Baukje voor het eerst op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maudje94

Baukje voor het eerst op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:57

Hallo bokkers!
Ik rij nog geen wedstrijden maar ben het wel van plan met Baukje. Ik schat mijn niveau in de B. Ik heb vooral problemen mee dat ze vaak scheef loopt of kantelt naar rechts en dat ze zo kort loopt op de voorhand. Daarom heb ik nu voor prive les gekozen.

Baukje is kort gebouwd waardoor ze graag opgepropt wil lopen en ik wil dat juist voorkomen. Want de meeste friezen lopen opgepropt en dat is helemaal niet goed voor ze. Daarom heb ik nu prive les genomen en met haar nu alleen mee bezig om laag en recht te lopen. Ik vind het zelf nog heel moeilijk, maar ik zou graag wat tips willen hebben over het rijden en mijn houding :D

Mijn eigen commetaar:

- Zit soms voor over.
- En soms me handen meer mee geven.

De foto's zijn genomen bij een vriendin van me. En Galop deden we in de bak omdat anders te glad zou zijn.

1. Mijn mooie topper! :o <3
Afbeelding

2. Stappen.
Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding
Zitten op me gat :(

11.Afbeelding

12 <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken *\o/* !
Laatst bijgewerkt door Maudje94 op 20-07-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:48

Leuk paard! Probeer je handen niet vast te zetten, handen netjes voor je houden, rechtop met contact.
Ze komt veel te diep, rij haar met je been naar je hand, niet andersom!
Ga wat trotser zitten, lekker om je heen kijken!

Jullie zijn op de goede weg! Succes!

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 12:53

RaichuHollow schreef:
Leuk paard! Probeer je handen niet vast te zetten, handen netjes voor je houden, rechtop met contact.
Ze komt veel te diep, rij haar met je been naar je hand, niet andersom!
Ga wat trotser zitten, lekker om je heen kijken!

Jullie zijn op de goede weg! Succes!

Dankje klopt. En ja ik mag wat trotster zitten bedankt voor je tips :o

lauran__

Re: Baukje voor het eerst op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:43

mooie fries, je mag nog iets meer je schouders naar achter doen en je handen niet vastzetten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:45

Beestje loopt bijna overal veel te diep, waarom doe je dit? Wordt de achterhand echt niet beter van hoor..
Mooi paard maar ontzettend zonde van die strenge handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:49

Leuk paard!
Probeer haar op de momenten dat ze haar neus er meer uit steekt meer lucht te geven, op die momenten lijk je je handen juist meer naar jezelf toe vast te zetten, terwijl je juist op dat moment moet ontspannen omdat ze al te makkelijk opkropt.. Veel overgangen rijden voor haar achterhand.
In ieder geval al goed dat je les hebt! En natuurlijk alvast veel succes met de wedstrijden!! ;)

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:52

saskiakefie schreef:
Beestje loopt bijna overal veel te diep, waarom doe je dit? Wordt de achterhand echt niet beter van hoor..
Mooi paard maar ontzettend zonde van die strenge handen.

Als je nou even leest wat ik boven in heb gezet , ben ik daar mee bezig.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:54

Noompiejjj schreef:
Leuk paard!
Probeer haar op de momenten dat ze haar neus er meer uit steekt meer lucht te geven, op die momenten lijk je je handen juist meer naar jezelf toe vast te zetten, terwijl je juist op dat moment moet ontspannen omdat ze al te makkelijk opkropt.. Veel overgangen rijden voor haar achterhand.
In ieder geval al goed dat je les hebt! En natuurlijk alvast veel succes met de wedstrijden!! ;)

Bedankt voor je tips! Ik zal er aan werken

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:55

lauran__ schreef:
mooie fries, je mag nog iets meer je schouders naar achter doen en je handen niet vastzetten.

Dankjee , klopt ik wil heel graag dat ze mee zakt en lucht krijgt waardoor ik naar voren zit. En ik moet inderdaad me handen niet zetten.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:06

je hoeft zelf niet naar voren te gaan zitten om haar ruimte te geven om te zakken (ik doe het zelf ook makkelijk dus ik weet hoe lastig het is om het niet te doen) maar door naar voren te gaan zitten vallen ze ook makkelijker op de voorhand wat dan ook weer niet de bedoeling is... probeer je schouders naar achter te houden en dan alleen je handen mee te geven :) maar alleen als je zeker weet dat je je handen niet gaat vastzetten want anders gaat ze echt niet zakken...

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:08

lauran__ schreef:
je hoeft zelf niet naar voren te gaan zitten om haar ruimte te geven om te zakken (ik doe het zelf ook makkelijk dus ik weet hoe lastig het is om het niet te doen) maar door naar voren te gaan zitten vallen ze ook makkelijker op de voorhand wat dan ook weer niet de bedoeling is... probeer je schouders naar achter te houden en dan alleen je handen mee te geven :) maar alleen als je zeker weet dat je je handen niet gaat vastzetten want anders gaat ze echt niet zakken...

Klopt dankje!

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:56

heee mijn mooie foto's!!!!

Vind het er heel ongedwongen uit zien, ze loopt hier en daar dan wel wat te diep maar wel met ontspannen teugel dus ik die geen protest of probleem hoor mensen!!
Je eigen commentaar klopt gewoon!!

Misschien kan je haar nog wat meer op het achterbeen proberen te rijden want ze loopt hier en daar wel veel op de voorhand maar ze is nog jong!!

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:20

ze loopt te diep,
probeer je handen wat hoger te doen en haar dan wat actiever te rijden, bij mijn pony loste ik het zo vaak op, maar geen idee of dat ook bij jou paardje werkt.
leuke combinatie om te zien, en er zitten leuke fotootjes tussen :D
success

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:35

Leuk paard ! :D
Zoals hier boven al word gezegd, zet je je handen vaak vast en naar beneden.
Misschien toch proberen je handen te dragen en haar wat actiever laten lopen zodat ze haar achterhand er beter onder zet.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:26

MichellexH schreef:
Leuk paard ! :D
Zoals hier boven al word gezegd, zet je je handen vaak vast en naar beneden.
Misschien toch proberen je handen te dragen en haar wat actiever laten lopen zodat ze haar achterhand er beter onder zet.

Dankje voor je reactie!

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:45

Ilseee13 schreef:
ze loopt te diep,
probeer je handen wat hoger te doen en haar dan wat actiever te rijden, bij mijn pony loste ik het zo vaak op, maar geen idee of dat ook bij jou paardje werkt.
leuke combinatie om te zien, en er zitten leuke fotootjes tussen :D
success

Als ik me handen hoger hou gaat ze alleen maar hoog in de nek kort in de hals zeg maar. En aangezien ze nog jong is hou ik me handen liever laag dat ze me hand op gaat zoeken door veel overgangen te rijden. Ik wil haar namelijk lang en laag hebben daarom heb ik nu ook priveles genomen en dat gaat heel goed. ik wil niet mijn fries lopen zoals de meeste friezen lopen.
Dankje!

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:48

margriet94 schreef:
heee mijn mooie foto's!!!!

Vind het er heel ongedwongen uit zien, ze loopt hier en daar dan wel wat te diep maar wel met ontspannen teugel dus ik die geen protest of probleem hoor mensen!!
Je eigen commentaar klopt gewoon!!

Misschien kan je haar nog wat meer op het achterbeen proberen te rijden want ze loopt hier en daar wel veel op de voorhand maar ze is nog jong!!

Dankje margrietje! }:0

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:48

Ik ga mee met margriet94, ze loopt op sommige foto's idd wat te diep maar heb meer het idee dat ze dat uit haarzelf doet dan dat jij haar 'in de krul' trekt. Omdat het er namelijk allemaal best losjes en ontspannen uit ziet.
Lastig idd, als mensen je OP niet lezen, he TS :+ Kun je je elke keer overnieuw gaan verantwoorden

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:51

Nrkee schreef:
Ik ga mee met margriet94, ze loopt op sommige foto's idd wat te diep maar heb meer het idee dat ze dat uit haarzelf doet dan dat jij haar 'in de krul' trekt. Omdat het er namelijk allemaal best losjes en ontspannen uit ziet.
Lastig idd, als mensen je OP niet lezen, he TS :+ Kun je je elke keer overnieuw gaan verantwoorden

Ja klopt ik heb het ook heel los op de voorhand zit eigenlijks amber niet aan. jaa maar zo is bokt ik weet zelf hoe en wat het zit. Maar bedankt voor je reactie

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:58

Ik heb de OP gelezen hoor :)

Slim dat je priveles hebt genomen. Is nl lastig om zonder begeleiding goed die neus eruit te leren rijden. Ik vind Baukje een leuk paard!
Ik zie dat je soms niet helemaal recht zit, ik bedoel dan niet alleen een rechte rug, maak ook wat draaiing in je schouders. Je zou kunnen vragen of je instructrice je daarop attent wilt maken.
Verder zie ik ook dat de galop nog veel spanning oproept in je lijf. Misschien een keer galoperen aan de longe, zodat je even heel goed op je zit kunt letten?

Ik vind het er verder vriendelijk uitzien. Veel rijplezier met deze knappe dame.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:14

Gooya schreef:
Ik heb de OP gelezen hoor :)

Slim dat je priveles hebt genomen. Is nl lastig om zonder begeleiding goed die neus eruit te leren rijden. Ik vind Baukje een leuk paard!
Ik zie dat je soms niet helemaal recht zit, ik bedoel dan niet alleen een rechte rug, maak ook wat draaiing in je schouders. Je zou kunnen vragen of je instructrice je daarop attent wilt maken.
Verder zie ik ook dat de galop nog veel spanning oproept in je lijf. Misschien een keer galoperen aan de longe, zodat je even heel goed op je zit kunt letten?

Ik vind het er verder vriendelijk uitzien. Veel rijplezier met deze knappe dame.

Dankjee jaa klopt dat voorover met me schouders moet ik echt afleren :( ik zal vragen als ze daar een beetje op zou letten.

Anda_Nadia90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:32

mooie foto's! je bent op de goede weg, privéles is altijd goed en je commentaar geef je zelf al aan.
schouders naar achteren en je zit al een stuk rechter :)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:35

Ik was erbij toen de foto's zijn gemaakt en dat ze diep loopt ligt niet aan een strenge hand, dit doet ze uit haar zelf al. :)
Het zijn hele mooie foto's geworden maudje! Zoals je zelf al zegt, op je gat zitten tijdens de galop!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:41

Mooie fries,je zit ietsje te ver naar voren maar dat is niet veel.Leuke foto's!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:48

Ziet er leuk uit, ik vind alleen wel dat je er als een zoutzak op zit :o
verder lekker zo doorgaan!

EDIT;
Ik zie net hierboven dat je wat last hebt van gespannen schouders?
probeer die dan even te 'wiebelen' ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen :o dan ontspan je ze. en elk moment dat je voelt dat ze gespannen zijn: wiebelen :P
Laatst bijgewerkt door moelly op 21-07-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt