Ik zit er nu helemaal doorheen, ik heb altijd het liefste braafste paard gehad van stal.
Leo zal nooit een stap verkeerd doen of lopen galbakken , tot een half jaar geleden.
Hoe het begon:
Ik ging samen met leo en een vriendin van mij op buitenrit, lekker relaxt en niets aan de hand.
We reden namelijk wel 3x per week buiten met dat mooie weer .
Na een half uurtje rijden moesten we even stilstaan voor een kudde fietsers
, ook niets aan de hand en zoals gewoonlijkbijt meneer een beetje uit nijd in zijn borst en uit zijn ongunst op een manier dat ik toestond.
Dit was de eerste keer dat leander omhoog kwam op buitenrit.
Ik was behoorlijk geschrokken omdat hij zo onverwacht omhoog kwam, ik slaakte een oerkreet en trapte hem naar voren.
Oke . niets aan de hand meer zou je denken.
Vanaf dat moment is leander veranderd in een galbak op rijd gebied.
Als we even stil moeten staan begint hij met zijn hoofd te draaien , draait om en komt kaarsrecht omhoog. Dit straf ik nu ook al af met been en mijn stem, ( hier is hij erg gevoelig op)
Mijn tegenreactie is een klap tussen zijn oren en ik `schop` hem om, ja hallo, midden op de weg ,als er een auto aankomt kan ik het schudden.
Ik ben begonnen met 1 seconde stilstaan en weer weglopen, dit ging goed tot meneer het stijgeren begon te gebruiken als hij geen zin meer had en terug wilt naar de wei.
De pest is, je voelt het niet aankomen, als ik buitenrijd mag leo in stap lekker met een lange teugel, het is een kijkerig paard maar met een lange teugel en been eraan is er niets aan de hand.
Houd je hem kort of ronder? Dan kan je de piaffe
Ik ben het nu onderhand zwaar zat aan het worden, ik heb leander gekocht omdat hij braaf is.
Ik ben geen watje maar ook geen held ,en stijgeren en bokken is voor mij not done.
Ik ben nu al 2x gevallen in een maand tijd. Ik heb leander nu ongeveer 1,5 jaar en was daarvoor nog nooit van hem gevallen.
De laatste keer heb ik mijzelf behoorlijk verwond.
Ik ben in de sloot terecht gekomen door een flinke stijger en bok actie, en nu heb ik een rib gebroken en nog veel meer gekneusd.
Ik ben al naar de kliniek toe geweest en hij heeft niets, het is een stijf paard, ja dat wel , altijd al geweest.
Ouderdom en lang stil gestaan is de reden.
Ik merk ook echt dat leander alleen omhoog komt als hij er geen zin in heeft , en nu de ham vraag van vandaag
HOE LOS IK DIT OP?
Hulp gezocht.

, en dat kan ik ook weer begrijpen