Anne Reseda (haf) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Anne Reseda (haf) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:27

Hoi bokkers,

Naar aanleiding van mijn vorige topic met een fotoshoot van mij en Anne open ik nu ook maar eens een topic met rijfoto's, omdat daar veel naar werd gevraagd. Nou bij deze!

Ik rij Anne momenteel nog op B niveau. Soms pakken we wel eens een oefening uit het L mee maar hier zijn we niet echt consequent mee bezig. Ik wil haar nog graag fijn rijden en op eigen benen laten lopen voordat we echt verder gaan. Problemen waar wij tegenaan lopen is dat ze soms nog wat teveel op de voorhand valt waardoor we een beetje een duikboot effect krijgen. We werken hier hard aan en gelukkig gaat ze ook steeds meer haar achterhand gebruiken en voor gemakkelijk loslaten, daar willen we naartoe. In augustus doen we mee aan het haflingerweekend in Ermelo. Wie weet volgend jaar de haflinger dressuurcompetitie.

Eigen commentaar: die handen! :+ Wie daar dé tip voor heeft? Het is erin geslopen en wil er niet echt meer uit :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwende tips? Graag!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:09

Over je handen... misschien kun je jezelf bijvoorbeeld een week lang alleen maar bezig houden met je handen. Dus de hele tijd tijdens het rijden alleen maar denken: hou ik mijn handen goed? Zo heb ik het ook gedaan, want ik hield mijn handen steeds te laag en de teugels wat te lang. Jammer dan dat je paard misschien een weekje wat minder loopt, daarna heb je er profijt van.

Nerol

Re: Anne Reseda (haf) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:44

Ik vind het er netjes uit zien! Je handen daar in tegen wat minder, maar dat gaf je zelf ook al aan. Zorg dat je je schouders goed naar achter brengt en dat je je ellebogen als het ware in je zij zet. Handen dan recht op houden en ik denk dat je dan een zeer nette houding hebt. Vooral blijven oefenen met je handen en echt bewust mee bezig gaan. Verder vind ik dat je je hakken wel iets meer zou mogen uitdrukken, maar dit kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:16

Paulien, wat ziet het er goed uit :))

En over je handen, ik denk dat je jezelf er idd elke keer weer aan moet herrineren. Heb het zelf ook heel erg en ik merk dat als ik mezelf er elke keer weer op wijs dat het dan een stuk beter gaat.

Komt helemaal goed met jullie!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:21

leuke haff.
je heb haar ook erg leuk aan t lopen.
en over je handen betreft ik heb het opgelost met een stokje wat ik tijdens het rijden vast moest houden 1 stokje voor beide handen je ken zelf bepalen breed je handen moeten staan om het stokje intekorten.
(ken ook met een klein zweepje maar dan moet je paard daar wel tegen kunnen)
succes!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 12:28

Het gaat niet echt om de breedte van mijn handen maar om hoe gek ik mijn polsen in knik. Dan heb ik weer momenten dat ik denk dat het goed ga en dan let ik weer niet op en zie ik een foto. En denk ik: oh neeh zo erg nog!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:37

dan zit er toch maar 1 ding op is in gipsen :+
ahah nee grapje maar komt vast wel goed gewoon blijven opletten en aan blijven denken
wat ook wel s wil helpen is om een heel vervelend iemand mee te nemen en dan heel de tijd laten zeggen let op je handen....
is wel heeel eruugg irritant maar wie weet heeft het een resultaat.

succes! en komt vast goed met jullie.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:49

Op de foto's werk je teveel met je binnenhand, daarbij begrens je niet genoeg met je buitenhand waardoor je het hoofd van je pony scheef trekt. Probeer je binnenhand te ontspannen en met je buitenhand meer te begrenzen.

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:06

ten 1ste, supermooie pony!
nu over je handen; zorg dat je elleboog, hakken, schouders op 1 lijn zitten.. dat zegt mijn instructrice altijd, en mij helpt het! meestal zet je dan je handen op de goede plaats, Veel succes!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:29

Leuke fotos paulien! :D
let idd op je handen! probeer er de hele tijd tijdens het rijden aan te denken!
en je voeten, vooral bij de galopfoto steek je ze nogal naar buiten!
verder gaan jullie goed vooruit!

Philipha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:15

Ja inderdaad je handen, maar dat noem je zelf al.
En dan je benen, die zijn echt vreselijk uit; je steekt je voeten hèèl erg af,
en duwt je hakken nauwelijks uit. Dus verbeterpunten, je voeten naar binnen èn je hakken naar beneden. Verder ook naar voren kijken en schouders naar achteren, dan komen je handen vanzelf.
Voor de rest ziet het er netjes en ontspannen uit. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:22

Het algemene beeld vind ik wel netjes.
Misschien zou je je beugels een gaatje korter kunnen doen. Dan kun je je hak (beter) uitdrukken.
Om je handhouding te trainen, kun je een touwtje (lus) tussen je duimen vasthouden tijdens het rijden.
Dit dwingt je om continue te letten op je handen. Een handig hulpmiddel.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:59

Het meeste is wel al benoemd. Persoonlijk zou ik niet met spoortjes rijden als je je hakken niet goed uitgedrukt kan houden. Doordat je ze omhoog trekt prikken de spoortjes eigenlijk constant in je paard. Dat haalt het nut van de spoortjes weg.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:33

wauwwiee wat een mooierd! <3

tip. neem de teugels wat korter en doe je handen wat na voren.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:17

Dat ziet er netjes uit +:)+
Je kan je zweepje op je been laten rusten, hierdoor staat iig 1 hand goed en rechtop! :+
En de volgende dag zweep in de andere hand :P

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:39

Het ziet er goed uit!Je handen kunnen inderdaad beter maar als je er op gaat letten moet het kunnen lukken!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 18:44

Bedankt voor de reacties tot nu toe en de tips! Handen moet ik gewoon echt op letten, desnoods intapen haha.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:46

mooie haf!

ik weet niet waarom maar ik vind je een beetje raar en vast zitten.
misschien je beugeld een gaatje langer.

hafje lijkt ook wat vast te lopen zeg maar net tegen de ontspanning aan.
kan ook fotomoment zijn hoor...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:19

lovelucydan schreef:
mooie haf!

ik weet niet waarom maar ik vind je een beetje raar en vast zitten.
misschien je beugeld een gaatje langer.

hafje lijkt ook wat vast te lopen zeg maar net tegen de ontspanning aan.
kan ook fotomoment zijn hoor...

Hoe bedoel je precies? Probeer het eens uit te leggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:32

Probeer te drijven met de bovenkant van je kuit ipv je hak. Nu trek je constant je been op waardoor je je beenspieren aanspant en waardoor je een remmens effect op de voorhand krijgt. Dit werkt ook het op de voorhand vallen in de hand.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:39

Ziet er erg netjes uit, je hak iets meer uitdrukken en nog een tip voor je handen,
mijn instructrice zei altijd: als je je duimen recht naar boven kunt op steken je handen goed zijn, dus check dat gewoon af en toe, zo van: +:)+

babetflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:52

Zier er goed uit! vooral de laatste 2 foto's ontspant hij echt mooi!
als je je teugels iets korter neemt heb je meer ruimte om je handen naar voor te houden, dus als je je teugels op 1 lengte houd, blijven je handen ook op 1 plek.. ;)

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:57

Heey, leuke pony :) Hij loopt goed constant.
Ik heb wel een tip: Als jij stelling wil vragen trek je je binnenhand wat naar achter.
Op zich zou je er geen probleem in zien...
Ik had dit ook, mij werd gezegd dat die hand opzij moest ipv naar achter.
Het klinkt mischien een beetje nutteloos, maar bij mij merkte ik dat het over het algemeen allemaal nog soepeler en gemakkelijker ging.

Veel plezier nog jullie tweetjes/3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:16

uhmm voor je handen probeer erop te letten dat je zweepje niet horizontaal naar achter steekt, maar naar beneden dan moet je je handen wel rechtop houden, met je handen rechtop heb je ook meer te zeggen
ga dus een paar dagen alleen op je handen oefenen desnoods als je les hebt vraag je of de insturcteus / iece er je de hele tijd op aan spreekt, het lijkt dan gezeur maar het helpt wel!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:01

Niet bij stelling je binnenhand naar achter trekken :n
"Zag iemand die tip geven..."

Wanneer jij stelling op de volte vraagt, vraag je het binnenachterbeen onder de massa.
Zodra jij je hand naar je toehaald kan het paard zijn binnenachterbeen hier juist niet meer plaatsen...
Of doe je hand van de hals of doe het op zijn westerns en doe je binnenhand omhoog.