Hallo iedereen

Een beetje benieuwd naar jullie reacties, maar toch ook wel met een bang hartje post ik hier enkele foto's van mij en m'n paardje...
Eerst hier kort mijn verhaal:
Vorig jaar in mei is mijn sportmerrie Peter Pan definitief mank gevallen. We hebben nog allerlei behandelingen geprobeerd, maar helaas kon niets meer helpen... Momenteel geniet ze vanhaar oude dag op een goedkopere stalling waar ze veel vriendjes heeft, en bij mooi weer ook lekker op de weide kan.
Helaas heeft zij niet lang van haar pansioen mogen genieten... 26 april hebben we haar helaas laten inslapen na een zware koliekaanval...
Na even rust genomen te hebben, startte ik mijn zoektocht naar een nieuwe topper.. En die vond ik!
Mijn nieuwe bink heet Cortenter Z. Een ondertussen 8-jarige Zangersheide Holsteiner ruin met afstamming Coriano Z x Contender.
Samen hebben we nog heel veel werk! Ook al is hij 'al' 8, veel is met hem nog niet gedaan. Op zijn vorige stalling in Lier werd hij niet zo intensief gereden, al is hij wel al een paar keer op jumping geweest. Hij was ook een beetje aan de magere kant en mist nog heel veel bespiering! Maar nu wordt hij goed verzorgd en begint hij aardig bij te komen.. Maar de weg is nog lang....
Momentaal heb ik hem 4 maanden, we rijden op wedstrijd niveau B
Ik hoop om tegen het einde van het jaar toch in staat te zijn een nette B-proef rond te rijden. Momenteel schommelen onze scores tussen de 58% en de 63%, deze zou ik graag wat meer de lucht in zien gaan...
We werken vooral aan de basis momenteel, want deze zit er nog niet volledig ingebakken. Recht, stelling en buiging, bespiering opbouwen.
Als eerste nogal een schokkende foto (vandaar in link geplaatst..)
De eerste keer toen we naar hem gingen kijken:
Niet echt een mooi plaatje, weet ik. Het is dan ook een momentopname tijdens het uitstappen. Maar op die foto zie je wel dat hij nog heel wat volume en bespiering miste.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/247098_10150226177804113_625234112_6893107_8166957_n.jpg
Tweede keer rijden, nadat hij een weekje in een plaatselijke manege stond. daar werd hij extra verzorgd en intensiever bereden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEY4VEK7.jpg
en dan in februari was hij officiëel van mij

Een kleine maand later reden we onze eerste dressuurwedstrijd:

Gekke Corry op de wei

Trainen:

Bedankt om te kijken

Commentaar en tips? Graag!!
Maar hou het wel en beetje vriendelijk aub... Ik rijd maar niveau B hoor
je rijd hem heel erg vriendelijk! ziet er echt super uit!

.
.
)