grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:02

consul is al een keer eerder hier op bokt verschenen maar nu staat hij bij mij op stal waar mijn andere paarden ook staan.
vandaag zijn we weer lekker aan de slag gegaan.
dit paard is nooit gestart geweest en kent verder dus weinig, de bedoeling is dat hij de sport in gaat ik mag z starten met hem en dat ga ik dus ook doen hij gaat pas mee als hij er helemaal klaar voor is.
we zijn sinds 2 dagen ook begonnen met een pasje op zij wijken kan ik het nog niet echt noemen.
maar hij snap nog niet helemaal wat binnen en buiten been is dus vandaar wil ik dat hij gaat begrijpen hoe het werkt.
mijn houding ja ik weet dat die nog een stuk kan verbeteren.
en zonder cap is mijn eigen verantwoording.
hier de fotos.
een reactie zou leuk zijn :D

Afbeelding
stap ik mag wel wat vrolijker kijken haha

Afbeelding
stap andere kant

Afbeelding
pas je opzij

Afbeelding
pasje opzij en op de achtergrond me andere twee paardjes :9

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pasje weg valt wat op de voorhand

Afbeelding

Afbeelding
galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:06

Hoi, wat een gaaf paard heb je daar!
Let wel op je voeten, die steken behoorlijk af, en daarom prik je (onbewust?) erg met je sporen in je paard. En probeer je benen lang te houden.
Ziet er verder wel oké uit!

reinandje

Re: grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:07

ja indd me voeten zijn net kapstokjes moet eingelijk ook weer met me laarzen gaan rijden dan is het wat minder thanks!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:01

Wauw, wat een gaaf paard :~

Ik vind het er erg fijn uitzien alleen lijk je een beetje streng met je handen omdat je ze vaak wijd hebt staan. Probeer ze wat meer bij elkaar te houden dan ziet het er al een stuk vriendelijker uit.

Probeer ook wat meer voor je uit te kijken, dan ga je automatisch al wat meer rechtop zitten.

Verder zou ik zeggen ga zo door :D.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 17:22

moppielover schreef:
Wauw, wat een gaaf paard :~

Ik vind het er erg fijn uitzien alleen lijk je een beetje streng met je handen omdat je ze vaak wijd hebt staan. Probeer ze wat meer bij elkaar te houden dan ziet het er al een stuk vriendelijker uit.

Probeer ook wat meer voor je uit te kijken, dan ga je automatisch al wat meer rechtop zitten.

Verder zou ik zeggen ga zo door :D.

hoi dankje.
maar streng met me handen dat lijkt indd zo want daar ben ik absoluut niet van maar indd op de foto komt het zo over en recht vooruit kijken moet ik zeker doen ahha.

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:10

Hoi,
Ik zou voortaan wel een cap dragen, is wel zo veilig. Als je bijvoorbeeld op een kleine shet rijd is het niet héél erg als je valt, maar van zo'n enorm paard kan er wel wat ernstigers gebeuren.
Het ziet er heel mooi uit, ook leuk paardje! Alleen kun je misschien je hakken iets meer uitdrukken en je tenen naar binnen draaien, maar ik moet toegeven dat ik daar ook veel moeite mee heb ;)
Ga zo door!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:22

ja is indd ook zo hij is erg groot (1,75) en ik heb een hele tijd met cap gereden op hem maar nu ik hem ook mee vertrouw dacht ik ja kan wel zonder maar goed dat is nooit verstandig natuurlijk.
ja is erg lastig om me tenen naar binnen te houden aangezien ik ook met me voeten naar buiten loop haha.
met rijlaarzen aan gaat het in iedergeval wel iets beter:p

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:35

ziet er leuk uit,mooi groot paard.

het punt van je voeten is al duidelijk,maar waarom draag je dan toch sporen?die zou ik liever even aflaten tot je je voeten weer netjes kan houden.

succes

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:50

Snoevie schreef:
ziet er leuk uit,mooi groot paard.

het punt van je voeten is al duidelijk,maar waarom draag je dan toch sporen?die zou ik liever even aflaten tot je je voeten weer netjes kan houden.

succes

dankje maar ik rij al heeel wat jaren en mag zz licht dressuur starten dus ik weet echt wel hoe ik met sporen om moet gaan.
en dit paard heeft gewoon net ff een spoortje nodig maar het zijn hele kleine

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:11

Kris schreef:
Leuk paard!

Iemand die de winstpunten heeft voor het ZZ-licht zou imo toch wel een nettere houding mogen hebben. Ook zou je dan moeten weten dat een spoor is ter verfijning van de hulpen niet continu eraan zou moeten zijn.

altijd leuk dat weinig mensen commentaar hebben op me houding tot dat er gezegt word dat ik zz licht mag starten.
gelukkig heeft de jury er nooit commentaar op.
en wie zeg dat ik dat niet weet dat het voor de verfijning is? en ja fotos zijn moment opnamens dus staat er indd op dat ik hem aan spoor!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:12

Op iedere foto zit je spoor in zijn buik. Toevallig dan dat je op iedere foto een momentopname hebt van jouw "verfijning". Als je niets had gezegd over de klasse waarin je start had ik ook commentaar op je houding gehad hoor.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:41

Kris schreef:
Op iedere foto zit je spoor in zijn buik. Toevallig dan dat je op iedere foto een momentopname hebt van jouw "verfijning". Als je niets had gezegd over de klasse waarin je start had ik ook commentaar op je houding gehad hoor.

ja klopt ik geef been op de foto's ja.
maar ben blij dat de jury geen commentaar heeft op mijn houding en wat de rest er van zeg prima!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:01

Als je niet goed tegen opbouwende kritiek, of commentaar kan, plaats dan geen foto's...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:11

Maar als je been geeft hoort je spoor er niet steeds in te zitten. De foto's zijn natuurlijk een momentopname,maar dat weet je ook als je foto's plaatst waar commentaar op gegeven mag worden

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:08

ow maar ik heb er totaal geen probleem mee hoor met de kritiek maar geef graag mijn mening terug:)
maar vind het altijd zo jammer dat iedereen op bokt elkaar moet afkraken op de kleinstje dingetjes

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:19

Pirate schreef:
Hoi,
Ik zou voortaan wel een cap dragen, is wel zo veilig. Als je bijvoorbeeld op een kleine shet rijd is het niet héél erg als je valt, maar van zo'n enorm paard kan er wel wat ernstigers gebeuren.
Ga zo door!

Als een shet je van zn ruggetje gooit en je knalt op de bakrand kan de schade net zo erg zijn als wanneer je van 1.75m hoogte komt :Y) maargoed, das een andere discussie...

Ik denk niet dat je de feedback als kritiek of afkraken moet gaan zien.. Het zijn punten waar je op kan letten en wat je ermee doet is geheel aan jou. Ondanks dat ben ik het wel met de gegeven feedback eens, maar het blijven momentopnames dus altijd moeilijk :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:05

Probeer aan je handen te werken, op de foto's lijk je ze (onbewust) vast te zetten. Waarschijnlijk krijg ik nu te horen dat het een moment opname is, maar goed, wanneer je dat op meerdere foto's ziet terug komen vraag ik mij af of het ook daadwerkelijk een momentopname is. :)

Tevens moet je echt op je hakken/tenen gaan letten. Hetzelfde geld van wat hier bovenstaat, ik kan me niet voorstellen, dat je op iedere foto aanspoort :o

Overigens, blijf ik Weltmeyer nakomelingen grandioos gaaf vinden en daar behoort deze ook bij :9 geweldig leuk paard ! :j

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 02:44

Leuk paard maar misschien een beetje te groot en fors voor jou... Een wat grotere man zou dit paard waarschijnlijk prima met normaal beengebruik zonder sporen kunnen rijden...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 03:25

reinandje schreef:
Kris schreef:
Leuk paard!

Iemand die de winstpunten heeft voor het ZZ-licht zou imo toch wel een nettere houding mogen hebben. Ook zou je dan moeten weten dat een spoor is ter verfijning van de hulpen niet continu eraan zou moeten zijn.

altijd leuk dat weinig mensen commentaar hebben op me houding tot dat er gezegt word dat ik zz licht mag starten.
gelukkig heeft de jury er nooit commentaar op.
en wie zeg dat ik dat niet weet dat het voor de verfijning is? en ja fotos zijn moment opnamens dus staat er indd op dat ik hem aan spoor!

Ik zie hier een B ruiter, zeker geen ZZ licht! Ook niet in je profiel.
Wellicht zul je dan wat wedstrijdfoto's hebben ;)

Er schort nog ontzettend veel aan je zit, en totdat je je benen en voeten op de juiste plek kan laten, zeker geen sporen.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:19

deze b ruiter heeft het dan toch tot 3x toe tot het z geschopt.
en indd zit niet zoals anky nee dat klopt.
en aangezien ik nogal wat lichamelijke problemen heb ben ik al weer blij dat ik op het paard kan en na jaren bijna niet rijden ben ik nu weer hard bezig aan me zit!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:20

Firstofjuly schreef:
Leuk paard maar misschien een beetje te groot en fors voor jou... Een wat grotere man zou dit paard waarschijnlijk prima met normaal beengebruik zonder sporen kunnen rijden...

ja het is indd een groot paard maar dit paard heeft nare ervaringen gehad met mannen dus gaat tie niet toe laten haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:23

reinandje schreef:
en aangezien ik nogal wat lichamelijke problemen heb ben ik al weer blij dat ik op het paard kan en na jaren bijna niet rijden ben ik nu weer hard bezig aan me zit!

Maar dan schort het toch wel hier een daar.

Z of geen Z, de een kan rijden en de ander heeft geluk :)

Ik vind het er ook nog niet netjes uit zien. Erg gedwongen, lang, stijfjes. En je mag dan wel een Z-ruiter zijn. Die aub je haren in een staart :+

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 00:11

eenitraM schreef:
reinandje schreef:

Maar dan schort het toch wel hier een daar.

Z of geen Z, de een kan rijden en de ander heeft geluk :)

Ik vind het er ook nog niet netjes uit zien. Erg gedwongen, lang, stijfjes. En je mag dan wel een Z-ruiter zijn. Die aub je haren in een staart :+

ach dan heb ik al 4x geluk gehad en het is "doe "je haren in een staart pff waar mensen wel nietr\ op letten erg triest hier hoor bah bah.
ben je zelf al zz licht?
ja klopt ben anky niet nee helemaal gelijk in en wat lang en gedwongen? paard is geen z nee.
zo triest om commentaar te hebben op los haar waar gaat dit over bokt is echt om elkaar af te zeiken??
maar jammer dat er zulke mensen zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:18

Mooi paard hoor TS! Je mag soms inderdaad een beetje letten op je spoorgebruik en handhouding. Hakken iets meer uitdrukken, benen langmaken, rug ietsje meer rechten en schouders ietsje naar achteren, dan werkt het plaatje al heel erg anders.

Vind trouwen dat je (been)lengte genoeg hebt om een mooi plaatje af te geven op dit paard :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 08-07-11 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:28

Jeetje, wat een reus! :wow:
Ik vind hem echt prachtig..

Deze foto's geven misschien geen goed beeld van het niveau waarop je start, maar dit is ook een ander paard en dat heeft vaak even tijd nodig. :)
De opmerking over dat het paard te groot en fors is voor jou, is voor het plaatje misschien goed, maar ik heb niet het idee dat jij dit paard niet aan kan.

Wat ik wel jammer vind, is de toon van je reacties.
Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om 'kritiek' te horen als je er zelf wel een goed gevoel bij hebt, maar hou de eer dan aan jezelf, en probeer iets minder beledigend te reageren. :)

Ik snap dat 'haar in een staart' ook niet en zie het regelmatig langs komen op Bokt.. heb zelf lang haar en rij zelf vaak met een staart, maar dat moet ieder toch voor zich weten?

Tips; Hoofd en handen iets omhoog.. :)

Edit; Ik heb even in je vorige topic gekeken en ik vind dit plaatje (ondanks de voorhand) erg mooi.
Afbeelding