Danser @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arizonagreen

Danser @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 22:37

hallo allemaal!
Ik vond het tijd om mn zwarte pareltje weer eens aan jullie te showen!
Vandaag is er een vriendin van me mee gegaan naar stal, die een paar mooie foto's heeft gemaakt van het rijden!
In het vorrige topic met Danser kreeg ik erg veel reacties dattie aan het sterrenkijken was... Hoop dat dit jullie dan gelukkig maakt! Sinds het vorrige topic zijn we nu denk 1,5 maand verder, en er is al veeeel verbeterd in die tijd!
Danser en ik hebben nog geen les, eerst wil ik ook de galop bevestigd hebben, en tot nu toe red ik het ook prima alleen af.

Danser
Ruin
7 jaar
Mijn pony
Fries x New Forest
Mijn grote liefde sinds ik hem leerde kennen, als jaarling.
Nu 2 jaar bij mij, sinds 3 maanden ong ben ik echt met hem aan het trainen, en de laatste dingen bevestigen.
Van het losrijden heb ik geen foto's.
Galop nog niet 100% bevestigd, dus mijn houding is ook niet 100%, aangezien ik meer bezig ben met hem in galop te houden.
Alleen mijn 1e jaar paardrijden heb ik les gehad op een manege, afgelopen 5 jaar niet, met uitzondering van een prive lesje af en toe.

1. Maar baasje, waar ga je nou heen?
Afbeelding

2. Danser, even blijven staan kerel!
Afbeelding

3. Dan kom ik wel gewoon achter je aan geslopen hoor...
Afbeelding

4. Hee zeg... Die is knap!
Afbeelding

5. sjok sjok!
Afbeelding

6. en we hebben dr zin in!
Afbeelding

7. soms heeftie zo zn arabische trekjes...
Afbeelding

8. En daar gaan we!
Afbeelding

9. Hij is zo mooi...
Afbeelding

10. jaja andere kant hoort er ook bij!
Afbeelding

11. En weer draven (:
Afbeelding

12. Kwijl...
Afbeelding

13. Danser; hee kijk mij mooi zijn!
Afbeelding

14. Oke ik word nu tochwel moe hoor baasje...
Afbeelding

Heel erg bedankt voor het kijken, hoop dat je een leuke reactie achter laat!
Laatst bijgewerkt door arizonagreen op 12-07-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Re: Danser @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:44

Wauw wat zijn jullie vooruit gegaan. +:)+

In de galop valt hij nog een beetje uit elkaar, besteed daar aandacht aan als je les krijgt. :)

Je gaf aan geen rij-technisch commentaar te willen, maar dan hoort je topic bij ITP en niet hier!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 22:52

@daNiielle_ haha dankje!
Ja dit was pas de 5e of 6e keer gallopeerde zonder longe eraan, dus het was gewoon zorgen dattie in de galop bleef, zodra hij dit helemaal snapt komt de rest wel! Ben al super trots dattie paar rondjes achter elkaar gallopeerd :o

Haha heb t al aangepast!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:55

Misschien is het dan goed om in verlichte zit te gaan. Zo geef je hem wat meer vrijheid om zijn eigen balans te zoeken.
Buitenritten maken helpt daarin ook heel goed!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:00

Verlichte zit gaat hem niet worden, dan snaptie al helemaal nietmeer wat ik van hem vraag, heb ik al geprobeerd...

Ja ik weet het! Omdat nu eindelijk de galop er een beetje op zit ben ik van plan deze week of volgende week onze eerste buitenrit te maken! En er zullen er dan nog veeeeel volgen, moet alleen regelen dat iemand van mn stal meerijdt, met mn moeders paard is niet zo'n strak plan, vertrouw mn pony dan nog meer dan dat paard :+

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 06:36

Dit ziet er inderdaad een heel stuk beter uit! Hij pakt het snel op!
Blijf wel naar ontspanning werken. Hand ontspannen en aanvullen met been.

In je openingspost zeg je dat je 'de laatste dingen moet bevestigen' maar als je paard nog maar zo kort onder het zadel is en pas net een beetje nagefelijk loopt, dan sta je nog maar aan het begin hoor :D

Heel eerlijk gezegd vind ik wel dat je nu ziet dat je een beetje groot bent voor de pony. Vooral op foto 9. Maar misschien is het een vertekend beeld.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 06:52

pas op dat je je ellebogen niet strak gaat zetten, de lijn van bit tot elleboog hoort kaarsrecht te zijn.

Ook heb ik het idee dat hij soms wat actiever aan je been mag zijn in draf. Maaaaf foto's zijn momentopnames dus met zekerheid kan en mag ik dat niet zeggen.

Pas wel op dat je niet voornamelijk met de voorkant bezig bent aangezien hij de neiging heeft om een beetje op de voorhand te kukelen.. Hij moet van je been naar je hand toe en moet dan zelf na gaan geven. Zie afentoe toch wat spanning in zijn onderhals.

Maar ik vergeef het je hoor :p hij is nog niet zo lang onder het zadel. Probeer er wel een beetje op te gaan letten.

Galop begin ik niet over.. Je kunt zien dat als je hem van voor in het ''vormpje'' rijd dat hij op de voorhand gaat en de neiging heeft wat terug te vallen en als hij zijn neus eruit heeft wat hard en plat door de bocht wil :p kwestie van km's blijven maken. En daar ben je mee bezig :)

Vind t wel n hele leuke kruising

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:21

Ziet er aardig goed uit. Wel vind ik dat je aan de grote kant bent voor dit paardje en dat je zadel te klein is.
Ook zou ik 'm graag nog meer voorwaarts neerwaarts willen zien, zonder dat de motor (achterhand) afslaat.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:25

Weet dat hij jong is en heb ook even je andere topic bekeken. Heel verschil...
Maar ook een jong paardje moet leren zijn rug te gebruiken. Het ziet er nu uit alsof hij eigenlijk vrijwel continu zijn rug nog wegduwt...
Kan er naast zitten, maar in ieder geval wel een aandachtspuntje ;)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:26

Tilmar schreef:
Heel eerlijk gezegd vind ik wel dat je nu ziet dat je een beetje groot bent voor de pony. Vooral op foto 9. Maar misschien is het een vertekend beeld.

Je hebt misschien wat lange benen maar dit kan zeker geen kwaad hoor.pony kan het makkelijk hebben en jij trekt nauwelijks je hakken op op de foto dus storend in je houding is het in ieder geval niet. erg leuke pony!

en probeer zoals al eerder gezegd goed naar die ontspanning te rijden. en ik weet niet of het vaker gebeurd dat er een boogje in de teugels hangt (Foto 7) maar probeer er op beide teugels gelijk contact mee te hebben.

voor de rest nog beetje schouders naar achter houden in galop dan wordt het voor hem ook makkelijker om vanuit de achterhand te galoperen en ga zo door :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:37

Ik ben niet te groot voor hem, en mn zadel is ook niet te klein.
heb 17,5 inch zadel, en een 18 inch kan k mn houding al niet meer in vinden.

Ik heb gewoon nogal lange benen, maar ik zit hem niet in de weg, en ik kan nog prima been geven etc, en te zwaar ben ik ookniet, aangezien mn moeder er ook op heeft gereden, en die een heel stuk zwaarder is. En dat hield hij ook met gemak.

Mn pony is 1.55, en half fries dus kan wel wat hebben, en ik ben 1.72 en weeg 65kilo. Moet kunnen?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:40

@svdijk86 ik weet het nu ook nietmeer hoor... De ene zegt dat mijn handen/onderarmen hoger moeten, de ander weer niet, ik weet t nietmeer :\

In verhouding zijn mijn bovenarmen te lang, hou ik mn armen zo dat er een rechte lijn is van elleboog naar bit, krijg ik weer reacties dat mn handen/armen hoger moeten, en andersom...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:42

leuk paardje hoor, en past prima. Je moeder PB-de me dat jullie ook een halve fries hebben.

edit (omdat ik commentaar moet geven bij RT-HAW
in galop vind ik dat die een beetje op de voorhand loopt, maar daar ben je natuurlijk al mee bezig
dus succes :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:51

hahahaha! Nou dit ís die halve fries!

Ookal zou je dat niet bepaald zeggen haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:56

love_shyboy schreef:
hahahaha! Nou dit ís die halve fries!

Ookal zou je dat niet bepaald zeggen haha!

Je moeder had het topic gestuurd :)
die van mij lijkt wel iets meer fries, maar in wat die kan weer absoluut niet laat maar zeggen, en die moet wat dikker worden
heb je oude topic opgezocht, hij loopt al een stuk beter zeg, knap werk!
Die van mij is ook lastig lang-laag te rijden, ik denk door het friezen bloed in hem.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:58

Ik weet wat je bedoeld... Mijn pony vind het ook heel moeilijk om land laag te rijden, maar het begint wel steeds meer te komen. En de ontspanning vindtie ook aardig moeilijk...
Ach we komen dr wel! Elke keer dat we rijden gaan we weer met sprongen vooruit, dus t gaat helemaal goedkomen! heb ook even op jou profiel gespiekt, en idd heb jij meer het friese type, wel echt een plaatje om te zien hoor!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:05

ziet er wel oke uit voor zo net onder het zadel.
wel vind ik dat hij nog wat km moet gaan maken , en dan wat meer zn ruggetje moet gaan gebruiken , die lijkt hij nu weg te drukken.
ook lijkt het zadel echt te klein, niet dat je benen te lang zijn , maar de zit van het zadel is gewoon te krap.
fot 7,8,9 en 10 je zit helemaal strak tegen de lepel aan. gewoon als aandachts puntje.

verder leuke kruising!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:40

Komt omdat mn kont nogal wat spekkies heeft, die zijn flexibel en dan krijg je idd dat beeld, al helemaal omdat t niet zo'n overdreven diepe zit is. Ik heb 17,5 inch, en 18 inch is al te groot, dat zit voor pony en mij allebij niet goed :')

Km maken zijn we al mee bezig! Eerst reed ik hem maar 1/2 keer per week, maar nu al gauw 3/4/5 keer per week een halfuur tot een uur!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:12

oftewel als je kont te veel sprkkies heeft moet je gewoon een groter zadel :)*
ik vind je eerlijk ook wat aan de grote kant,
je kunt de pony beter wat langer en laag trainen dat is voor een jong paard wat fijner
wel een errug mooi beestje zeg

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:05

op de 7e foto steekje je knieen naar voren ofzo iets %) (weet biet hoe je het uitmoet leggen anders) denk dat het een momentopname is maar probeer op te letten weet namelijk niet of je dit al tijd doet in stap...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:08

ponylies schreef:
je kunt de pony beter wat langer en laag trainen dat is voor een jong paard wat fijner

nee want een groter zadel is voor ons bijden absoluut niet fijn :)*
Waarom moet ik een groter zadel, voor het plaatje? En het dan ten kosten laten gaan van het rijden zelf?
Hij loopt van zichzelf al wat opgericht, dat vraag ik hem niet, dat doettie zelf al, ook als ik hem langer en lager probeer te rijden. Door het halve fries is dit moeilijk voor hem.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:58

love_shyboy schreef:
ponylies schreef:

nee want een groter zadel is voor ons bijden absoluut niet fijn :)*
Waarom moet ik een groter zadel, voor het plaatje? En het dan ten kosten laten gaan van het rijden zelf?
Hij loopt van zichzelf al wat opgericht, dat vraag ik hem niet, dat doettie zelf al, ook als ik hem langer en lager probeer te rijden. Door het halve fries is dit moeilijk voor hem.

ik heb hetzelfde probleem hoor, dat ze vanzelf al wat opgericht lopen, het kost gewoon heel veel tijd en moeite om ze hetzelfde te laten lopen als bijvoorbeeld een volle New Forest, de meeste hebben dat opgerichte minder. En bij een volle fries lopen mensen niet gelijk te zeuren van hij loop teveel opgericht omdat het bij een fries hoort, dat is een beetje het moeilijke bij een halve fries, maar denk dat het wel goed komt met jullie 2 hoor. Vind jullie een leuke combi! en ik denk idd dat een groter zadel niet past
misschien heeft je kont wat spekkies, denk dat beeld ook een beetje vertekend, maar vind het nog net gaan hoor. Denk dat de pony je goed kan houden, hij heeft tijd genoeg gehad om rustig uit te groeien.

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:15

hij loopt nogal op de voorhand
hij mag wat actiever
voorderest heel leuk

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:01

Leuk paardje verder. Ik vind je persoonlijk te groot voor hem, maar die keuze is ana jou ;)
Ik vind dat hij erg zn rug wegdrukt..
In de galop valt ie uit elkaar, ik lees dat jullie hier bezig mee zijn.. dat je dit eerst goed wil voordat je les neemt, maar is het niet verstandiger om hem gewoon goed de galop te leren met les? Dan heb je iemand die van de grondaf bekijkt hoe het beter kan.
Ik weet niet, bij het beeld krijg ik geen ontspannen gevoel.. Maar dat kan aan mij liggen :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:16

Rijtechnich kan ik me aansluiten bij veel wat al gezegd is.

Verder zie ik teveel amazone en te weinig paard er onder. Je zou beter staan op een groter of breder dier.
Ik twijfel of je niet te zwaar bent voor deze pony. Je bent niet klein zo te zien, zeker vergeleken met de schofthoogte van de pony.

Edit: aanpassing