2 NF-ers @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

2 NF-ers @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:02

Hallo allemaal,

Na al het commentaar dat ik heb gekregen heb ik foto's geplaatst van hoe jullie het liever zien, ik ben het inderdaad wel met jullie eens dat het er beter uit ziet, maar ga geen dingen lopen roepen alsjeblieft om het roepen of om het afkraken van mensen!!

Ik ga het durven om nog een keer een topic te openen op bokt, voorheen heb ik hier weleens slechte ervaringen mee gehad, ik hoop nu van niet!! ;)
Na veel van verschillende paarden geruild te hebben (zie profiel) heb ik sinds februari 2011 echt een SUPER plek gevonden!! Een hobby matige New Forest fokkerij met verschillende pony's!! Ik rijd er wel eens meer, maar ik rijd voornamelijk op Charon & Unique, die jullie kunnen bewonderen in dit topic!!

Ik vertel eerst wat over de pony's, daarna laat ik de foto's zien, lees deze informatie ook even door!!

oow ja, de reactie loodlijn is er al bijgekomen, was ik vergeten te zeggen.... ik heb altijd veel jonge paarden gereden en heb eigenlijk nooit geleerd hoe je ze wat opgerichter moet rijden, hier ben ik nu mee bezig met mijn instructrice, maar vind ik ERG lastig om te doen, dan worden ze ook weer onrustiger enzo in het hoofd :')

=================================================================================================
Charon
STER merrie
Arenberg's Maurits x Oleander
8 jarige merrie
1.42 m
Deze dame rijd ik nu sinds april, we zijn van ver gekomen en het gaat nu echt STEEDS beter en we hebben echt een hele leuke klik met elkaar!! :D Ze is al wel acht, maar eigenlijk word ze pas echt doorgereden sinds ik haar rijd (april 2011 dus) Mevrouw vind het nog erg lastig om haar achterbeen er goed onder te zetten, hier zijn we uiteraard druk mee bezig d.m.v. overgangen en buiten rijden!! Het is ook de bedoeling dat ik Charon ga starten op de wedstrijd (tussen de paarden) waarover ik lang heb nagedacht, maar uiteindelijk toch tot de conclusie ben gekokem (dankzij bokt) om het wel te doen :D
Afbeelding
Zo liep ze 3 maanden geleden bij haar vorige ruiter!!! :+

[img]http://94.100.116.82/1341500001-1341550000/1341530701-1341530800/1341530761_5_FaZf.jpeg[/img]
Dit is 1 van mijn favorieten, vind dat ze hier heel netjes loopt!!

Afbeelding
Dit is een foto van een poging tot de uitgestrekte draf, dit was gister, toen het weer heeel anders was :Y)

Afbeelding

Afbeelding
Mooie galop foto!

Afbeelding
nog een x galop

Afbeelding
verruimen in de draf

================================================================================================
Unique
4 jarige merrie
1.46 m

Unique rijd ik sinds half februari/begin maart 2011, ook met deze pony ben ik van ver gekomen, ze kende eigenlijk niks, maar was ook niet op de juiste manier gereden door de vorige ruiter waardoor ze erg lui was en niet goed wilde lopen!
Inmiddels gaat dit echt al stukken beter alleen heeft ze nog steeds heel erg de neiging om op de voorhand te lopen wat ik er erg moeilijk uit kan rijden, hiermee ben ik ook bezig met overgangen en buitenrijden zodat ze op eigen benen moet gaan lopen, echter is ze wel heel licht in mijn hand, dus dat is weer wel heel erg fijn!! Verder zijn we al een paar weken aan het pielen met zadels (zelfs boomloos geprobeerd), dit is namelijk heel lastig bij haar, alhoewel je niet zou zeggen dat ze zo'n lastige rug heeft, veel zadels passen niet, en daardoor word mijn en haar rijplezier ook minder, inmiddels hebben we een redelijk goed zadel erop liggen, maar zijn nog steeds op zoek naar een andere.

Afbeelding
Zo begonnen we half februari/begin maart 2011!

Afbeelding
Een nette draffoto, maar hier zie je al dat ze op die voorhand kruipt

Afbeelding
Dit vind ik opzich wel een fijn beeld!!

Afbeelding
Een beetje verruimen

Afbeelding
Nog een draffoto

Verder hebben we voor de 3e keer gesprongen vandaag, dit wilde ze eerst ook niet zo goed oppakken, maar dit gaat steeds beter en sta versteld van de fotos!!

Afbeelding

Afbeelding
Bij deze foto moet ik meer meegaan en haar loslaten van voor!!

==============================================================================================
Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik deze graag!! Mijn houding is nog niet altijd wat het zijn moet, maar vergeleken met dit.......Afbeelding
gaat het al veel beter toch??:D

Houd het netjes, of onderbouw het anders!!
Laatst bijgewerkt door Sica op 30-06-11 08:24, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: op verzoek TS titel aangepast

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:06

Mooie paarden hoor! :) :+: Alleen vind ik het er niet zo heel netjes uitzien. Al ben je zeer zeker op de goede weg :j

Ik zie op alle fotos, behalve die van de vorige ruiter, een paard wat achter de loodlijn loopt, dat is wel jammer..

Ook heb ik het idee dat je je handen vastzet (piano handjes ;)), waardoor het lijkt alsof je streng bent met je hand.
En ook prik je op (bijna) iedere foto met je sporen in je paard..

Succes :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:08

_Nancy schreef:
Mooie paarden hoor! :) :+: Alleen vind ik het er niet zo heel netjes uitzien. Al ben je zeer zeker op de goede weg :j

Ik zie op alle fotos, behalve die van de vorige ruiter, een paard wat achter de loodlijn loopt, dat is wel jammer..

Ook heb ik het idee dat je je handen vastzet (piano handjes ;)), waardoor het lijkt alsof je streng bent met je hand.

ja inderdaad, die loodlijn, ERG vervelend!! ik ben er inderdaad mee bezig om hem daarvan af te krijgen, maar ik moet zeggen dat ik dit er netter uit vind zien dan als ze opgericht loopt.... :Y)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:09

Pony's ijn veel mooier in hun zomervachtje ;) Leuk dat je een vaste plaats hebt gevonden!
Ik denk dat je ze beiden te veel naar beneden wil rijden. Zowel Charon als Unique loop te veel achter de loodlijn, op deze manier is het voor de pony's wel erg moeilijk om hun achterhand verder onder te brengen. Geef voor wat meer ruimte, dan komt achter ook wel!

Sorry er is in de tussentijd al een reactie over geplaatst maar ik zeg het toch nog maar even!

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:11

Ik vind het er niet fijn uit zien, op alle foto's waar jij rijd lopen de paarden erg achter de lood lijn, je houding is ook echt niet goed en het ziet er heel gespannen uit. Jullie zijn er nog lang niet in mijn ogen...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:13

beiden lopen behoorlijk achter de loodlijn. vermits je dit bij beide paarden voor hebt, vrees ik toch dat je even naar je manier van rijden zult moeten kijken. het oogt ook steeds alsof ze erg zwaar in de hand zijn?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:14

kynshiri schreef:
beiden lopen behoorlijk achter de loodlijn. vermits je dit bij beide paarden voor hebt, vrees ik toch dat je even naar je manier van rijden zult moeten kijken. het oogt ook steeds alsof ze erg zwaar in de hand zijn?

NEE ze zijn zeker niet zwaar in de hand, kan ze zo met een pink doorrijden!!
vertel me dan eens hoe ik van die loodlijn afkom....

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:14

je rijd erg netjes, en ik zal niet alleen maar negatief doen heeft niemand wat aan, maar je lijkt een beetje streng met je handen probeer die wat losser te laten ik denk dat ze daardoor ook veel minder achter de loodlijn zullen lopen!
voorderest vind ik het leuke combi´s en veel succes op je wedstrijd, maar dat komt vast wel goed! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:14

salome_maybe schreef:
Ik vind het er niet fijn uit zien, op alle foto's waar jij rijd lopen de paarden erg achter de lood lijn, je houding is ook echt niet goed en het ziet er heel gespannen uit. Jullie zijn er nog lang niet in mijn ogen...

dat gespannen uitzien ben ik echt niet met je eens, waar basseer je dat op?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:15

_KiMbErLeY_ schreef:
_Nancy schreef:

ja inderdaad, die loodlijn, ERG vervelend!! ik ben er inderdaad mee bezig om hem daarvan af te krijgen, maar ik moet zeggen dat ik dit er netter uit vind zien dan als ze opgericht loopt.... :Y)

Sorry hoor? Netter er uit zien? Sorry maar dat klikt mij toch echt heel erg raar in de oren, het gaat er toch niet om hoe het er het allerlei netst uit ziet? Het gaat toch om de feilloze samenwerking tussen ruiter en paard in volledige ontspanning?! Of ben ik nou gek?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:16

een tip om trouwens losser in je handen te worden is om gewoon stukken met lange teugel te gaan rijden, ik heb het zelf nml ook gehad je zoekt de steun op je handen en daardoor zet je ze vast en word je er heel sterk mee, probeer eens of je met losse teugels hetzelfde kan rijden wss helpt dit een stuk! heeft bij mij wel veel geholpen!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:16

Ik kan ook alleen maar zeggen dat ik erg veel spanning zie bij beide pony's, op de meeste foto's is ook hun mond open(gesperd). Dit kan bijna alleen maar duiden op een strenge hand.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:17

let inderdaad op de loodlijn, en ook op je "piano" handen ;)
verder vind ik het erg leuk uitzien, en wat een verschil tegenover de vorige eigenaar.
chapeau!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:18

_KiMbErLeY_ schreef:
kynshiri schreef:

NEE ze zijn zeker niet zwaar in de hand, kan ze zo met een pink doorrijden!!
vertel me dan eens hoe ik van die loodlijn afkom....

door ze bv met je pink te rijden ipv met zoveel druk op de teugels!

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:19

ik zie inderdaad wel spanning..
Laatst bijgewerkt door Domino_x op 26-06-11 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:20

Jij hebt het wel over die loodlijn maar ga eerst je pony's van achter naar voor rijden en niet van voor naar achter. Overgangen rijden en laat die hals eens iets langer worden. Ze lopen echt veels te diep.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:21

Biepje schreef:
Ik kan ook alleen maar zeggen dat ik erg veel spanning zie bij beide pony's, op de meeste foto's is ook hun mond open(gesperd). Dit kan bijna alleen maar duiden op een strenge hand.

ik weet niet waar jij die opengesperde mond ziet, ik zie echter schuim tussen de mond?!
&& waar haal je je conclusie vandaan van veel spanning? ben ik wel benieuwd naar... ;)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:23

Hoe je ze van de loodlijn af moet krijgen? Je handen niet zo vast zetten! Je handen liggen bijna op je knieen, zo is het toch onmogelijk voor die pony's om hun neusje wat meer naar voren te zetten?
Ik vind wel dat ze beide fijn beenwerk hebben, dat is top, maar je houdt ze veel te veel vast van voren waardoor het beeld er gespannen en totaal niet fijn eruit ziet.
De derde foto van de tweede pony vind ik dan wel weer een heel fijn beeld, je laat je handen los waardoor je pony zijn hals goed kan laten zakken en niet te diep achter de teugel kruipt, probeer meer van deze beelden te krijgen, dat lukt je vast wel!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:24

_KiMbErLeY_ schreef:
salome_maybe schreef:

dat gespannen uitzien ben ik echt niet met je eens, waar basseer je dat op?

nou ik eigenlijk wel , en dan met name de eerste. Het is in ieder geval nog niet 100 % ontspanning wat ik zie.
loodlijn is al vaker gezegd maar dat was me het eerste wat opviel. Vooruit rijden ipv in de krul.
handen zien er op de foto wat strak uit.

En let op je hakken. :)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:25

_KiMbErLeY_ schreef:
Biepje schreef:

ik weet niet waar jij die opengesperde mond ziet, ik zie echter schuim tussen de mond?!
&& waar haal je je conclusie vandaan van veel spanning? ben ik wel benieuwd naar... ;)

Foto 2 en 5, dat zijn voor mij foto's waar ik niet lang naar wil kijken. Pony ziet eruit alsof het klaar is om te tuimelen en spert de mond open. Dat is geen schuim.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:33

Ik denk dus dat jullie liever deze foto's zien??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:35

Ja, dat ziet er voor mij al een pak vriendelijker uit :)

Wel opletten dat je je handen mooi recht houdt :)

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:37

dat ziet er al beter uit!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:38

Jeetje ik vind dat je echt arrogant antwoord hoor..
Ga even luisteren naar wat mensen zeggen.
Spanning, achter de loodlijn, strenge handen.. mond is dus wél open..
Je ziet toch duidelijk op bijna elke foto dat jij de pony's in die houding 'trekt' met je handen..
Laat is los, dan komt er veel maar ontspanning.

In je OP staat dat je niet weet hoe wij er bij komen dat je strenge handen hebt..
Dan zou ik toch echt even kritisch naar de foto's kijken!
Waar jij bij zet dat ze netjes loopt, loopt ze echt veel te diep

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:39

Ik zou zeggen, lees dit e-book..
Afbeelding
Citaat:
Ik heb een e-book geschreven over de anatomie en de biomechanica van het paard.
Een must have voor iedere ruiter, trainer of instructeur!
Na het lezen van dit e-book zult u veel meer kennis en inzicht hebben over het paardenlichaam en de training daarvan.

Dit e-book heeft mijn instructrice geschreven, en ik denk dat je daar heel veel van kunt opsteken.
Een andere manier van je paard laten nageven.. Want ik zie eigenlijk precies het omgekeerde van wat ik zou willen zien. Je rijdt je paarden eerst in de krul, en vergeet de rest eigenlijk. Zo kan je veel rugproblemen veroorzaken, aangezien je de lange rugspier uitrekt, terwijl deze gespannen is. Als je je paard correct rijdt in het lichaam, en door rechtrichten het paard leert te lange rugspier te ontspannen, zal de ontspanning en nageeflijkheid vanzelf komen..
Ik wil het e-book wel naar je toe mailen, of je kunt hem aanvragen op de site. http://atletischerijkunst.nl/pagina204.html