Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:35

Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!

Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.

- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.

- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.

- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt :+

Ben ik hier nou zo extreem in?

Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.

Moderatoropmerking:
Graag het verzoek om TS niet meer te PB-en over dit onderwerp. TS heeft verderop in dit topic al zijn excuses aangeboden voor zijn onhandige beginpost.
Laatst bijgewerkt door Rivaldo op 10-07-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:40

sommigen mensen kunnen niks aan hun overgewicht doen.
Dat jij het niet mooi vind, tja, lijkt me ook jouw probleem.
Ik vind het een beetje onrespectvol geschreven.
Je bedoelt het niet zo, maar voor mensen met extra kilo's , zal dit best pijnlijk zijn om te lezen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:41

Rivaldo schreef:

Ja, ik vind van wel.
Juist goed dat ze wél sporten, door paard te rijden.
Anders waren ze misschien nog wel veel dikker, en ongezonder. ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:43

Ik heb zelf overgewicht en kan hier door medicatie niks aan doen. Ik vind dat je het niet echt respectvol brengt en dat je er ook wel over na kan denken voordat je zoiets post. Misschien moet je eerst te achterliggende gedachten eens vragen voordat je een oordeel velt. Ook al zeg je dat dit niet voor mensen met dikmakende medicijnen geldt het steekt me toch. ;)

Niet iedereen is een magere spriet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:44

Rivaldo schreef:
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!

Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.

Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.

- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.

- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt :+

- M'n vierde reden, ik vind het er gewoon niet uitzien. Zo'n vet persoon wat meehobbelt, van de misschien wel goede paarden komt niks terecht.

Ja.

Wat kan jou het nou schelen hoe een ander op een paard eruit ziet! Hou je lekker bezig met je eigen paard, ipv een mening te hebben over hoe andere mensen eruit zien!

Sorry hoor, maar k vind het erg gemakkelijk oordelend, dat een ander maar minder moet eten, omdat JIJ vindt dat het er niet uitziet en niet goed is voor het paard. De lol van de eigenaar zijn is dat je zelf mag beslissen wat je doet met het dier, al parkeer je er een olifant bovenop. Als ik als eigenaar besluit dat ik op mijn paard stap, omdat ik ervan overtuigt ben dat het niet slecht is voor mijn dier, dan mag dat.

En ja, dit is wel discriminatie, dit is mensen veroordelen op uiterlijke kemerken.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:45

Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:45

Rivaldo schreef:
Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!

Wie zegt dat diegene er helemaal niks aan WIL doen?

Ik vind dat je erg makkelijk oordeelt erover...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:47

Gatsiebah, wat naar geschreven. Ik zit ook met mijn te dikke kont op paarden en vindt het heel naar dat je zo oordeelt. Ik heb namelijk een eetstoornis en ben er druk mee bezig, alleen dat is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. Paarden zijn mijn #1 drijfveer om af te vallen, zou ik met paarden stoppen; dan zou ik stoppen met afvallen. Het doet me best wel veel pijn dit zo te lezen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:47

Veseosunce schreef:
Ik heb zelf overgewicht en kan hier door medicatie niks aan doen. Ik vind dat je het niet echt respectvol brengt en dat je er ook wel over na kan denken voordat je zoiets post. Misschien moet je eerst te achterliggende gedachten eens vragen voordat je een oordeel velt. Ook al zeg je dat dit niet voor mensen met dikmakende medicijnen geldt het steekt me toch. ;)

Niet iedereen is een magere spriet.

hier nog 1 door medicatie maar hou wel rekening met mn paard terwijl mn stalgenoten zeggen van joh doe normaal rij gewoon
ook de vrouwen die al jaren ervaring hebben zeggen het.
dus vind wel dat je erg overdrijft wil je zeggen dan dat jij beter rijd dan de mensen die wat dikker zijn?
die toch regelmatig vrouwen die wat dikker zijn die toch z of hoger rijden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:48

Rivaldo schreef:

Niet iedereen die te dik is KAN er iets aan doen hé. Niet alleen medicatie kan zorgen dat je te dik bent, maar ook simpelweg aanleg om dik te worden, verkeerd opgevoed zijn of geen geld om gezonde dingen te kopen.

En niet iedereen die stevig of dik is zit ermee en vindt het een probleem. Sommige mensen zitten daadwerkelijk lekker in hun vel, kunnen prima paardrijden ondanks de extra kilotjes, voelen zich goed in hun lichaam. En die moeten er wat aan veranderen omdat JIJ het niet goed vindt voor HUN paard?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:48

Hhilde schreef:
Gatsiebah, wat naar geschreven. Ik zit ook met mijn te dikke kont op paarden en vindt het heel naar dat je zo oordeelt. Ik heb namelijk een eetstoornis en ben er druk mee bezig, alleen dat is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. Paarden zijn mijn #1 drijfveer om af te vallen, zou ik met paarden stoppen; dan zou ik stoppen met afvallen. Het doet me best wel veel pijn dit zo te lezen.

meissie trek het je niet aan sommige mensen weten niet waar ze over praten ;)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:48

Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:49

Rivaldo schreef:
Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?

Jij komt jezelf nog wel tegen jongen. :) Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:49

Ik vind dat je nogal kort door de bocht en met weinig inlevingsvermogen hebt gepost. En dan vooral reden vier -O-

Daarnaast vind ik dat als je echt (veel) te zwaar bent voor je paard, je ook niet eerlijk bezig bent ten opzichte van dat paard. En er kunnen allerhande redenen zijn waarom iemand te zwaar is, maar het zal het paard zijn schuld vast niet zijn, dus hoeft hij de consequenties imo ook niet te dragen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:50

Liever een te dik iemand op een paard die normaal rijdt dan iemand met een normaal gewicht die een paard keihard in de mond trekt, hard trapt en hard slaat zonder reden, zeg ik dan maar :)

Bedoel niet dat jij dit doet hè ;)
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 10-07-11 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivaldo

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:51

Mirjamsel - Daar ben ik het ook mee eens

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:51

Rivaldo schreef:
Mirjamsel - Daar ben ik het ook mee eens

Nou waarom open je dan in hemelsnaam zo'n topic..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:52

Rivaldo schreef:

ik heb geen ruiters in de topsport gezien die 500 kilo wegen hoor?

Nee serieus vind je jezelf nou niet belachelijk redeneren als je even met een kritisch oog terugleest?
Ik vind het diep triest, dat mensen door jouw mening, die je op zo'n onrespectvolle manier brengt, een steek krijgen.
Dit vind ik nou best wel asociaal eerlijk gezegd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:52

Ben je jaloers dat sommige wat vollere mensen succesvol winst halen in de prix s george ;) ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:53

Rivaldo schreef:

Nee, niet iedereen die het wil kan het. Afvallen is niet gemakkelijk. Er zijn zat mensen met een gezond voedingspatroon die niet afvallen.

Ik word echt gewoon een beetje misselijk van jouw gemakkelijke, oordelende houding tegenover andere mensen. Nou zag ik in je profiel dat je pas 15 bent, dat verklaard wel iets, maar wie ben jij om andere mensen te veroordelen? Wie bent jij om te mogen beslissen wat wel en niet goed is voor het paard van een ander? Wie ben jij om te mogen beslissen wat andere mensen doen met hun leven, met hun lichaam? Dat jij het niet goed vindt wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.

Andere vraag: waarom zou iemand zich er iets van aan moeten trekken wat jij van hen vindt?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:54

Balou_k schreef:
Ben je jaloers dat sommige wat vollere mensen succesvol winst halen in de prix s george ;) ?

Beetje flauw dat je nu denkt dat ik op een persoon doel. Nee hoor, vind het heel knap van die combinatie!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:56

Rivaldo schreef:
Balou_k schreef:

Beetje flauw dat je nu denkt dat ik op een persoon doel. Nee hoor, vind het heel knap van die combinatie!

Even een toevoeging : ik haal nu toevallig dit topic erbij heb erg veel respect en is zelf een ietsje jaloers op haar knappe paarden! Ik wil niemand beledigen, die TS is ook voller niks onrespectvol etc. Dus die is slecht voor haar paarden en zou niet mee mogen doen aan de topsport want ze zit haar dieren in de weg dat is jouw reservatie TS !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:57

Rivaldo schreef:
Balou_k schreef:

Even een toevoeging : ik haal nu toevallig dit topic erbij heb erg veel respect en is zelf een ietsje jaloers op haar knappe paarden! Ik wil niemand beledigen, die TS is ook voller niks onrespectvol etc. Dus die is slecht voor haar paarden en zou niet mee mogen doen aan de topsport want ze zit haar dieren in de weg dat is jouw redernatieTS !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:59

Want dit zeg je zelf in je OP

Maar nu zeg je heb respect voor haar wat wil je nu bereike!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:59

TS, wat wil je met dit topic bereiken? Ik vind het erg respectloos....

Als afvallen zo gemakkelijk was dan deed iedere amazone daar echt haar best wel voor, maar sommige mensen KUNNEN gewoon erg lastig afvallen of hebben misschien een andere reden voor hun overgewicht (aangeboren?)

Ik zie trouwens nooit vollere mensen op een paard rijden die dat niet aankan, het is vaak wel in balans.