Vandaag had ik weer privéles en er kwam iemand foto's maken, dus een mooie gelegenheid voor een HAW-topic!
Ellie en ik hebben ontzettend lang lopen klungelen zonder begeleiding (nou ja, één keer in de week les op de club voor de gezelligheid). In het najaar van 2010 was ik er klaar mee, en ben ik met privéles begonnen. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik dat niet veel eerder heb gedaan want we zijn met sprongen vooruit gegaan! Tja, ik kan nu wel het hele verhaal opnieuw gaan vertellen maar dat is ook al te lezen in mijn vorige topic: [RT-HAW] El-Fluego @ Les in het avondzonnetje
De les van vandaag begon ontzettend goed. Ze is deze week heel fijn los en actief voor mijn been! Helaaaas zijn hier geen foto's van gemaakt (foto's zijn na de lange teugel gemaakt). Daarna heb ik haar dus even een lang teugeltje gegeven en daarna begonnen de problemen. Er was eigenlijk niks meer mee te beginnen. Ik weet niet wát ze had, maar ze maakte zich ontzettend sterk en ik had er vandaag even de kracht niet voor om het op te lossen. Normaal hebben we dit eigenlijk nooit dus het zal de regen van gister wel zijn.. De foto's vallen me eigenlijk nog heel erg mee!
Onze problemen:
- mijn houding!! Ik zit ontzettend gespannen en naar voren. Daarbij heb ik ook een rare knik in mijn pols. Terwijl ik voor mijn gevoel juist helemaal normaal zit, gek is dat toch altijd.
- nageeflijkheid, hoewel dit echt al stukken is verbeterd! Het zelfde geld voor het reageren op mijn been en activiteit van achteren.
Even een paspoortje van Ellie:
El-Fluego
Merrie
8 jaar oud
Niveau B+2, training ook B met heel soms oefeningen uit de L1.
Nou genoeg gepraat, hier de foto's!:
1. Vriendjessss in de wei

2. Nog niet helemaal lekker los

3. Drafje

4. Hier een goed voorbeeld van mijn slechte houding, Ellie loopt ook wat gespannen

5. Hier ben ik erg tevreden mee, hihi wat een pony'tje is het ook

6. Ik moet echt rechtop gaan zitten en pony sukkelt in

7.

8. Weer ingesukkeld, dan valt ze heel erg op de voorhand

9. Dit vind ik de mooiste! Als ik dan ook nog rechtop had gezeten

We zouden het leuk vinden als jullie een reactie/tips achterlaten!
Groetjes Marjolein&Ellie!

probeer een rechte lijn te behouden in elleboog-pols-bit en schouder-heup-hak. Het meeste zeg je zelf al, zolang je kritisch blijft komt het helemaal goed