Kleine totilas (mistery) @ hippiade M2-DE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisaislisa

Kleine totilas (mistery) @ hippiade M2-DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:38

Hallo allemaal,

Weer een keertje een topic van mij & mistery.
Wat informatie over ons:
Mistery is 6 jaar, en een ruin van 1.47 groot.
Zijn vader is Make My day (new-forest) en zijn half-broertje Prince Z.
We rijden sinds april 2009 wedstrijden, meestal dressuur.
We zijn inmiddels al weer Z1 gestart en daarin hebben we ook alweer een winstpunt :)
De foto's zijn gemaakt op de Hippiade 3 september, we deden toen nog mee in de M2 dressuur (de).
We hadden op de hippiade 60, 33 % en we werden 15de van de 31.

Foutjes waar we nu tegenaanlopen zijn vooral het voorwaarts houden in de proef en tijdens de oefeningen.
De keertwending (spilbeen blijft staan) en de uitgestrekte/midden gangen.
Nou de foto's :

Lekker losstappen:

1: Afbeelding

2: Afbeelding

3: Afbeelding

4: http://i56.tinypic.com/2ibdpmq.jpg

5: http://i56.tinypic.com/25khaic.jpg

6: Afbeelding

7: Afbeelding

8: Afbeelding

9: Afbeelding

10: Afbeelding

11: Afbeelding

12: Afbeelding

13: Afbeelding

Galopje :D

14: Afbeelding

15: Afbeelding

Zijn lieve hoofdje:

16: Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D
Laatst bijgewerkt door lisaislisa op 13-09-11 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:44

Wat een knap kind zeg, mag je trots op zijn..

Als tip;

Je handen iets meer dragen, en je tenen naar binnen houden.
Je hebt sporen aan je voeten en het zou zonde zijn als je je knappe paard daarmee een trap geeft zonder dat het je bedoeling is!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:47

Aansprekende pony :j

Tijdens het losrijden veel overgangen en schijnovergangen rijden, scherp aan het been maken.
Voor de uitgestrekte en middengangen iets terugrijden zodat het verschil groter lijkt en hij wat meer op jou gaat letten.

Succes in het Z1!

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:50

Wat een leuke pony! Daar mag je trots op zijn! Ik heb alleen het idee dat je beugels wel een gat langer mogen, je zit net met je knie over de wrong heen.
Succes samen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:52

gabjj8 schreef:
Wat een knap kind zeg, mag je trots op zijn..

Als tip;

Je handen iets meer dragen, en je tenen naar binnen houden.
Je hebt sporen aan je voeten en het zou zonde zijn als je je knappe paard daarmee een trap geeft zonder dat het je bedoeling is!

Ja, dankjewel :)
Dat van die tenen valt mij nou ook erg op..

Pion schreef:
Aansprekende pony :j

Tijdens het losrijden veel overgangen en schijnovergangen rijden, scherp aan het been maken.
Voor de uitgestrekte en middengangen iets terugrijden zodat het verschil groter lijkt en hij wat meer op jou gaat letten.

Succes in het Z1!

Oke, bedankt daar zullen we volgende keer wat meer aan denken :)

MoBi90 schreef:
Wat een leuke pony! Daar mag je trots op zijn! Ik heb alleen het idee dat je beugels wel een gat langer mogen, je zit net met je knie over de wrong heen.
Succes samen!

Dankjewel, ik heb mijn beugels meestal ook een gaatje langer, maar soms zit het vreselijk en dan doe ik ze dus een (half)gaatje korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:00

Ik vind het beeld niet super om naar te kijken, ik zie een pony die hier en daar zijn hoofd kantelt en hij lijkt me wat zwaar/sterk in de hand omdat ie van achteren niet actief genoeg is, zo ziet het er iig uit. En ik heb het idee dat je hulpen nogal wat groot zijn want je bent wel heel veel bezig onderweg.

Ik denk dat je beter moet gaan werken aan je pony beter aan de hulpen te krijgen zodat je meer rust krijgt in je rijden.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:07

Joolien schreef:
Ik vind het beeld niet super om naar te kijken, ik zie een pony die hier en daar zijn hoofd kantelt en hij lijkt me wat zwaar/sterk in de hand omdat ie van achteren niet actief genoeg is, zo ziet het er iig uit. En ik heb het idee dat je hulpen nogal wat groot zijn want je bent wel heel veel bezig onderweg.

Ik denk dat je beter moet gaan werken aan je pony beter aan de hulpen te krijgen zodat je meer rust krijgt in je rijden.

Dat is hij eigenlijk helemaal niet, hij juist fijn in de hand.
Achter is hij idd niet zo actief.
Dat je het idee hebt dat ik grote hulpen geef kan wel kloppen, maar dit komt vooral omdat hij tijdens de proef stilviel.
Waar hij soms wel last van heeft, maar met het losrijden luistert hij op de kleinste hulpen :)

Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Re: Kleine totilas (mistery) @ hippiade M2-DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:12

Zonde, dan heb je blijkbaar spanning in de proef, probeer je pony te vertrouwen en je hulpen klein te houden, het is zonde als het beeld verstoord wordt.
Ik ken het dat je paard stilvalt in de proef, die van mij deed dat ook, maar je moet bedenken dat dit altijd bij jezelf vandaan komt, een paard zal zich niet bedenken van goh in de proef heb ik geen zin. Dat is altijd een stukje spanning van de ruiter.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:13

Moderatoropmerking:
En opnieuw een berichten verwijderd die niet aan de RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:33

Super leuke pony.
Probeer te kijken waar je heen gaat.
Het lijkt erop alsof je een beetje naast je pony kijkt, probeer wel boven je pony te kijken en vervolgens te kijken waar je heen gaat.
Probeer je tenen iets meer naar binnen te draaien en je handen wat hoger te houden en ellebogen in een knikje.

Verder echt super combi.
Heel veel succes!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 05:50

super mooie pony <3 dat ten eerste.
mijn tip:
probeer je hakken inderdaad wat uit te drukken en je tenen naar binnen te houden.
verder zie ik bij het inrijden bandages om de voorbenen, waarbij de bandage rechtsvoor iets dikker om de kogel heen is gedraaid.

Hier zou ik rekening mee houden, dat kan vervelende pijntjes veroorzaken tijdens het rijden (omdat het kogelgewricht stevig vast gehouden wordt.

succes in het Z! :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:30

Persoonlijk vind ik een aantal foto's niet zo'n fijn beeld geven, narrig kijkende pony die nogal eens zijn hoofd kantelt. Weet niet hoe dit bij de pony's is, maar bij de paarden wordt dit behoorlijk afgestraft (het kantelen). Voor t mooie vind ik je eigenlijk ook te groot. Maar goed, dat zie je wel vaker. Op foto 10 en 11 lijkt hij er ook niet lekker doorheen te zijn. Geen idee hoe je traint/loswerkt, maar regelmatig even lekker vw-nw rijden kom 'm wel eens goed doen. Desnoods even steeds iets ronder in stellen zodat hij wat losser in de bovenlijn wordt. Veel schijn overgangen om 'm actief te krijgen van achter.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:41

Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik de eerste 2 topics die jij hebt gemaakt, een veel fijner beeld geven (even in je profiel gekeken). Ik vind hem op deze foto's echt niet onstpannen over de rug lopen en op sommige foto's is hij niet nageeflijk
Ik zou zeggen pak eerste weer de basis, en stel hem wat lager in zodat hij er ook weer lol in krijgt. En ga dan op een rustige manier je pony weer wat hoger instellen en moeiljkere oefeningen doen. Denk dat je het resultaat ook in je punten terug zal zien

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 17:03

aslo schreef:
Persoonlijk vind ik een aantal foto's niet zo'n fijn beeld geven, narrig kijkende pony die nogal eens zijn hoofd kantelt. Weet niet hoe dit bij de pony's is, maar bij de paarden wordt dit behoorlijk afgestraft (het kantelen). Voor t mooie vind ik je eigenlijk ook te groot. Maar goed, dat zie je wel vaker. Op foto 10 en 11 lijkt hij er ook niet lekker doorheen te zijn. Geen idee hoe je traint/loswerkt, maar regelmatig even lekker vw-nw rijden kom 'm wel eens goed doen. Desnoods even steeds iets ronder in stellen zodat hij wat losser in de bovenlijn wordt. Veel schijn overgangen om 'm actief te krijgen van achter.

Oke bedankt, over je opmerking dat ik te groot ben; er zijn ZAT mensen die groter zijn dan ik en op een d-pony rijden. Dat wil niet zeggen dat ik daarom nog pas, maargoed.

Met het losrijden, rij ik zoals op de 1ste foto, laag en lang. Op wedstrijd meestal wat minder omdat hij zich er niet zo goed kan concentreren.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 17:05

MrUlbe schreef:
super mooie pony <3 dat ten eerste.
mijn tip:
probeer je hakken inderdaad wat uit te drukken en je tenen naar binnen te houden.
verder zie ik bij het inrijden bandages om de voorbenen, waarbij de bandage rechtsvoor iets dikker om de kogel heen is gedraaid.

Hier zou ik rekening mee houden, dat kan vervelende pijntjes veroorzaken tijdens het rijden (omdat het kogelgewricht stevig vast gehouden wordt.

succes in het Z! :)

Bedankt, en de bandages zijn 3 in 1 beschermers :)
Maar wel bedankt :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:35

lisaislisa schreef:
Oke bedankt, over je opmerking dat ik te groot ben; er zijn ZAT mensen die groter zijn dan ik en op een d-pony rijden. Dat wil niet zeggen dat ik daarom nog pas, maargoed.

Met het losrijden, rij ik zoals op de 1ste foto, laag en lang. Op wedstrijd meestal wat minder omdat hij zich er niet zo goed kan concentreren.

Daarom zeg ik ook voor 't mooie, je past er op zich nog wel op. Ik pas ook nog prima op een D, maar vind t niet mooi ;)
Op de eerste foto zou ik 'm persoonlijk nog wat lager en iets ronder willen. Dat hij de bovenlijn lekker los gaat laten. Veel afwisselen vwb het instellen en veel naar links en rechts inbuigen. Wel actief houden van achteren. Vwb het kantelen: dit kan verschillende ooraken hebben, zoals het gebit, maar vaak ook dat de pony niet helemaal recht is en danmn op 1 kant wat vast houdt. Verder heb je echt een mooie pony onder je kont hoor.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 07:23

aslo schreef:
lisaislisa schreef:

Daarom zeg ik ook voor 't mooie, je past er op zich nog wel op. Ik pas ook nog prima op een D, maar vind t niet mooi ;)
Op de eerste foto zou ik 'm persoonlijk nog wat lager en iets ronder willen. Dat hij de bovenlijn lekker los gaat laten. Veel afwisselen vwb het instellen en veel naar links en rechts inbuigen. Wel actief houden van achteren. Vwb het kantelen: dit kan verschillende ooraken hebben, zoals het gebit, maar vaak ook dat de pony niet helemaal recht is en danmn op 1 kant wat vast houdt. Verder heb je echt een mooie pony onder je kont hoor.

Bedankt, hier heb ik echt wat aan :)
En over het kantelen; het komt waarschijnlijk door mijn linkerhand, dat ik die hoger heb dan de rechter :o
Maar daar ben ik wel mee bezig, en dat is nou al beter.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:48

Erg mooi beestje!
Ik ga mee met de rest, wil er nog even aan toe voegen dat (vooral op foto 1 en 2) je je schouders naar voren draait en lijkt vast te zetten. Als je die gewoon naar achteren houdt en ontspant, zal je knappe pony waarschijnlijk ook wat minder spanning hebben :)
Succes!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:31

Oke, bedankt :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:37

DieL_Zor schreef:
Erg mooi beestje!
Ik ga mee met de rest, wil er nog even aan toe voegen dat (vooral op foto 1 en 2) je je schouders naar voren draait en lijkt vast te zetten. Als je die gewoon naar achteren houdt en ontspant, zal je knappe pony waarschijnlijk ook wat minder spanning hebben :)
Succes!

Dit zag ik ook, plus een strakke hand. Kijk maar eens naar foto 14, en dan je binnenhand. Daar staat erg veel spanning op, waardoor je pony zich ook niet goed los kan laten. Zelf de boel loslaten, goed diep uitzuchten, en relaxed op je pony gaan zitten!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 13:43

oke, bedankt :)
Mijn binnenhand op foto 14 (links) is inderdaad strakker.
Daar ben ik mee aan het werk :)

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:45

Super mooie pony.
Als je de pony tussen de oren kijkt zit je recht. heb het idee dat je langs de pony kijkt.
Alles komt goed.
Veel succes in het Z1

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 13:46

Peggy1970 schreef:
Super mooie pony.
Als je de pony tussen de oren kijkt zit je recht. heb het idee dat je langs de pony kijkt.
Alles komt goed.
Veel succes in het Z1

Dat zou best eens kunnen, bedankt :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 22:22

Ik heb vandaag mijn beugels weer een gaatje langer gedaan :)
En er ook vooral opgelet dat ik mijn linkerteugel niet steeds strak vast pak, en dat gaat steeds beter.