Ik heb een vraag, misschien vinden jullie hem een beetje dom maar dit is mijn 3e jaar dat ik paardrijd, en ik en er dit jaar voor het eerst afgevallen. De 1e keer omdat ik via de grond opsteeg, mét bodyprotector, waardoor ik een stijve hark ben, moet er namelijk mee rijden van mijn tante en ik tikte d flank aan van mijn pony, waardoor ze ging lopen, ik zat achter het zadel, ging ze vervolgens nog bokken ook, niet zo hoog, maar ik gleed eraf(heb mezelf maar laten vallen
) De 2e keer steeg ik via de bakrand op, en hetzelfede verhaal, maar hebben jullie, als mede-gevallen ruiters
tips na het vallen? Ik heb (nog) wel geluk gehad, en heb nog niets gebroken gehad. Maar mijn moeder vind het NIET NODIG
om mijn cap te laten controleren op breuken/zwakke plekken/scheuren, omdat ik in een hele zachte bak(de pony staat bij kennissen van ons) die nooit getrokken word(ja zo af en toe maar de regen verziekt het dan weer)valHebben jullie tips als je valt, ik weet wel dat ik, als het mogelijk is doorrollen eventueel tot je onder de bakrand door bent gerold.
Ik hoor het graag
Het gebeurt gewoon, ik blijf ff liggen om te checken of alles heel is. Als het goed gaat steek ik een duimpje op (voor bezorgde omstanders), later sta ik op en rijd weer verder. Tenzij de pijn heel erg is natuurlijk.
zo leer je goed vallen
naar mijn paard gerend.