Gold is een Lusitano x angelo-arabier en word begin september 3,5 jaar en is nu in totaal 3 maanden onder het zadel.
Ik heb hem in maart en april zadelmak gemaakt en daarna is hij lekker het land opgegaan.( commentaar om een 3 jarige op die leeftijd in te rijden, graag voor je laten Dit verklaard ook de dikke pens van hem. Ik zit er nu sinds 3 weekjes weer op 3x per week een half uurtje. Als het weer meezit probeer ik hiervan 1x per week een buitenritje te maken.
Hij doet het super en is heel erg braaf. Het is een dieseltje.. hij moet even op gang komen. na 20 min loopt hij super. Zoals je straks op de fotos zal zien loopt hij nog wat op de voorhand. Vooral bij de galop is het feest. Ik rij veel tempowisselingen en overgangen door hem toch wat meer op de achterhand te krijgen. In de galop heb ik nog moeite om hem op de achterhand te krijgen dus tips zijn welkom.
Normaal rijd ik altijd met cap, maar het was warm die dag en vond het een fijner gezicht voor de foto.(commentaar hierop mag je ook voor je laten.
me houding: ik ben vooral aan het werken aan mijn holle rug. Het gaat al een stuk beter, maar het mag nog rechter. Ook heb ik niet echt een fijn zadel (heel oud wintecje) dus ik steek mijn voeten nogal snel naar voren. Gelukkig komt zaterdag de zadelmaker en gaan we een fijn dressuurzadel zoeken.
en mijn handen
, THUMBS UP!! 
instappen, lekker nekkie
1.

2.

wat oppakken
3.

galopje. dit bedoel ik dus met op de voorhand.
4.

hier lijkt het misschien alsof ik aan het hangen ben maar dat ben ik niet. Ik heb gewoon contact en ik vind het erg moeilijk om dit uit te zitten.
5.

naar draf, hier gaat hij al wat meer zakken. (mijn handen
)6.

het was warm dus vestje uitgedaan, stukje stappen.
7.

8.

weer galopje, weer voorhand
9.

stukje doorzitten, fijn plaatje, jammer van mijn tenen.
10.

hier is hij wat losser en loopt hij erg fijn.
11.

fijne hoofd,hals houding, jammer dat hij hier weer wat op de voorhand valt.
12.

13.

14

ik wil dat hij wat meer gaat zakken maar dat vind ie nog erg moeilijk.
15.
bedankt voor het kijken