El-Fluego @ Les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

El-Fluego @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:39

Hoi bokkers!

Vandaag had ik weer privéles en er kwam iemand foto's maken, dus een mooie gelegenheid voor een HAW-topic! :)

Ellie en ik hebben ontzettend lang lopen klungelen zonder begeleiding (nou ja, één keer in de week les op de club voor de gezelligheid). In het najaar van 2010 was ik er klaar mee, en ben ik met privéles begonnen. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik dat niet veel eerder heb gedaan want we zijn met sprongen vooruit gegaan! Tja, ik kan nu wel het hele verhaal opnieuw gaan vertellen maar dat is ook al te lezen in mijn vorige topic: [RT-HAW] El-Fluego @ Les in het avondzonnetje

De les van vandaag begon ontzettend goed. Ze is deze week heel fijn los en actief voor mijn been! Helaaaas zijn hier geen foto's van gemaakt (foto's zijn na de lange teugel gemaakt). Daarna heb ik haar dus even een lang teugeltje gegeven en daarna begonnen de problemen. Er was eigenlijk niks meer mee te beginnen. Ik weet niet wát ze had, maar ze maakte zich ontzettend sterk en ik had er vandaag even de kracht niet voor om het op te lossen. Normaal hebben we dit eigenlijk nooit dus het zal de regen van gister wel zijn.. De foto's vallen me eigenlijk nog heel erg mee!

Onze problemen:
- mijn houding!! Ik zit ontzettend gespannen en naar voren. Daarbij heb ik ook een rare knik in mijn pols. Terwijl ik voor mijn gevoel juist helemaal normaal zit, gek is dat toch altijd.
- nageeflijkheid, hoewel dit echt al stukken is verbeterd! Het zelfde geld voor het reageren op mijn been en activiteit van achteren.

Even een paspoortje van Ellie:
El-Fluego
Merrie
8 jaar oud
Niveau B+2, training ook B met heel soms oefeningen uit de L1.

Nou genoeg gepraat, hier de foto's!:

1. Vriendjessss in de wei :# :#
Afbeelding

2. Nog niet helemaal lekker los
Afbeelding

3. Drafje
Afbeelding

4. Hier een goed voorbeeld van mijn slechte houding, Ellie loopt ook wat gespannen
Afbeelding

5. Hier ben ik erg tevreden mee, hihi wat een pony'tje is het ook :=
Afbeelding

6. Ik moet echt rechtop gaan zitten en pony sukkelt in
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Weer ingesukkeld, dan valt ze heel erg op de voorhand
Afbeelding

9. Dit vind ik de mooiste! Als ik dan ook nog rechtop had gezeten :7
Afbeelding

We zouden het leuk vinden als jullie een reactie/tips achterlaten! :)

Groetjes Marjolein&Ellie!

claudiav77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:32

idd mooie combinatie zo...
tip ga zonder beugels rijden en een bezem tussen je armen ....ouderwets maar effectief

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:33

Hihi dankje :D

claudiav77: haha ik denk niet dat pony dat erg zal waarderen, een bezem :7 Maar waar dient de bezem voor dan? Ik zie het nog niet helemaal voor me ;p

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:34

claudiav77 schreef:
idd mooie combinatie zo...
tip ga zonder beugels rijden en een bezem tussen je armen ....ouderwets maar effectief

En extreem gevaarlijk :\
Als je er naast kletterd blijft er weinig van je armen, schouders en rug over ben ik bang.

Ik vind het er niet slecht uitzien TS! +:)+

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:34

Wat een leuke pony!
Jullie zijn een leuke combinatie :D
Qua na voren zitten, probeer meer op je kont te gaan zitten, waardoor je ook al wat rechterop komt te zitten.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:37

Bedankt voor de tips! :D Inderdaad op m'n kont zitten, instructrice hamert er ook altijd op, en ik heb ook altijd het idee dat ik het goed doe, tot ik foto's zie.. Normaal let ik er wel ietsje meer op, maar vandaag had ik het even te druk met m'n pony fatsoenlijk rijden. ;p

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:37

Xiniee schreef:
Wat een prachtige pony en wat loopt ze mooi.
Je bent wel wat groot voor je pony :-)

Oh :Y)

Ja ik ben wat aan de lange kant maar het kan nog makkelijk, voorlopig pas ik er nog op. :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:37

Xiniee schreef:

Waaraan zie jij dat ze te groot is? Ik zie het namelijk écht niet hoor.
Ze past prima op haar pony.

marjolein_el

Re: El-Fluego @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:39

Bedankt Daphne. ik voel me wel altijd zo groot, terwijl ik weet dat het nog makkelijk kan.. dus het is altijd wel fijn als mensen zeggen dat ik erop pas :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:40

wat een lekker dier heb jij tussen je benen!
je rijd haar erg vriendelijk! is leuk om naar te kijken :D
en je past er idd nog primaaa op, niet eenss een twijvelgeval.

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:13

Mooie pony, leuke combinatie :j

Let er op dat je je hakken niet optrekt, dat zie ik namelijk op sommige foto's terug :) Benen lang en wat trotser zitten!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:23

Wat een leuk beestje! Het lijkt op sommige foto's alsof je enorm kracht zit te zetten, kan ik verkeerd zien hoor. Je zit in ieder geval helemaal niet ontspannen, dan kan je pony ook niet ontspannen he ;) probeer een rechte lijn te behouden in elleboog-pols-bit en schouder-heup-hak. Het meeste zeg je zelf al, zolang je kritisch blijft komt het helemaal goed :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 19:53

xDreamerx schreef:
Wat een leuk beestje! Het lijkt op sommige foto's alsof je enorm kracht zit te zetten, kan ik verkeerd zien hoor. Je zit in ieder geval helemaal niet ontspannen, dan kan je pony ook niet ontspannen he ;) probeer een rechte lijn te behouden in elleboog-pols-bit en schouder-heup-hak. Het meeste zeg je zelf al, zolang je kritisch blijft komt het helemaal goed :D

Tja kracht zetten is het niet echt, dat lijkt inderdaad heel erg zo op de foto maar dat komt dus door m'n houding. Terwijl ik voor mijn gevoel juist heel ontspannen zit.

Allemaal bedankt voor de tips! :D

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:58

Xiniee schreef:

Ik snap wel waarom je dat zegt, dat lijkt namelijk zo op foto 6, maar op de andere foto's valt dat heel erg mee :j .
En je kan ook die bezem vervangen door een dressuurzweepje, maar dat moet je dan inderdaad doen in een omgeving waar je pony niet zo snel schrikt. Verder ook je hakken uitdrukken maar dat is al gezegt, en rechtop zitten. Voor de rest ziet het er erg netjes uit.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:01

Maar het is dan de bedoeling dat ik m'n zweepje zegmaar achter mijn rug langs door m'n armen haak? Opzich wel een goeie! En pony is vrij schrikachtig dus dan let ik er goed op dat ie niet valt. ;p

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:17

Ik heb die tip met het zweepje ook geprobeerd en het hielp bij mij voor geen meter, haha :))
Probeer goed naar achter te zitten, voor je gevoel écht teveel, zodat je echt op je billen zit.
Hierdoor plaats je meestal je handen ook al beter, gewoon netjes boven de schoft en naast elkaar.

Maar het ziet er echt heel netjes uit! Echt een leuke pony! :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:19

Ik heb vandaag even goed op mijn houding gelet, het ging al een stuk beter en merkte dat pony er ook al beter van ging lopen. Dat met het zweepje heb ik ook even geprobeert maar deed echt veel zeer aan me rug. ;p maar ga het alsnog wel even proberen! Maar niet nu want vandaag moesten we hard aan de bak voor wedstrijd van morgen. :D

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:11

Dat van je zit herken ik, gewoon veel herhalen in je hoofd dat je op je kont moet zitten dan gaat het vanzelf (nou ja bijna dan) beter. Ik vind je helemaal niet te groot hoor....

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:02

Je houding is inderdaad wat gespannen, dat weet je zelf al dus daar moet je aan werken. Goed dat je instructrice er op hamert! Ik heb het idee dat je pony soms wat gespannen loopt in de nageeflijkheid, de latere foto's zien er fijner uit. Daar begint ze al wat lager en meer over de rug te lopen, hoewel ze inderdaad op de voorhand valt. Lekker vanuit de achterhand trainen en je bekken kantelen, dan ga je zelf ook niet op de voorhand van je paard zitten. Heel veel plezier met deze prachtige dame! :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:10

Dat...heel veel oefeningen uit de L1.... zou ik nog even mee wachten! Probeer eerst veel meer lossigheid te krijgen in het paard. Het ziet er allemaal een beetje te strak uit. Veel meer door de hulpen heen rijden. Daar bedoel ik mee dat het nageven er net niet is, de stelling net niet genoeg is enz. enz.
Je bent wel een hele leuke combinatie met je verschrikkelijk aansprekende paard, nu nog even de puntjes op de I en de puntjes bij de wedstrijden gaan binnen stromen!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:14

aerdenhout1, je beschrijft echt precies mijn probleem. := We doen het op zich goed, maar het is het allemaal net niet. Die oefeningen uit de L1 doen we ook alleen als de les écht goed gaat. Want als ze eenmaal fijn los is loopt ze als een tierelier, maar dat was bij deze les niet echt het geval. :o

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:23

leuk he...paardrijden? Je rijd de sterren van de hemel, gaat de volgende dag met een geluksgevoel, waar niets tegen op kan, weer op je paard zitten en vervolgens rijd je karel utrecht tango!!
Zooo herkenbaar denk ik voor iedereen!!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:25

aerdenhout1 schreef:
leuk he...paardrijden? Je rijd de sterren van de hemel, gaat de volgende dag met een geluksgevoel, waar niets tegen op kan, weer op je paard zitten en vervolgens rijd je karel utrecht tango!!
Zooo herkenbaar denk ik voor iedereen!!

Hihi is dit een uitdrukking? :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:26

Even alleen de voorste letters lezen.!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:29

Ohh haha! Nou inderdaad, de hele week heeft ze ontzettend fijn gelopen, en vrijdag met de les en zondag met de wedstrijd valt er niks mee te beginnen. Maar goed, dan kan het nu alleen maar weer beter gaan. ;p