Mulan loopt steeds langere stukken goed, maar ze zoekt nog erg, en ik ben hard aan't leren haar zo goed mogelijk te ondersteunen en op de juiste momenten te bevestigen / bij te sturen bij het aan de teugel lopen.
Ik had vandaag aan het einde van mijn les een beetje moeie vingers, alleen rechts. (Voor Mulan is het ook vermoeiend, dus af en toe duikt ze ff naar beneden, of juist omhoog... en komt dan wel weer netjes terug, maar ik mag dan niet toestaan me't m'n handen.. dus dat voelde ik aan het eind wel even)
Maar op rechts schuimde ze meer dan op links. Stom, terwijl ik tijdens het rijden juist het gevoel had dat ze rechts een beetje vastzat, meer dan op links.
Dus: wanneer/ waarom schuimt een paard, wat zegt het? Een teken van ontspanning? Van nageeflijkheid? Een bevestiging dat je goed bezig bent? Te enthousiaste speekselklieren?
Wat zijn de misvattingen als het gaat om schuimen enz..
Wie kan me er wat over vertellen?

) 

Dit is een goed teken, dat het paard dus met het bit speelt.
(ook wit) maar geen schuim. en kwijl zie je ook niet in hoopjes liggen want kwijl is waterig...
En daardoor gaan de speekselklieren bij z'n oren werken en komt er het zgn. schuim. Dit alleen als hij ontspannen is en ik hem LDR rijd.
Je haalt me de woorden uit de mond!