Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mallootje schreef:Op wedstrijd heeft hij absoluut geen stress. Het is van nature een koel en zelfs wat flegmatiek paard, dus hij is nooit echt druk of super"vrolijk".
Dus op wedstrijd is hij eigenlijk niet anders dan thuis.. Hij staat op de vrachtwagen rustig hooi te knabbelen en ik laat hem voor m'n proef ook altijd even grazen op het parkeerterrein. Na de proef breng ik hem meestal meteen naar huis zodat hij nog op de wei kan, en ik rij terug om m'n protocol te halen. Wedstrijd is dus voor hem wel een "belevenis" maar ik doe er alles aan om het zo aangenaam mogelijk te maken. Heb ook niet de indruk dat hij het vervelend vindt.
Mocht hij het inderdaad stresserend of eng vinden zou ik zeker al beslist hebben niet meer te gaan deze week.
In z'n voeding is verder ook niets veranderd. Paard krijgt 2x per dag een heel ruime portie voordroog, 2x per dag 1 kilo recreatiebrok en na het werk ook nog een schepje lucerne.
. Gebeurde bij een paard bij ons op stal ook, die werd er erg ongelukkig van.

) ook wat moe en die heeft er ook geen zin in, dus gaan we maar niet!