Het te ver uitdrukken van je hakken (foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Het te ver uitdrukken van je hakken (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:42

http://img717.imageshack.us/img717/6294 ... ing082.jpg Dit bedoel ik, hier ben ik eigenlijks niet veel bezig met dressuur en kwam ik volgens mij net terug van een verlichte zit.
Maar ik bedoel eigenlijks, dat je teveel uitdrukt met je hakken. Dan lijkt het niet meer mooi.
Ik heb ook weleens dat ik ze omhoog trek. Ik zal zo even een duidelijke foto zoeken waar het ook op staat. Maar heeft iemand dit ook weleens gehad? Tips? Ik bedoel het met name in de draf. Met lichtrijden. En dan als je gaat staan. Beetje moeilijk om uit teleggen.
Niet teveel reacties op die foto trouwens, gewoon naar mijn hakken kijken, want ik weet dat ik daar beroerd zit, maar was niet echt bezig met mijn zit.

LYSANNO

Re: Het te ver uitdrukken van je hakken (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:43

Ik ben die rechte maar dat snappen jullie wel ;)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:46

Gewoon je zelf er ontzettend vaak op wijzen, eventueel je beugels gaatje langer/korter. Als je je zelf maar op die manier aanwent om je hakken een klein beetje uit te drukken ben je er zo af ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:46

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:49

Probeer is je beugel een gaatje langer te doen, misschien heb je het dan minder. En ja, je moet jezelf er vooral heel vaak op wijzen. Ik heb er zelf ook gauw last van, zeker op buitenrit en aangezien ik dat vaak doe, ga ik het nu steeds vaker doen met dressuur & springen :+

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:51

Gaatje langer? Dit zeiden ze ook altijd bij les tegen mij. Maar ik blijf ze maar kort doen. Zal de volgende keer toch echt een gaatje langer doen. Bedankt!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:53

je houd je boven been teveel naar voren. probeer die eens terug te leggen en je onderbeen er recht onder te leggen (hoofd, heup, hak op 1 lijn) als je dan je beugel onder de bal van je voet hebt en je bovenlichaam recht, dus goed je bekken kantelen zul je zien dat het minder word :j dus probeer minder echt op je kont te zitten. loodrecht naar de grond. succes!
*edit ik zou je beugels echt geen gat langer doen :n je zit uit balans. en dat word alleen maar erger wanneer je je beugels nog een gat langer doet. dan heb je geen steun meer en zal je been (zowel onder al boven) nog meer naar voren steken.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:20

Op je kont gaan zitten en je benen ontspannen af laten hangen zonder te klemmen met je knieën. Je merkt dan vanzelf of je beugels te lang of te kort zijn.
Het lijkt erop dat je jezelf nu uit het zadel duwt omdat je veel druk hebt op je beugels.
En idd onderbeen wat naar achteren leggen en je been/knie vanuit je heup naar binnen draaien.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:46

zoals al gezegd" je beugels lijken me juist te lang. Inderdaad heb je op die tweede foto je onderbenen te ver naar voren...
Ik zou m'n beugels iets korter doen als ik jou was

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:25

Zoals hierboven al gezegd, benen wat verder naar achteren en daarbij niet met je voeten in de beugels drukken, maar gewoon losjes druk houden op de beugels. Denk dat je probleem dan al zo goed als verdwenen is. Succes!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:02

Ik zou me ook wat meer bezig houden om je knie op de wrong te drukken. Als je knie netjes aanligt en stil op zijn plek houdt, hoef je je niet vast te zetten met je hak. Je moet als het waren je balans halen uit je heup en knie en niet je onderbeen vastzetten.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:27

Je moet proberen om je benen meer onder je te houden, je steekt ze nu naar voren em volgens mij steek je ze ook af. Hierdoor druk je je hakken veel te ver naar beneden. Probeer je enkels onder je heupen te leggen en je tenen maar de neus van het paard te laten wijzen, dan zal je je hakken al minder ver uitdrukken en verbeterd je beenligging aanzienlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:30

Ik heb enorm veel veel in mijn enkels en dus mijn hakken laag hangen.
Bij mij hoort het bij een correcte houding.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:32

Probeer er bewust van te zijn je benen te ontspannen, gewoon laten hangen. Zitten op je kont en balans houden.

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:52

je kan het beste dan je beugels dieper nemen en dan kan je je hielen niet zo goed naar beneden duwen
denah

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:56

beugels iets korter zodat je knieën meer buigen dan gaat het vanzelf

lokaloka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:12

meer met je boven benen lichtrijden, vroeger leerden we dat door zonder beugels te lichtrijden een poosje. Dan ga je weer te veel klemmen met je bovenbenen en knieen, maar daarna merk je het wel, de binnenkant van je bovenbenen moeten branden, dan weetje dat je goed zit ;)

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:51

Er constant op letten, en misschien je beugels een gaatje korter/langer doen en kijken hoe dat gaat.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:23

Dankjulliewel voor de reacties/tips!

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:27

Ik denk dat je voor jezelf even moet proberen wat het beste is, je beugels een gaatje korter of langer en dan gewoon niet te veel focussen op je hakken en ze gewoon even laten hangen en er niet te veel druk op uit oefenen.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:33

Zorgen dat je je knie goed aansluit. Je rijdt nu licht vanuit je onderbeen.
Als je je knie aansluit, gaat je onderbeen niet meer mee bewegen met je zit.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:34

Je beugels toch een gaatje langer/korter maken en er op blijven letten

xCiiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:03

Ik deed dit vroeger ook altijd. Daardoor sloot ik me knieën ook niet goed aan en waren me benen geen mooie lijn (heup - hak). Mijn voeten zijn enkel toen zo dusdanig pijnlijk door me lesgever naar binnen gedraait dat ik het ook in 1x was afgeleerd om me hakken onnodig uit te drukken waardoor ik ook met me tenen naar buiten reed.

Ik heb daarna me beugels ook 1 á 2 gaatjes langer gedaan en dat heeft ook erg geholpen. :j

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:19

Niet korter maken hoor!!

Citaat:
ik zou je beugels echt geen gat langer doen :n je zit uit balans. en dat word alleen maar erger wanneer je je beugels nog een gat langer doet. dan heb je geen steun meer en zal je been (zowel onder al boven) nog meer naar voren steken.

Je beugels zijn er niet voor steun! Eerlijk gezegd zou je optimaal moeten zitten zónder beugels. Dus absoluut niet korter doen. Dan kun je ze idd niet meer afsteken, maar daar los je het probleem niet meer op. Ga eens zonder beugels rijden, benen lang en naar beneden. Op die plek moeten ze ook (lang en naar beneden) hangen als je je voeten in de beugels hebt. Het is een kwestie van oefenen, maar met je beugels korter heb je alleen maar minder balans en een veel minder mooie zit! Je maakt je nu sterk door je af te zetten tegen je beugels, maar probeer juist los te laten en je been te laten hangen.

Succes!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:21

als ze op dit moment haar beugels uit doet gaat ze zeker weten klemmen met haar bovenbeen. schiet je dus geen hark mee op :)