Paard niet goed genoeg voor mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikerklont

Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:32

Ik weet niet of het goed staat, maar mijn excuses :o

Ik krijg 1x in de week intensief les, en mijn instructeur heeft laatst tegen mijn vader gezegt.. dat het paard wat ik heb te slecht is voor mij.
En daar zit ik op zich best mee, want hij zei ook van ja opeen gegeven moment komt ze niet meer verder, en is alles wat er in het paard zit eruit gehaalt. Dus ik dacht misschien willen de oude eigenaren hem terug, en dat ik verder ga met een jong en beter paard.
Wat ik nu heb is een 10 jarige ruin, gekocht van mensen die er een beetje dressuur meereden. Ouders onbekend. Ik heb hem nu 1 jaar in mijn bezit. Ik ben zelf een springruiter, en het paard komt zelf volgens mijn instructeur niet verder dan het L met springen.
Maar wat zouden jullie doen ?
Het paard verkopen(hopelijk dan naar de oude eigenaren) en een nieuwe kopen.
Of hem houden ?

Alvast bedankt :D

Flew

Re: Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:34

Ik zou eerst maar eens kijken hoe ver je met hem komt. :) Ben je überhaupt al gestart?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:36

Rijdt je zelf al L springen met hem? Want je moet eerst nog maar eens tot dat -op een gegeven moment- komen met hem anders en dan kun je toch nog zien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:37

Ligt er aan hoe ver je wil komen?

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:38

Thuis springt hij over alles, maar op concour gaat hij niet vooruit met springen. Dus ben alleen met dressuur gestart.

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:38

Ik wil zelf verder komen tot het L,

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:38

Ik zou het dan juist als uitdaging zien als iemand dat zou zeggen en er alles proberen uit te halen wat er in zit :j

En waarom zou het paard niet verder komen als het L? Wat is er volgens jou instructeur "mis" met het dier?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:39

Het is toch geen gebruiksvoorwerp die je zomaar weer wegdoet en een andere neemt? Of kijk ik er nu verkeerd tegenaan? Zou eerst maar eens gewoon gaan rijden.

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:40

Zijn techniek is niet goed genoeg, en hij is vaak lomp en tilt zijn benen dan niet op.

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:42

De oude eigenaren staan bij ons op stal, dus ik kan hem altijd zien. En ik denk zelfs dan ook nog een paar keer rijden in de week. Ivm werk van hun

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

suikerklont schreef:
Zijn techniek is niet goed genoeg, en hij is vaak lomp en tilt zijn benen dan niet op.

Goed beengebruik moet je toch zelf (of met instructeur) aan werken...of ben ik nou gek?

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:44

Zijn techniek werken we hard aan, maar hoe hard je er ook aan werkt.. als hij te lui is om zijn benen op te tillen heb je er nog niks aan ?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:45

Het ene paard heeft meer aanleg dan het andere paard.

Maar wat wil je zelf? Wil je echt Z springen? Er zijn een hoop paarden die niet verder komen dan het M.. Sommige omdat het paard niet met de juiste houding springt.. Maar ook veel omdat de ruiter niet goed genoeg is..

Je moet zelf beslissen wat je wil, is dit je eerste paard? Dan zou ik eruit halen wat er in zit.. Daar van leren.. En daarna pas een jong paard kopen.

Jong betekent lang niet altijd goed of talentvol he..

Soms moet je dingen fout doen om te leren hoe het goed moet.. Een jong paard verpest je sneller dan een wat ouder dier.. Die zijn vaak van zichzelf al wat stabieler...

Het blijft lastig, de keus is echt aan jou..

Ik kocht vroeger een pony, was m springen en b met 1 winstpunt dressuur. Pony en vorige eigenaresse haatten dressuur zei ze. Pony wou niet.. Springen deed ik alleen in de les. Verder deed ik alleen dressuur.. In een jaar was de pony m dressuur alleen was ik er te groot voor. Z had ze zeker geworden, terwijl ze allemaal zeiden van niet in t begin.

Maargoed, dat is dressuur.. Ik ben gee springkenner

Ffhdtjhfyjg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:45

Miss heeft je instructur niet gelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:46

Waarom heb je hem dan gekocht?
Kijk gewoon hoe ver je komt, wie weet raak je in het M, koop vervolgens een jong dier dat al op dat niveau zit en hoppa, je kunt wat niveaus overslaan.

Maar ik vind het érg flauw om een paard te verkopen 'omdat hij niet goed genoeg is'.
Je mag al blij zijn dat je er een hebt :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:47

Lijkt me sterk dat een paard te lui is om zijn benen op te tillen... :)

Ik zou eerst eens serieus gaan starten, en niet na 1 wedstrijd zeggen dat hij er niks van bakt. Niet alle paarden worden als kampioenen geboren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:48

Kun je niet een paard voor een ander starten en met dit paard lekker recreatief rijden voor je ontspanning?

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:50

Ik zou er nog even mee wachten je hebt hem nog maar 1 jaar misschien wordt het nog wel beter

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:51

Ik liep er toevallig tegen aan, en was meteen verlieft. En ik heb hier thuis overlegt, en mijn zusje gaat er gewoon wat mee rijden(recreatief, hier en daar soms een wedstrijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:51

[quote="Bizzybijtje"]Maar ik vind het érg flauw om een paard te verkopen 'omdat hij niet goed genoeg is'.
quote]

Als ik zo door de tekst heen lees, begrijp ik daaruit dat ze het niet op die manier bedoelt... :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:53

Wat een onzin zeg, je kunt toch trainen. Een gezond paard moet je echt wel zover kunnen krijgen. En mocht het toch niet lukken heb je alsnog een vriendje aan je paard..

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:55

als je instructeur niks had gezegd had jij niks geweten en had je hier niet eens over nagedacht

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:56

Als hij steeds in staking gaat als hij op wedstrijd moet springen ? Wat kan ik dan ?
Ik ga hem niet als een gek met de zweep lopen slaan, en mijn sporen er in lopen prikken. Daar berijk ik nog minder mee.
En zoals eerder gezegt, ik wil echt springen op wedstrijd. En mijn zusje houd meer van dressuur dus zij gaat starten met hem als het goed is, en lekker verder met hem.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:58

suikerklont schreef:
Ik weet niet of het goed staat, maar mijn excuses :o

Ik krijg 1x in de week intensief les, en mijn instructeur heeft laatst tegen mijn vader gezegt.. dat het paard wat ik heb te slecht is voor mij.
En daar zit ik op zich best mee, want hij zei ook van ja opeen gegeven moment komt ze niet meer verder, en is alles wat er in het paard zit eruit gehaalt.

`Op een gegeven moment`, dus nu nog niet. Lijkt me een goede mogelijkheid en uitdaging om met dit paard lekker te werken aan de techniek van het springen zodat je de opgedane kennis eventueel in de toekomst kunt gebruiken om een ander paard op te leiden.

Heb je wel de juiste instructeur?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:00

suikerklont schreef:
Als hij steeds in staking gaat als hij op wedstrijd moet springen ? Wat kan ik dan ?

Als hij het thuis wel doet, dan is er spanning op het wedstrijdterrein... Dat kan aan het paard liggen, maar ook aan jou! Maar daar is toch aan te werken?