Sommige onder jullie kennen ons al wel, maar voor degene die ons niet kennen stellen wij ons graag even voor.
Siska is een 7jarige haflingermerrie van 1m48 groot, springgericht getraind maar we zijn volop bezig om haar ook wat in de dressuur slimmer te maken. Er zijn dagen dat het echt niet goed gaat, dagen dat het goed gaat alsof ze het al jaren doet!
Siska is een deugeniet eerste klas. Ze heeft eergisteren nacht nog uitgebroken en heeft al het eten opgegeten, en ik heb dus voor enkele dagen een hevige haflinger onder m'n kont. Met nog een paar kilo'tjes extra's!
Commentaar mag maar houd het vriendelijk, we komen van een lange weg. Ik heb Siska van Oktober, we hebben lang ruzie gehad met elkaar... We hebben er lang over gedaan om op een gewoon dubbel gebroken bitje te lopen. Maar het is ons uiteindelijk toch gelukt!

We beginnen met een drafje, hier is ze best nog happy.

Ondertussen ziet ze nog even een leuk schaapje in de verte...

Maar nadien, komt ze toch lekker los.
Ik had haar hier wel wat meer moeten rechtrichten, maar ik denk dat ik haar hier perongeluk wat liet wijken... Of te hard duwde met mijn binnenbeen.

Zelfde commentaar, maar achterhand is er wel fijn onder.

Ze kan het ook met de oogjes dicht!

Na een halfuurtje zweten, liep ze eindelijk zoals dat ik het wou! Mijn houding is niet zo goed, ik moest veel langer zitten. En mijn handen niet zo in een janetten houding houden...

Eventjes contact met binnenteugel lossen.

En weer oppakken, hier kruipt ze wat te diep.

Galop, hier hebben we nog heel veel werk aan. Ik krijg haar namelijk nooit rustig in galop, tenzij ik haar op een volte rijd...

Belonen, en eventjes voorwaarts neerwaarts.

Nog eens een galopje.

Pretkopje!

En als beloning, alle energie er nog eens helemaal uitlaten!

Ohja, normaal rijd ik niet vaak met martingal. Is ook niet echt van toepassing bij dressuur, maar eigenlijk was ik van plan om te springen... Maar dat is er niet van gekomen!