Ik ben nog steeds aan het trainen voor de B met mijn Arabische Volbloed merrie.
Heb al veel problemen met haar gehad, veel van deze zijn nu gewoon opgelost!
Helaas lukt het me nog steeds niet om haar voorwaarts te houden. Ze is prima aan het been: Reageert erg snel wanneer ik een overgang wil maken, iets wat eerst wel een groot probleem was.
Het probleem ligt hier bij dat ze gewoon niet goed doorloopt. Ik weet niet echt hoe ik dit op moet lossen.
Steeds probeer ik het tempo weer op te voeren met m'n been, ze reageert dan, maar valt na een pas of 5 weer direct terug in haar oude tempo.
Er is hierdoor totaal geen impuls waardoor ze vaak op de voorhand valt, terwijl ze enorm goed beenwerk en achterhand gebruik heeft, áls ze doorloopt. Het lukt mij dus niet om het voorwaartse vast te houden, iets wat ons heel erg hindert in oefeningen en dergelijke.
Aanpakken probeer ik vaak genoeg, maar helpt niet. Ik kan mijn pony niet aanpakken, ze komt dan in totaal verzet (inclusief enorm hoog steigeren, bokken, nog langzamer lopen). Spelenderwijs voorwaartser laten lopen lukt ook niet (Doormiddel van leuke atributen of dingen te laten doen die ze leuk vind. Het enige wat ze leuk vindt is buiten rijden, en dat kan nou eenmaal niet als ik dressuur aan het trainen ben in de bak. Heb niet altijd de mogelijkheid om naar buiten te gaan namelijk, waardoor ik ook niet in het bos zou kunnen oefenen. En eenmaal weer teruggekomen in de bak, is ze toch weer zo sloom als ik weer niet wat).
Ze is helemaal gezond, alles is nagekeken. Zadel ligt goed, mond is goed, geen tekorten in het bloed, of wat dan ook. Het zit in haar koppie en het gaat er gewoon niet uit.
Hoe krijg ik mijn paard goed actief en voorwaarts?
Ik loop hier dus tegen een muur aan en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb nu al een tijdje geen les meer gehad, wordt wel geholpen door mensen die er verstand van hebben en na de vakantie ga ik weer intensief lessen!
Op bospaden en open stukjes kun je prima je oefeningen doen.