Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Angela schreef:Vind ik ook! Men kan beter bezuinigen op de aankoop, dan op het verdere verzorgen en trainen van het dier. Beide zijn belangrijk, maar het tweede is zowel voor ruiter als paard erg belangrijk.Het is heel jammer dat veel mensen wel geld uittrekken voor de aankoop, maar vervolgens gaan bezuinigen..

. Ik zeg niet dat het altijd goed gaat als je les hebt. Ik zie ook vaak mensen die les krijgen en ook hun eigen gang gaan. Ik luister altijd naar mijn instructeur en ga niet zelf lopen prutsen (zoals hij dat altijd zo mooi kan zeggen haha). Dan vind ik het weer niet eerlijk tegenover jezelf, het paard en je instructeur.
! 
Sjolvir schreef:Tja, krijg je meteen nog een vraag..
Wat is goed les en wat is goede instructie???
Sjolvir schreef:Tja, krijg je meteen nog een vraag..
Wat is goed les en wat is goede instructie???
Heb voordat ik nieuw paard kocht mijn instr. gebelt, met wat ik van plan was.
Of ie dat geschikt vond en of ie kon les komen geven zodra paard er was.
Zo gezegd zo gedaan.
Leek mij namelijk wel zo praktisch direct hulp te hebben ipv
eerst te verzuipen en dan weer naar boven te moeten worstelen.
En ik heb mazzel, instr. met ervaring met jonge paarden, dat is wel heel handig!

meestal ga ik dan maar wat prutsen als ik een tijdje geen les/hulp heb gehad! Saar4 schreef:Ik denk dat heel veel mensen hun eigen kunnen gruwelijk overschatten. Hoe vaak lees je in topics niet "ja maar ik rij al 10 jaar". Ergo: Ik ben ervaren en weet precies waar ik mee bezig ben. Terwijl ze van toeten nog blazen weten. Kinderen die denken een jong paard in te kunnen rijden omdat ze 3 keer op de 'wilde' pony op de manege hebben gereden. Het ontbreekt een hoop mensen helaas aan zelfkritiek en realiteitszin.
Ik vind les ook belangrijk, misschien kan je wel goed rijden maar je hebt ook een oog nodig vanaf de kant want je kan niet alles zien vanaf je zadel. En goede instructie vinden kan lastig zijn ja (ligt er aan waar je woont) dus als je dan geen goede instructie kan vinden dan kan je soms maar beter geen les nemen (hoewel sommige mensen iedereen ongeschikt vinden en dan kan je zoeken tot je een ons weegt natuurlijk). DDW1190 schreef:Dat denk ik ook dat mensen te trots erover zijn om geen les te nemen!
Ik kan het echt niet zonder les om eerlijk te zijnmeestal ga ik dan maar wat prutsen als ik een tijdje geen les/hulp heb gehad!