Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
OlympusN schreef:Ik ga er vanuit dat het paard niks "heeft", en dit dus doet uit gewoonte/dominatie etc.
Heb je al is geprobeerd als zodra het paard omhoog komt, met je zweep tussen de oren van het paard een tik te geven?
Angela schreef:Dit advies zou ik persoonlijk niet opvolgen. Het laatste wat je wilt is dat het paard gestraft wordt voor iets wat misschien uit gewoonte is ontstaan. Deze methode heeft veel meer nadelen als mogelijke voordelen. Je wilt niet dat het paard bang wordt om omhoog te komen, maar je wilt dat het paard dit niet doet omdat het er geen aanleiding toe heeft.
OlympusN schreef:Angela schreef:Dit advies zou ik persoonlijk niet opvolgen. Het laatste wat je wilt is dat het paard gestraft wordt voor iets wat misschien uit gewoonte is ontstaan. Deze methode heeft veel meer nadelen als mogelijke voordelen. Je wilt niet dat het paard bang wordt om omhoog te komen, maar je wilt dat het paard dit niet doet omdat het er geen aanleiding toe heeft.
Je kan niet alles oplossen door een bloemdansje en veel kusjes en knuffels...
Soms moet je "hardere" maatregelen nemen.
Angela schreef:Daar heb je gelijk in, maar ik zou dit nooit aan een gewone paardeneigenaar adviseren. Als al het positieve niet werkt, kun je de negatieve handelingen altijd beter aan een prof overlaten, al is het maar omdat je niet wilt dat je eigen paard negatieve ervaringen aan jou als persoon gaat verbinden.
OlympusN schreef:Angela schreef:Dit advies zou ik persoonlijk niet opvolgen. Het laatste wat je wilt is dat het paard gestraft wordt voor iets wat misschien uit gewoonte is ontstaan. Deze methode heeft veel meer nadelen als mogelijke voordelen. Je wilt niet dat het paard bang wordt om omhoog te komen, maar je wilt dat het paard dit niet doet omdat het er geen aanleiding toe heeft.
Je kan niet alles oplossen door een bloemdansje en veel kusjes en knuffels...
Soms moet je "hardere" maatregelen nemen.