Clinic Reinoud Koppert met Dante (Junior x Sit this one out)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

filou

Clinic Reinoud Koppert met Dante (Junior x Sit this one out)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:07

Zaterdag heb ik een Clinic gehad van Reinoud Koppert (http://www.reinoudkoppert.com).
Het was een hele leuke een leerzame clinic en ik heb veel comlimenten gehad over mijn paard die ik naturlijk goed in mijn zak heb gestopt! Vandaar dat het met leuk leek om een paar foto's met jullie te delen van mij en mijn zo door Reinoud genoemde sprookjespaard! ;)

Wij zijn vorig jaar gestart in de B, helaas door omstandigheden niet meer op wedstrijd geweest, maar dit ligt wel nog in de planning.

Cap is eigen keuze, deze was helaas in alle haast thuis vergeten.
Waar ik zelf erg op moet letten is:
- achter in het zadel blijven zitten
- niet te streng zijn met mijn binnenhand
- tenen naar binnen
- geen geld zoeken

Niet alle foto's zijn helaas even scherp en door het uploaden is een deel van de kwaliteit helaas ook een beetje verloren gegaan.
Losrijden hebben we in de buitenbak al gedaan, vandaar geen foto's hier van, foto's staan ook niet op volgorde

Eerst paardje weer van zwart naar wit zien te krijgen :x
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En als laatste, dit vind ik zelf een mooie foto
Afbeelding

Ik heb veel geleerd in deze 3 kwartier en hoop dat dit mij weer iets verder kan brengen in mijn rijden. Reinoud is zelf ook paardensportmasseur en hij kijkt erg naar het rijden vanuit het lijf en de beweging van het paard. Er was gelukkig niets mis met Dante, maar zoals verwacht is het alleen mijn manier van rijden waardoor er soms problemen ontstaan B-)
Ik ga hier hard mee aan de slag en wie weet komt er over een tijdje weer een nieuw topic van ons met verbetering!

Bedankt voor het kijken en het zou leuk zijn als je een berichtje achter laat, maar graag opbouwende kritiek!

:evaw:

Elise95

Re: Clinic Reinoud Koppert met Dante (Junior x Sit this one out)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:50

Ziet er goed uit! Wat een leuk paard :)

Had je hiervoor ook al losgereden? Zo niet, dan vind ik hem wat hoog lopen voor t losrijden.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:03

Dank je wel! :)

Jaa dat staat er bij geschreven ;) Ik heb voor deze foto's eerst zo'n 20 minuten losgereden in de buitenbak, hier zijn helaas geen foto's van.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:04

Wauw, wat een mooi paard zeg!! Ziet er ook al netjes uit. Wel heb je soms een knik in je polsen, waardoor het lijkt alsof je een hele strenge hand hebt. Probeer je handen rechtop te houden.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:14

@ Elise95: Geeft niets ;)
@mereltjuhxxx: Ja dat klopt, ik wil mijn polsen wel eens op een vreemde manier knikken! Nou moet ik zeggen dat dit mij pas sinds vorige week zelf ook is opgevallen, niemand heeft mij hier ooit op gewezen, tot de laatste keer dat ik les had. Ik weet niet of ik dit altijd al gedaan heb, of waar het ineens vandaan komt, maar ik probeer er op te letten! Heb alleen gemerkt dat het heel erg lastig is om te veranderen zonder dat ik iemand heb die me er steeds aan herinnert. Heb jij misschien nog een idee hoe ik dit kan veranderen?
Bedankt voor het compliment trouwens! :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:19

leuk paard, ik heb zelf ook een witte junior!
indd je voeten in de gaten en trots op je paard zitten, komt helemaal goed.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:45

Ik weet niet hoe je dat kunt veranderen, maar het viel me gewoon op, hihi. Misschien dat er hier meer mensen zijn die dat hebben gehad, en die dus een oplossing hebben gevonden. Ik zou het in ieder geval echt niet weten.

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:57

wauw wat een beauty dat paard van jou!
ziet er goed uit!, alleen idd af en toe je handen, maar dat wist je nu al :D

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:41

Bedankt voor de leuke en positieve berichtjes!

Trots zitten is inderdaad een goede, daar heeft mijn instructrice het ook over gehad! Helaas verslonst dat na enige tijd weer... Ik zal er weer op gaan letten!
Mereltjuh, jammer dat je er niets voor weet, maar in ieder geval bedankt voor het opmerken, is weer even in mn geheugen geprent dat ik er wat mee moet! ;)
MvdBijl, ik heb even in je profiel gespiekt, kan het kloppen dat wij al een keer contact met elkaar hebben gehad? :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 06:36

wat een erg leuk paard hij lijkt veel op mijn vorige schimmel ruin :oo
verder zou ik nog iets recht gaan zitten en je handen iets meer naar voren plaatsen :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:19

Wat een reus is het!
Maar het ziet er fijn uit hoor Lineke :) Commentaar heb je zelf al gegeven.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:25

Knap paard hoor, en erg leuke combi zijn jullie. En zoals je zelf al zegt probeer vooruit te kijken er ligt echt niets, tenminste ik heb ook nog nooit geld op de grond gevonden onder het rijden ;-)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:42

Dank jullie wel! :D
Onley, wat bedoel je precies met handen meer naar voren? Bedoel je rechterop, of echt letterlijk meer naar voren? Rechterop houden kan ik me zeker in vinden, maar meer naar voren zie ik niet helemaal voor me eigenlijk :)

Haha nee ik heb ook nog nooit wat gevonden, de instructeur zei ook nog tegen me, er ligt echt geen potje goud in het zand ;)
Ik ben me dan gewoon zo erg aan het concentreren en kijken of ik het goed doe dat ik vergeet om vooruit te kijken! :+

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:40

Prachtig paard en leuke combinatie. Heeft hij ook wat gezegd over je zadel? Op de foto's lijkt alsof deze aan de achterkant ver omhoog komt, gevolg drukt op de schouder en daardoor wat kort voorbeen op sommige foto's...

Maar nogmaals, vriendelijke ruiter en prachtig paard!!

Off topic:
Ik stel meer de vraag omdat het mij steeds vaker opvalt dat je veel geld neertelt voor een clinic waar je veel van leert maar er niemand is die je wijst op een slecht passend zadel wat mogelijk al deze verbetering in de weg zit. Volgens mij mag je dat ook verwachten van iemand op de grond.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:37

Het zadel ligt goed, ik laat er regelmatig naar kijken aangezien ik eerder een rugblessure met dit paard heb gehad door een slecht passend zadel :)
Misschien vertekent het wat omdat ik het dekje helemaal in de kamer (is dat de kamer? Holte tussen de kussens bedoel ik ermee) heb getrokken. Daardoor kan het op de foto lijken alsof het zadel steeds omhoog komt, wat in het echt niet gebeurt.
Bedankt voor je opmerking in ieder geval! En voor het compliment natuurlijk ;)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:55

Heyyyy stalgenootje! Haha, ook toevallig, kom ik zomaar mijn weidegenootje hier tegen!

Leuke foto's Lineke! Enne...wat issie mooi wit op de foto's haha!

Ik blijf erbij: Dante is een leuk paard en kan erg leuk bewegen!

Je verbeterpunten weet je zo onderhand wel maar het moet in dit topic dus daarom ;) :
zitlessen-galop! Probeer vooral in de galop nóg meer terug te gaan zitten, goed je zit erin te duwen en hakken naar beneden!
Kwestie van oefenen en kilometers maken, komt goed!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 12:13

Heee jij ook op bokt?! Wat leeuk haha!

Jaa als je een keer gaat wassen dan heb je ook wat he ;)

Ik weet het, ik kan echt heel slecht blijven zitten in galop! Maar het ligt er ook vooral aan of Dante gaat hangen in de teugels. Als hij dat doet dan is het voor mij zowat onmogelijk om te blijven zitten, omdat hij me met elke sprong uit het zadel trekt. Het is al iets minder dan voorheen gelukkig, maar ik moet hem gewoon eerst goed aan elkaar rijden voordat ik ga galoperen, anders ben ik niets! Maar ook als hij wel goed aan elkaar is wil ik nog wel eens uit het zadel schieten hoor :o Daar ga ik je tip voor gebruiken! Ik weet het ook wel, maar af en toe heb je even nodig dat het weer tegen je gezegd wordt en je er dan ook wat mee gaat doen! :+

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:32

Behalve je handen rechtop en op je kont zitten, weet ik verder niks te zeggen dan; Wat een supermooi paard! Wauw <3

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:56

Hey Lien,

Leuke foto's van je mooie sprookjespaard zoals Reindert ook al zei :D Het zag er erg netjes uit zaterdag! Oh en verbeterpunten, eigenlijk wat de rest ook al zegt. Meer gaan zitten op je kont in galop en denk aan je handen :P

Zie je wel weer op stal :P

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 15:16

Haha dankje miek :D

Ga zo maar weer even testen of alle tips helpen ;)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:23

wat een ''groot'' paard zeg!.

alleen ja ik ga toch beginnen over de cap,niet zozeer naar jou toe,maar naar reinoud toe eigenlijk.
Les rijden = cap dragen.

Probeer alleen wat meer te ontspannen in je armen het lijkt soms alsof je je armen spant.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:55

Dat is mijn oude stal :D

Leuk paard heb je onder je kont :) Probeer iets meer op je billen te gaan zitten zodat je met je zit ook beter kan inwerken. Verder lijkt het of je veel spanning hebt in je schouders, het lijkt of je ze optrekt. Als je misschien vanuit je schouders meer ontspant dat je handhouding ook beter wordt.

Off-topic: die bruine op de 3de foto, is dat Wendy met uhh, ik kan niet meer op de naam komen :+ Weet niet of je haar kent.

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:01

Erg imposant paard! Vind het jammer van je handen, op sommige foto's ziet het er prima uit maar dat is echt niet overal zo. Wat mijn voorganger al aangeeft is dat je verder erg gespannen zit, probeer eens wat zonder beugels te rijden. Helpt vaak een heel stuk in je houding.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 11:33

Wat goed dat jullie dat zien, ik was alweer helemaal vergeten dat ik dat doe! Alles spanning komt inderdaad vanuit mijn schouders. Ik heb een schouderblessure gehad (heb er nogsteeds een beetje last van) en daardoor vind ik het heel moeilijk om mijn schouders te ontspannen. Ik doe het ook met fietsen en autorijden en eigenlijk met zo'n beetje alles waar je je armen voor je houdt.
Als ik er heel erg bewust bij na denk dan kan ik wel tegen mezelf zeggen "ontspannen" maar het slipt er weer zo makkelijk in dat ik het weer vergeet. Hebben jullie een idee hoe ik dat makkelijker kan blijven onthouden? Of was ook daar de zitles voor? Zitles opzich is eigenlijk al een erg goed idee voor mij, dat is ook alweer een jaar geleden ondertussen!

Dressuurgek, dat is inderdaad Wendy, uit mijn hoofd heeft haar paard Fareza, maar weet nu niet of ik het goed schrijf :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:21

filou schreef:
Wat goed dat jullie dat zien, ik was alweer helemaal vergeten dat ik dat doe! Alles spanning komt inderdaad vanuit mijn schouders. Ik heb een schouderblessure gehad (heb er nogsteeds een beetje last van) en daardoor vind ik het heel moeilijk om mijn schouders te ontspannen. Ik doe het ook met fietsen en autorijden en eigenlijk met zo'n beetje alles waar je je armen voor je houdt.
Als ik er heel erg bewust bij na denk dan kan ik wel tegen mezelf zeggen "ontspannen" maar het slipt er weer zo makkelijk in dat ik het weer vergeet. Hebben jullie een idee hoe ik dat makkelijker kan blijven onthouden? Of was ook daar de zitles voor? Zitles opzich is eigenlijk al een erg goed idee voor mij, dat is ook alweer een jaar geleden ondertussen!

Dressuurgek, dat is inderdaad Wendy, uit mijn hoofd heeft haar paard Fareza, maar weet nu niet of ik het goed schrijf :)

Ik heb een periode heel bewust gaan rijden met de insteek dat ik er als een lappenpop op moet gaan zitten. Lekker mn schouders af laten hangen en alleen mn onderarm buigen om mn teugels vast te kunnen houden, benen lekker los laten bungelen etc. Dat heeft bij mij erg geholpen. Met een zitlesje hoef je je teugels ook niet vast te houden dus dan kan je je echt concentreren op het ontspannen van je schouders.

Off-topic: Ow ja Fareza, ja ik woon alweer bijna 3 jaar aan de andere kant van Nl vandaar. Staan Wendy nu op de Cobra of nog bij Sprenkeling?