijken zijn ze verbaasd dat het paard niet voor hun been willen buigen. Kortom, zorg er dus eerst voor dat je je pony ook in de hoeken en de voltes goed laat buigen. Zet hem op de volte eens een pasje naar binnen of naar buiten. Let er wel goed op dat je hem dan wel voorwaarts houdt en dat hij niet enkel opzij gaat met het risico dat hij door je buiten (of binnenbeen) heen loopt. Succes!
celinedaisy schreef:Ik krijg gewoon goed les en ik heb het er niet over day ik het wil fixen voor zomdag. alleen een tip voor wat ik kan dien dat het er niet zo erg uit ziet. ik ben al heel lang bezig met wijken oefenen dus dat is t probleem niet.