Alweer een tijdje geleden dat ik een topic heb geplaatst, hierbij de links naar de vorige topics:
Eerste topic - 3 april 2010
Tweede topic - 4 mei 2010
Derde topic - 1 augustus 2010
Vierde topic - 7 oktober 2010
De foto's in dit topic zijn van 30 juni 2011, toen het nog lekker weer was
Vince is nu een 8 jarige ruin die ik alweer bijna 2 jaar heb. Qua rijden doen we het rustig aan; mede doordat we op de wei rijden kunnen we niet regelmatig rijden (regen = glad). Ik heb geen wedstrijdambities. Zou het wel leuk vinden maar heb helaas geen trailer.
We rijden nu ongeveer op B niveau, maar ik zou zeker nog flink moeten trainen voordat we een B-proefje kunnen rijden!
Ik heb privéles (van Nimber op bokt) wat me heeeeel erg goed bevalt. Merk na iedere les weer verbetering, en er is nog genoeg om aan te werken:
- tempo tempo tempo
- nog fijner aan het been; spoortje is nu af en hij is al een stuk fijner, maar mag nog meer verbeterd worden --> schakelen!
- direct over z'n rug; is nu vaak alleen aan het eind van de training, wel steeds een stukje langer en beter
- constantere hoofd-hals houding; zet zich nog makkelijk vast bij z'n kaak
- ik mag zelf meer m'n handen gaan dragen naarmate hij fijner nagevelijk loopt
- vaker teugels meegeven en ruimte geven, meer op mn benen rijden
- ik mag wat meer 'durven' met les, wat meer actie
Deze foto's zijn van de eerste keer rijden na m'n vakantie, Vince is dan ook nog wat stijf in z'n lichaam.
1. Losstappen, hij is nog redelijk stijf door de bochten
2. Eerste paar rondjes linksom gaat het dan ook zo, dan moet ik meer bezig zijn met vooruit rijden dan met z'n hoofd, maar is nog aardig moeilijk omdat je totaal geen stuur meer hebt..
3. En daarna gaat het zo, maar mag dan alsnog meer tempo hebben; valt op de voorhand
4. Te diep
5. Heel iets dieper losrijden (lijkt alsof hij hangt, maar dit voelt meer als contact dan heel zwaar hangen)
6. Binnenhand veel te streng! Wel fijn actief
7. Fijn los, mag meer ruimte hebben (is zo lastig te zien/voelen vanaf boven
)8. Hophop, mag wat sneller
9. Dit is al teveel druk moeten geven.. Been aanleggen en weg, anders gaan m'n benen zwiepen en val ik voorover. Zweep..
10. Pasje weg, foei binnenhand!!
11. TEMPO
12. Zelf rechter op zitten
13. Dit is fijn
Dan alleen nog wat meer m'n handen dragen14. Ook weer tempo houden..
15. Meegeven!
Moet zeggen dat het rijden fijner voelde dan dat de plaatjes laten zien, maar het geeft zo wel een eerlijk beeld van alle dingen waar we nog aan moeten werken.
Opbouwend commentaar is welkom, afkraken doe je ergens anders maar

Dat is dus het laatste wat mij stoort en wat mij uberhaupt is opgevallen