Ik stel m'n geweldige quarter nog even voor, voor wie ons niet kent.
Baileys is een 9 jarige quarter x bwp merrie. Ik leerde haar een jaar of twee geleden kennen, als het paardje van mijn oom. Ik had toen zelf Ax, een gigantische draver, waar ik absoluut niet mee overweg kon. Dus verkocht ik hem uiteindelijk vorig jaar, over 15 dagen is dat alweer een jaar geleden. Ik heb enkele maanden niet gereden, miste Ax te veel. Maar toen begon het uiteindelijk weer te kriebelen, en ben ik Baileys (die toen nog Daisy heette) beginnen rijden. Alleen niet frequent, ze stond niet zo heel ver weg, maar het was toch anders.. Tot ik een dikke 3 maanden geleden te horen kreeg dat ze verkocht werd -om privé redenen. Dat nooit. We hadden niet zo'n ontzettend diepe band, maar ergens deed de gedachte haar te moeten laten gaan te veel pijn. Dus heb ik haar over genomen.
Bai' is echter volledig western opgeleerd. En Jezus, dat omscholen is écht niet makkelijk! De eerste keer dat ik haar reed toen ze bij mij stond, gooide ze me pardoes op de grond. Dan was er het hekkenprobleem. Ze herkent die dingen als uitgang, en wil ze daar ook graag voor gebruiken. Met als resultaat dat ze steeds onder me vandaan ging lopen, recht naar het hek (of wat daar dan ook voor diende, een touw e.d.), om daar een slide stop te maken. Na veel getrek en geduw liep ze nog geen week later perfect voorbij de uitgangen van de pistes. Meer nog zelfs, ondertussen rijden we met de draad open! Dan was er de poort (garage-achtige poort) in de grote piste. Op haar rechterhand geen probleem, dan kon ze er van ver onder kijken. Maar langs links, ho maar! In het midden van de piste week ze daar ontzettend voor uit, en vergeet het maar dat je haar daar voorbij kreeg! Drie dagen later deed ze het als vanzelf.
Maar echt netjes lopen.. Ze liep continu onder me vandaan. Ondertussen al wél vaak aan de teugel, maar steeds over het tempo. Galop was alleen mogelijk in cirkels, anders moest je haar een hoek inrijden om haar te doen stoppen. Maar om de proef te halen, moet ze echt aan de teugel lopen. Dus hebben we gisteren onze eerste les gereden!

Ik kan alleen maar hopen, dat ze niet neerkijken op haar ras, en punten aftrekken vanwege haar overbouw..

Haar eerste keer met een halsverlenger. Ze panikeerde er totaal niet op, en zoals je ziet hangt ie niet eens echt gespannen, ze ging echt heel snel op zoek naar een manier om de druk te verlichtten, en had die gelukkig al snel gevonden!

Jammer genoeg zoek ik altijd eurootjes in het zand.. (Geloof het of niet, eerder vandaag vond ik nog echt een stuk van €2
)
Geweldige foto!

Ze had echt meteen door hoe ze de druk er moest afkrijgen. Hoezo, quarters lopen niet nageeflijk

Wat een paard
Lesgeefster is er ook even opgestapt, en dat leverde dit geweldige beeld op. Paard had het nog nooit eerder gedaan, ik ben zo trots op dr!

En als beloning -niet dat zij daar wat aan heeft haha- kreeg ze een geweldig nieuw halster. Ik was meteen verlieft!

Heerlijk toch?!
Waar ik echt ontzettend hard aan moet werken..
- Handen rechtop, met pianohanden kom je nergens.
- Géén kapstokken van m'n voeten maken! Deze typte ik uit gewoonte. Ik zie net dat dat best mee valt
Werk ik al ontzettend lang aan, en het lijkt zijn vruchten af te werpen. Alleen op de 3de foto stoort het. Hakken iets meer uitdrukken mag nog wel.- Op de derde foto val ik ook naar voor. Ik heb er eens goed over nagedacht, en volgens mij ligt een groot deel van het 'onder me weglopen' probleem aan het zadel. Dat klapt echt naar voren, waardoor ik soms -mede door het hoge opgooien van dr door haar overbouw- vooraan in m'n zadel beland, waarop zij versneld. Ik ben dus ook op zoek naar een ander zadel.
Hou het alsjeblieft een beetje netjes. Bai' komt van ontzettend ver, en ze doet geweldig haar best. Bij mij was een serieuze les ook alweer anderhalf jaar geleden.