Pony van 4 jaar, zien jullie verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinx

Pony van 4 jaar, zien jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:00

Hallo bokkers!
Het werd weer tijd voor een topic, aangezien Minou nu eindelijk begint te snappen hoe ze moet lopen.
In 2 maanden tijd is ze weer enorm vooruit gegaan. De ontspanning zit er veel meer in. :j Ook vind ik mijn eigen houding vooruit gegaan ten opzichte van eerst ( handen, benen, etc. ) Ik hoop dat jullie het verschil zien! En commentaar is altijd welkom, maar blijf wel vriendelijk! :)

Ons laatste topic : [RIJ-ITP] Minou van de Beekhoeve op wedstrijd

Minou van de Beekhoeve
4 jaar
Nrps x Arabier

Ik kan mezelf trouwens wel voor me hoofd slaan als ik zie dat ik zo weing voor me kijk! _-:(

1. Stap
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Stukje verzamelen
Afbeelding

7. En weer vooruit
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Galop, iets wat ze nog héééél moeilijk vind. Maar ben toch trots op deze foto. Aangezien ze lekker loslaat in haar lichaam.
Afbeelding

10. Pasje verruimen in galop. Tja, das ff lastig. En me houding is er ook naar. :+
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Minou bedankt jullie voor het kijken! :wave:
Afbeelding

lisaislisa

Re: Pony van 4 jaar, zien jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:07

Het ziet er goed uit!
Je kan ook mooi zien dat je haar aan het loswerken bent :)

Zoals je zelf ook al zegt, je moet meer vooruit kijken dan naar beneden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:09

Ik zie je vooruitgang, paardje ziet er stuk rustiger uit. Je rijdt ook netjes, ik kijk alleen nog wel raar tegen je benen aan. Ligt dat aan het zadel? Of aan mij :P
En waarom rijd je met een zweep + sporen? :o (niet aanvallend bedoeld, gewoon benieuwd)

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:18

Bedankt voor jullie reacties!
@antje_vip
Ik denk dat de beenligging door het zadel komt. Bij dressuurzadels is mijn beenligging veel netter. Springzadels zijn gewoon niet echt mijn ding. Ze zijn ook niet voor niets voor het springen bedoeld. Het is alleen niet anders. Ik moet het hiermee doen. En ik probeer een zo net mogelijke beenligging te creëren, maar het blijft altijd lastig. Ik rijd trouwens met sporen voor de fijne hulpen en de zweep is meer voor nood. Stel me pony is een keer niet aan het been, dan geef ik liever een keer een goede tik dan een paar porren met me sporen. Daar zijn ze niet voor bedoeld. ;)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:40

Ik vind het er goed uit zien! Jullie zijn echt vooruit gegaan, het ziet er netjes en ontspannen uit. Ook ben ik jaloers op je houding.... Omdat t haw is; let op je benen, probeer je binnenbeen op de singel te houden

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:04

Je legt naar mijn idee je been te ver naar achteren waardoor je niet op een lijn zit.
Probeer je been wat meer bij de singel te houden en te laten hangen.
Voor de rest ziet het er keurig uit...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:08

Ik zie zeker verbetering :j Ik zie hier dat de achterhand ook steeds beter meekomt! :j

Maar let wel op je lijn: schouders, heup en hak; dat moet een rechte lijn vormen. Misschien toch je beugels nog een gaatje langer?

Je handen moet je ook meer rechtophouden, je speelt continu piano :P Geeft ook een wat onrustig beeld.

Persoonlijk zou ik je sporen aflaten, zorg eerst maar dat ie goed aan je been is zonder sporen en sleutel nog goed aan je houding :) Want je zit nog niet helemaal lekker in dat springzadel waardoor je beenligging (rijtje schouders, heup en hak) niet helemaal goed is.
(ik weet het hoor, sporen zijn eigen keuze maar ik vind zelf dat je pas aan sporen kunt beginnen als je houding ook correcter is, zodat je de hulpen nog beter door kunt geven.)

Succes met oefenen! T is een ontzettend leuk dier :j

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:12

@meisje2000
Dankje! Ik had eerder mijn benen juist op zijn plek, maar dan krijg je al snel een stoelzit met dit zadel. Of dat je benen niet mooi aansluiten. Vandaar dat ik mijn benen iets meer naar achter moet doen. Op foto 10 heb ik trouwens mijn binnenbeen zo ver naar achter omdat ze heel erg naar binnen viel op de volte! Dit is wel een momentopname natuurlijk.

Sporen is keuze van de eigenaresse. Hier hoef ik verder geen commentaar op. Ik train overigens niet altijd met sporen. :)

@Vuurneon
Bedankt voor je commentaar, ik ga er mee aan de slag!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-09-11 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de editknop gebruiken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:38

bij de galop lijkt het alsof haar rug heel gespannen is (foto 9) maar dat kan aan mij liggen.

Is ze nog erg overbouwd? want het lijkt alsof ze erg veel op de voorhand loopt. De rest van wat ik zie is al gegeven, wel leuke pony!! ziet er al goed uit hoor voor 4 jaar.

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 07:56

@suikermeisje
Nee, ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ze laat daar juist helemaal los. Dan voel je haar ook helemaal zweven. Maar geeft niet hoor! :)

Ja, ze is nogwat overbouwd. Maargoed ze is ook pas 4 jaar. Komt vanzelf wel goed!:) Bedankt voor je reactie!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:04

Leuk dier. Rijden ziet er fijn uit.
Ik vind wel dat je zadel ver naar voren ligt.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:37

je moet inderdaad je zadel iets meer naar achter doen denk ik...
Het ziet er verder al goed uit, en je zegt zelf al dat je meer naar voren moet kijken en misschien wat meer ontspannen in je bekken door je hakken goed uit te drukken.

is dit trouwens tegenover de nieuwe kerk in putten? zie een hele grote (bekende) kerk op de achtergrond...

gr amazingstar

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:00

Bedankt voor jullie commentaar! Zadel ligt inderdaad niet helemaal goed. Hij schuift ook naar voren. En hij ligt niet helemaal lekker meer doordat ze zo veranderd is de laatste tijd. Vandaar dat we nu eventjes tijdelijk met bontje rijden. Volgende week komt de zadelmaker! :)

MerelArfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:14

Volgens mij ziet een koe zelfs dat je vooruit bent gegaan!

Ziet er echt heel goed uit!

Voor het mooie zou ik je beugels graag wat langer willen zien zodat je je been ook niet ver naar achter hoeft te leggen. want dat viel mij wel een beetje op, of het ligt aan mij..

Verder: TOP! *\o/*

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:16

Mooi paard! En wat een vooruitgang!

Ik vind het er best netjes uitzien, soms mag ze iets meer op d'r kont gezet worden vind ik :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:28

Ik vind het er goed uitzien. let op dat je je handen gelijk houd, op sommige foto's is de ene hand veel verder naar achter of naar boven dan de andere. En idd wat meer voor je kijken maar daar ben je je al van bewust :)

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:08

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb zaterdag weer wedstrijd. Dus ben benieuwd. Bij het losrijden gaat het nu super, maar in de ring kakt ze helemaal in! Zo sonde! ;(

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:23

Probeer je handen wat meer op dezelfde lengte en hoogte te hebben.
Hier kun je strafpunten voor krijgen op wedstrijd, want dit geeft een zagend beeld.

Verder misschien je stijgbeugels 1 of 2 gaatjes langer.
Dan krijg je een mooier beeld.
Heel veel succes!

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:38

ik heb het idee dat je soms te hard bent in haar mond, kan ook aan de fotos liggen.. ik zou de beugels een stukkie langer maken, dan word je beenligging iets mooier, vooral in de galop. ik heb wel het gevoel dat ze een beetje op de voorhand valt, misschien kan je wat meer overgangen rijden zodat de activiteit van haar achterhand iets beter in evenwicht is! verder ziet het er leuk uit, succes!

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:22

De reacties van dat ik te hard ben ik haar mond/zaag vind ik niet terecht, ze is juist, als ze eenmaal lekker door is, heel licht in de hand. Ze heeft alleen dan soms de neiging als ze moe word te gaan hangen. Dit lossen we op door veel overgangen te rijden. Maargoed, he, het is nog maar een pony van 4. Dit is al een heel mooi begin! En ik ben er heel tevreden mee. Ik zal binnekort wel even een filmpje plaatsen. Dan kunnen jullie het beter beoordelen! :)
Verder heel erg bedankt voor de andere tips!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:40

Toppie hoor, wat een vooruitgang +:)+ Jullie hebben hard gewerkt.

Hierboven wordt al wat gezegd over je handhouding. Wat ik zie is dat je heel erg de neiging hebt om terug te werken met je binnenhand. Foto's 1 tot en met 5, 6 , 9 , 10 en 11 heb je steeds je binnenhand omhoog/verder terug. Probeer je binnenhand naast je buitenhand te houden. Je buigt je elleboog op die foto's ook meer. Heel "plat" gezegd, een paard stuur je niet met je hand, maar met je zit. Probeer daar steeds aan te denken als je een volte maakt, een wending maakt etc.
Verder zie ik dat je soms je binnenbeen erg ver terug legt. Foto 3 probeer ik te begrijpen wat je aan het doen bent. Je brengt met je hand/arm het paardenhoofd naar rechts, maar je binnenbeen geeft geen ruimte voor een goede buiging. Ik denk dat het slim is om met lessen deze dingen nog even te fine-tunen.
En wat jezelf ook al aangaf: lekker vooruit kijken. Je zal merken dat als je je hoofd rechtop houdt, je paard hier fijn op zal reageren. Vaak (ik zeg niet dat jij dit doet) kijken mensen steeds naar beneden om te zien hoe het paard de hoofd/hals houding heeft. Je kan beter leren om te voelen hoe je paard loopt dan te blijven kijken. Recht vooruit kijken, en even met je ogen naar beneden blinken geeft net zo veel info, en voor het paard wordt het makkelijk.

Nou, hoop niet dat je het erg vindt dat ik zoveel geschreven heb, ik vind echt dat je heel erg vooruit gegaan bent.

Succes met je wedstrijd!

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:55

@ Gooya
Bedankt voor je hele verhaal! Haha. Ik kan me er wel in vinden. En vind het ook heel fijn dat je commentaar geeft. Ik werk alleen niet terug met me binnenhand, maar maak haar zegmaar los met me binnenhand. En het is gewoon een stomme fout dat ik me handen niet naast elkaar houd! Want als ik les heb heb ik me handen wel gewoon normaal. :P Is er gewoon een beetje bij ingeslopen denk ik. Maar het hoort niet natuurlijk! :n Vooruit kijken werk ik nu heel hard aan! Ik begon me er zo aan te irriteren.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:27

Ziet er al beter uit dan het andere topic!
Maar oooo wat valt ze op de voorhand.. Krijg je les?
Verder een hele leuke pony! Kun je ver mee komen :j

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:11

@ _Amigo
Ja ik krijg les ! :)
Klopt wat je zegt hoor. Ik ben ook absoluut geen topruiter en doe me best. Ik moet al blij zijn met elk dingetje wat ze goed doet. Ze is makkelijk in de omgang maar zo'n moeilijke pony om te rijden. Ik mag al blij zijn hoe ze nu loopt! :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:11

marjoleinx schreef:
@ _Amigo
Ja ik krijg les ! :)
Klopt wat je zegt hoor. Ik ben ook absoluut geen topruiter en doe me best. Ik moet al blij zijn met elk dingetje wat ze goed doet. Ze is makkelijk in de omgang maar zo'n moeilijke pony om te rijden. Ik mag al blij zijn hoe ze nu loopt! :)

Dan komt het helemaal goed! :j
Ze is nog jong hea, niet alles gaat meteen goed :)