Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

demi56 schreef:ik zou heel graag haar aan de teugel laten lopen. is het dan verstandig om een sloteugel aan te schaffen of e.v.t. een hulpteugel.

demi56 schreef:ik zal het zo omschrijven het is geen beginner's pony maar ook geen professionele pony. en ik snap eigenlijk niet zo goed wat opvangen is, mijn pony is ook hoefbevangen, ik moet er nu op rijden van de dierenarts en dan gaat de hoefbevangenheid over. het is nu dus ook al bijna over. is het ook zo met een slofteugel, dat je paard dan op de achterhand gaat lopen. ik mag misschien over een tijdje pas les met mijn pony omdat mijn moeder nu vind dat ik op de manege waar ik nu rijd dat je daar niks meer leert. vandaar. en mijn schoon zus kan goed rijden. maar kan het niet uitleggen, en ik weet niet goed hoe ik aan een proffesionele instructrice kan komen
ambre schreef:abeltje:het aan de teugel lopen is de samenkomst van alle factoren:ondertreden achterhand,nageeflijk in nek en kaakgewricht,goed door laten vd hulpen etc.
Wat jij bedoeld is nageeflijkheid.Dus loslaten in nek en kaakgewricht,daarna kun je pas de achterhand onder brengen.
Wat overigens allemaal niet mogelijk is zonder impuls.Denk dat ts het meest gebaat is bij een goede les!

JoviBan schreef:Ik geloof niet wat ik lees.![]()
Een hoefbevangen pony gaan rijden?
Een paard gaat actief met de achterhand lopen dmv een slof?
Is dit serieus?