Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amanda schreef:Medische aspecten allereerst uitsluiten.
Maar anders:
Welkom in het wereld van de haflingers

) Kostolany schreef:Krijgt hij niet ineens veel meer voer? of ander voer waardoor hij wat heter wordt? En verhuizingstress doet ook veel bij een paard dat vergeten mensen vaak! Paard moet ook wennen aan zijn nieuwe stek. Dat hij braaf was kan ook omdat hij overdonderd was een aantal weken. En 5 jaar..puber..begin met goed opvoeden enz. Gaat wel langer kosten. Maar verkoop kan wel maar dan met oje wel eerlijk zijn dat er werk in zit.
Leetje schreef:Ja dan zitten we wel op dezelfde lijn
Hoorde van de week zo'n opmerking over een haf die er vandoor gaat: "dat is niet af te leren, het is een haflinger..."
En dan gaan me nekharen wel overeind staan
Maar ik heb idd ook wel een haf met gebruiksaanwijzing. Nu heel drukke week en dan ga ik gehaast naar hem toe en heb ik niet genoeg aandacht voor hem. Dan staat meneer de directeur dus echt chagerijnig en boos te zijn en dat zal hij me laten merken ook...
Maar het ligt zo aan hoe ik me opstel tegen over hem. Ik heb dat wel geleerd, dus heb nu geen problemen meer met hem. Ja soms in zo'n week als vorige week. Dan merk ik het en dan zoek ik daar een oplossing op. En als je zo eerlijk ben om dat dus zo bij mijn eigen houding te zoeken en ik verander dat (eerlijkheid tegenover het paard! Niet boos worden op hem, want dan wordt hij nog bozer) dan is zijn bui ook zo weer over...

MariekeB schreef:En haflingers zijn niet anders dan andere paarden, gemiddeld genomen iets minder sensibel dan een KWPN er , met alle bijkomende voor en nadelen, maar dan heb je het verschil eigenlijk wel gehad. ( oh ja ze zijn blond en klein)
), maar daardoor ook duidelijk op te lossen.
MariekeB schreef:- en desnoods ( tijdelijk ) een scherper bit, zodat het helder is dat JIJ het tempo bepaald ( en dan ga ik er van uit dat je daar echt mee om kan gaan )