Net heb ik heerlijk les gehad op Wylie! Hij had zijn thiedemann kapot getrokken, dus dan maar zonder rijden. Hoewel hij wat moeilijker naar beneden te rijden was, liep hij verder wel heerlijk ontspannen. Voordat ik erop mocht, had hij al een uur gereden, hij was dus lekker los.
Ikzelf rijd F9, en wil dit binnenkort ook weer gaan starten met Wylie. Omdat het een manegepaard is, zijn we samen niet echt op een niveau, maar ik hoop dat ik in de toekomst veel op Wylie mag rijden, en dat we zo samen nog heel wat F proefjes kunnen rijden.
Wylie was, toen hij net op de manege stond, een paardje die heel erg onder zijn werk vandaan liep. Zodra je meer van hem ging vragen ging hij harder lopen. Nooit een zweepje nodig gehad, maar ik merk dat hij de laatste tijd steeds meer manegepaard word. Vandaar dat ik nu ook een zweepje nodig heb.
Zodra hij begint te zakken in de hals, merk ik gelijk dat zijn tempo iets terugvalt. Zodra hij dan weer lekker actief naar voren gaat, gaat ook gelijk het hoofd weer omhoog.
Hij mag wat mij betreft nog veel meer zakken in zijn hals, maar omdat hij zo sterk is, is dit best lastig te realiseren.
Vorige rijtopic van Wylie:
[RT-HAW] Manegepaard Wylie @Vrijrijden
Fotos zijn gemaakt door Marlies (Bellatrix @Bokt)

Hier loopt hij van voor lekker, maar moet actiever vanaf achteren.

Hier is hij dan net weer wat actiever, maar gaat zijn hoofd weer omhoog.

Strenge binnenhand, was hier bezig met stelling vragen volgens mij.

Mooi hoofdje

Dit vind ik nog niet eens zo verkeerd, oke hij loopt niet netjes nageeflijk, maar hij zet wel zijn achterhand er goed onder en is actief.

Halthouden en poging tot een pasje achterwaarts. Dit zit er nog niet helemaal goed in, en vind hij lastig. Aan het einde van de les is hij braaf 2 pasjes achterwaarts gegaan.

Galopje, die eigenlijk heel goed ging. Hij zet zijn achterhand er goed onder en zakt zelfs wat met zijn hoofd.

Hier komt zijn neusje er dan te veel uit, maar hij is wel actief, en dat vond ik net even iets belangrijker.

Idem, ik moet alleen rechtop blijven zitten.

Hier loopt hij ook wel lekker opsich.

Linksom is hij dan weer wat lastiger in de galop.
We hebben verder in de les nog een stukje wijken in galop gedaan, wat opsich best goed ging. Nog een stukje schouderbinnenwaarts en travers. Ook hebben we de overgang galop-stap-galop geoefend, na 2x ging dit bijna vlekkenloos!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Leuk paardje!