Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

amber28 schreef:klink miss wel makkelijk om te zeggen maar als hij-zij weer gaat steigeren mee ei op zijn-haar hooft ´slaan´ (mer zacht) dan denken ze dat ze zich hebben gestoten en bloeden en zullen ze het niet snel meer doen
dit hebben wij ook gehad met een hengst op de manege maar het was wel meteen over (ik denk dat het ook wert voor bokken
maar voor dit alles zou ik ff naar zijn-haar mond laten kijken wat boven mij is vermeld
]Nou heeft dit paard er zowieso een handje van om snel te stijgeren. In het land doet ze het ook altijd tegen de andere paarden en ook op stal. Ook heeft ze al wel eens gestijgerd toen mn vriend haar vast hielt. [/quote]
[quote= schreef:Marchador: Het is eenmalig gebeurd en verder nog nooit een bok gegeven.

Pelryo schreef:vriendin van mij heeft zo'n paard. Midden in een Z proef vloog ze uit het niks achterover. Vriendin brak dr bekken. Haar vader stapte erop om te corrigeren, hij brak dus zn schaambeen. Ze hebben jaren niks meer met het paard gedaan maar willen binnenkort weer gaan starten.![]()
merrie is lichamelijk helemaal ok btw, ze kon gewoon uit het niks achterover gaan al was het in galop
Paarden denken niet als wij, niet van mm nu heb ik geen zin meer laat ik mijn ruiter maar verwonden dan hoef ik niet meer. 
paard89 schreef:Suelza: Wat heb jij dan voor oplossing?
Naar mijn weten heb ik een hele fijne band met dit dier. Met rijden is ze (normaalgesproken) superfijn en nooit problemen met haar gehad. ik heb haar dan ook niets gedaan waardoor het vertrouwen wegviel.
Misschien dat ik haar spoor gaf op moment dat ze bokte. Maar goed, ik heb dat met geen enkel paard meegemaakt. We hebben verder ook nooit paarden die zulke streken hebben uitgehaald. Ik weet dan ook niet zo goed wat ik er mee moet. Ik longeer haar maar zodat ze haar energie kwijt kan. Ik wil gewoon voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Joolien schreef:Pelryo schreef:vriendin van mij heeft zo'n paard. Midden in een Z proef vloog ze uit het niks achterover. Vriendin brak dr bekken. Haar vader stapte erop om te corrigeren, hij brak dus zn schaambeen. Ze hebben jaren niks meer met het paard gedaan maar willen binnenkort weer gaan starten.![]()
merrie is lichamelijk helemaal ok btw, ze kon gewoon uit het niks achterover gaan al was het in galop
Je kunt mij met geen stok wijsmaken dat het paard uit het niets achterover ging.Paarden denken niet als wij, niet van mm nu heb ik geen zin meer laat ik mijn ruiter maar verwonden dan hoef ik niet meer.
Kelllyy schreef:het is zeker geen excus met het stilstaan,
maar zou wel kunne
somigge paarden zijn dan zo druk,
maar het kan ook ergens anders aanliggen zoals velen zeggen.