Sinds iets minder dan een maandje rijd ik Roy.
Roy is een super leuke 4 jarige welsh ruin. Hij is vorig jaar voorzichtig zadelmak gemaakt. de winter heeft hij stil gestaan vanwege het weer. daarna is er ongeveer 1x in de week op gezeten. Via mijn instructrice zijn we bij zijn fokker terecht gekomen, een keertje geprobeert en dezelfde avond nog bij haar neergezet om 2 weekjes proef te rijden. Zo is het dus gekomen dat ik dit pareltje ben gaan rijden. We zijn nu vooral nog bezig met de basis. Vooruit op m'n been en terug op mijn zit. Dit pakt hij allemaal al super op. Soms gaan we een stapje verder en nemen wat schouderbinnen en wijken mee. Doordat hij zoveel kwaliteit heeft is hij niet erg makkelijk. Hij weet precies wat hij doet (behalve met zijn benen, die vliegen soms nog wat in de rondte

Maandag zijn we voor het eerst gestart. Puur voor de ervaring. Op een klein concours. Ik ben super tevreden met hoe hij zich gedroeg. Helaas liep onze planning een beetje in de soep met het proppen draaien. Iets te kort ingereden en nog wat te veel spanning. Door de spanning ontstonden er veel foutjes. Aanspringen in galop mislukte en het wijken was ook niet je van het. Door de spanning begon hij ook kort te stappen, jammer want op de draf hadden we een 7 en op de galop zelfs een 8

hier het filmpje:
ik ben de fokker ontzettend dankbaar roy te mogen rijden!

Wees een beetje lief