Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
reageert hij niet dan geef je nog een ophouding(niet zagen ofzo!) En meestal reageert ie dan wel!
_Mikey_ schreef:Overgangen rijden. Echt heel veel overgangen. En zacht blijven in je hand. Wel aanleuning bieden, maar niet terugtrekken/zijn hoofd gaan tillen.
Jacobien12 schreef:Het zelfde probleem heb ik ook wel eens met mijn pony gehad, je moet ind veel overgangen rijden. Ook moet je wanneer je pony dat weer doet een lichte ophouding geven en dan als je pony goed reageert belonen door te ontspannenreageert hij niet dan geef je nog een ophouding(niet zagen ofzo!) En meestal reageert ie dan wel!
Dit heb ik van een Z jury die nog uitleg gaf na de wedstrijd!
_Wicked_ schreef:mijnluxor schreef:terug naar de basis?..
geef je wel ontspanning als je paard zakt?
Ja, ik haal meteen de druk van de teugels af als mijn pony een beetje nageefelijk wordt.
aeolusnr1 schreef:Heel waarschijnlijk is jouw paardje een heel lange tijd misreden geweest, en om dat weer goed te krijgen , dat zal echt niet meevallen.
Zoek een heel goede lesgever, probeer dit niet op eigen houtje, je zal het enkel en alleen erger gaan maken dan het al is.
Neem les.