Na al het commentaar dat ik heb gekregen heb ik foto's geplaatst van hoe jullie het liever zien, ik ben het inderdaad wel met jullie eens dat het er beter uit ziet, maar ga geen dingen lopen roepen alsjeblieft om het roepen of om het afkraken van mensen!!
Ik ga het durven om nog een keer een topic te openen op bokt, voorheen heb ik hier weleens slechte ervaringen mee gehad, ik hoop nu van niet!!

Na veel van verschillende paarden geruild te hebben (zie profiel) heb ik sinds februari 2011 echt een SUPER plek gevonden!! Een hobby matige New Forest fokkerij met verschillende pony's!! Ik rijd er wel eens meer, maar ik rijd voornamelijk op Charon & Unique, die jullie kunnen bewonderen in dit topic!!
Ik vertel eerst wat over de pony's, daarna laat ik de foto's zien, lees deze informatie ook even door!!
oow ja, de reactie loodlijn is er al bijgekomen, was ik vergeten te zeggen.... ik heb altijd veel jonge paarden gereden en heb eigenlijk nooit geleerd hoe je ze wat opgerichter moet rijden, hier ben ik nu mee bezig met mijn instructrice, maar vind ik ERG lastig om te doen, dan worden ze ook weer onrustiger enzo in het hoofd
=================================================================================================
Charon
STER merrie
Arenberg's Maurits x Oleander
8 jarige merrie
1.42 m
Deze dame rijd ik nu sinds april, we zijn van ver gekomen en het gaat nu echt STEEDS beter en we hebben echt een hele leuke klik met elkaar!!
Ze is al wel acht, maar eigenlijk word ze pas echt doorgereden sinds ik haar rijd (april 2011 dus) Mevrouw vind het nog erg lastig om haar achterbeen er goed onder te zetten, hier zijn we uiteraard druk mee bezig d.m.v. overgangen en buiten rijden!! Het is ook de bedoeling dat ik Charon ga starten op de wedstrijd (tussen de paarden) waarover ik lang heb nagedacht, maar uiteindelijk toch tot de conclusie ben gekokem (dankzij bokt) om het wel te doen 

Zo liep ze 3 maanden geleden bij haar vorige ruiter!!!
[img]http://94.100.116.82/1341500001-1341550000/1341530701-1341530800/1341530761_5_FaZf.jpeg[/img]
Dit is 1 van mijn favorieten, vind dat ze hier heel netjes loopt!!

Dit is een foto van een poging tot de uitgestrekte draf, dit was gister, toen het weer heeel anders was

Mooie galop foto!

nog een x galop

verruimen in de draf
================================================================================================
Unique
4 jarige merrie
1.46 m
Unique rijd ik sinds half februari/begin maart 2011, ook met deze pony ben ik van ver gekomen, ze kende eigenlijk niks, maar was ook niet op de juiste manier gereden door de vorige ruiter waardoor ze erg lui was en niet goed wilde lopen!
Inmiddels gaat dit echt al stukken beter alleen heeft ze nog steeds heel erg de neiging om op de voorhand te lopen wat ik er erg moeilijk uit kan rijden, hiermee ben ik ook bezig met overgangen en buitenrijden zodat ze op eigen benen moet gaan lopen, echter is ze wel heel licht in mijn hand, dus dat is weer wel heel erg fijn!! Verder zijn we al een paar weken aan het pielen met zadels (zelfs boomloos geprobeerd), dit is namelijk heel lastig bij haar, alhoewel je niet zou zeggen dat ze zo'n lastige rug heeft, veel zadels passen niet, en daardoor word mijn en haar rijplezier ook minder, inmiddels hebben we een redelijk goed zadel erop liggen, maar zijn nog steeds op zoek naar een andere.

Zo begonnen we half februari/begin maart 2011!

Een nette draffoto, maar hier zie je al dat ze op die voorhand kruipt

Dit vind ik opzich wel een fijn beeld!!

Een beetje verruimen

Nog een draffoto
Verder hebben we voor de 3e keer gesprongen vandaag, dit wilde ze eerst ook niet zo goed oppakken, maar dit gaat steeds beter en sta versteld van de fotos!!

Bij deze foto moet ik meer meegaan en haar loslaten van voor!!
==============================================================================================
Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik deze graag!! Mijn houding is nog niet altijd wat het zijn moet, maar vergeleken met dit.......

gaat het al veel beter toch??:D
Houd het netjes, of onderbouw het anders!!
Alleen vind ik het er niet zo heel netjes uitzien. Al ben je zeer zeker op de goede weg