Gisteren hebben Azra en ik onze 3e wedstrijd gereden in de B dresssur. We zijn gestart op Ruitersport Vereniging Almere.
Dit is mijn thuisbasis want ik heb op deze manege leren paardrijden. Daarom was het extra leuk om met Azra daar te gaan starten.
Ik heb een hele fijne wedstrijd gereden en ik vind zelf dat Azra en ik erg voorruit gegaan zijn samen!
Punten waar ik bij mezelf op moet letten zijn:
- Rechtop zitten en schouders naar achteren
- Hakken netjes uitdrukken
- Geen piano handjes
- Handen op gelijke hoogte houden
- Geen gekke bekken trekken

De link van het vorige topic: [RT-HAW] Ons tweede wedstrijd in de B dressuur.
In de eerste proef zijn we 3e geworden met 193 punten. En in de tweede proef 4e met 191 punten.
Onze eindstand is nu B+5. Dus we gaan gewoon vrolijk verder.

1. Inrijden.

2. Idem.

3. In de proeven.

4. Charmant sta moment.

5. Op zich wel een fijne foto alleen haar achterhand mag er iets meer onder komen.

6. Jammer dat Az haar mond open heeft en ik zo in elkaar zak.

7. Deze galop foto is al een stuk beter.

8. Jammer genoeg is hier wel spanning te zien bij ons beide.

9. Deze foto vind ik echt heel fijn ogen.

10. Het moment is wel oke, maar ik zit niet rechtop en mijn handen heb ik niet netjes bij elkaar.

11. Idem

De punten die op het protecol stonden dingen zoals moet meer verruimen, meer stelling, meer impuls.
Aanleuning even onrustig, neusje er meer uit rijden en tegen de hand. Dat laatste probleem is moeilijk te verhelpen.
Weet iemand daar iets voor? Azra komt tegen de hand zodra we gaan aanspringen in galop.
2 seconden later is ze wel weer nagevelijk maar op het moment van aanspringen niet.
Ik heb ook voor mijn aanspringen een 4 en een 6 gekregen. En beide keren een 4 voor het halthouden.
Omdat ze scheef, niet nagevelijk en niet stil stond. Dit gaan we in de training nog beter oefenen.
Groetjes Melissa & Azra
Verder gewoon lekker zo doorgaan!