Willem de Maflinger!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Willem de Maflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:34

Hoihoi bokkers :wave:

Vorige week zondag heeft Minjon (minjon op bokt ) van mij en willem een paar hele mooie dressuur plaatjes gemaakt, die ik jullie toch wel wou laten zien en niet wou achterhouden.. waarom in horses @ work? omdat ik serieuze tips wil over mijn houding, ik heb 2 jaar niet meer gereden en was het dus een beetje 'verleerd' dit is ongeveer de 3de week dat ik willem serieus rijd :)
Willem is mijn verzorghaflinger en staat samen met zijn Moeder irris op een hele gezellige plek waar ook nog is allemaal kleine miniatuur paardjes staan :D ( http://www.littlechapelstables.nl

Informatie over Haffie willem!
Hij is van 12-3-1994. dat maakt hem al 17 jaar jong!
Willem is in de mond een erg sterke haflinger, en het is vooral een haflinger die je juist niet naar voren moet rijden want dan zit je al in tokio, Willem is zeer gevoelig voor het been, hier werken we al wel aan! willem zijn achterhand zit er goed onder, nu alleen nog wat van voor maar dat komt helemaal goed denk ik *D

Foto's staan niet op volgorde, heb eerst in de bak willem op orde proberen te krijgen ( rustiger maar wel actief stappen ) maar omdat de bak een beetje zwaar is ben ik even de weide op gegaan wat hij volgensmij wel prima vond want hij werd heel actief!

verbeterpuntjes :
Binnenhand niet zo streng houden,
Tenen naar binnen,
Niet heel overdreven hakken uitdrukken
Handen hoger houden
Piano handjes :o

Natuurlijk hebben we ingestapt :j

Fijn drafje (handen :o )
Afbeelding

Galopje, achterover zitten.
Afbeelding

wat doe ik met mijn buitenhand? :oo
Afbeelding

Fijn drafje
Afbeelding

Idemdito _/-\o_
Afbeelding

Even tussendoor lekker stappen
Afbeelding

En nog van in de bak op het begin :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even poseren :+:
Afbeelding

radiostar

Re: Willem de Maflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:42

Wat een leukerd!
De meeste verbeterpuntjes geef je zelf ook aan.
Toch vind ik op de foto's waarvan jij zegt dat het een fijn beeld is, dat je nog wat streng bent met je handen..

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:44

tjha op dat moment viel het nog wel mee.. ik ga morgen weer rijden dus dan ga ik even wat meer ontspannen :j

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:47

Ziet er toch netjes uit! Goed achterbeen gebruik, probeer wel op je handen te letten, vooral gelijk houden ;)

Edit, waarvoor dient het 2e riempje bij de neusriem? ziet er niet uit als een sperriem?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:53

Emr @ ik verwachte die vraag al, dit is een Kineton, Willem heeft zijn lagen een keer gebroken en heeft dus nu dit om het om afstand te houden van de lagen waar het bit om steunt :D

Ja ik ga het proberen en eraan werken!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:53

Mooie haflinger!
Inderdaad een goed achterbeen.

Je zit een beetje in een stoelzit. Kan aan het paard liggen, maar ook aan jouzelf. Probeer iig je been iets verder naar achter te doen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:56

ik vond mezelf ook wel een beetje kort zitten, daar kan het ook wel aan liggen, ik zal er aan gaan werken!

Ja het achterbeen komt meer en deels ook wel door het hardlopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:12

Leuke foto's :)
Zitten je beugels trouwens niet heel erg scheef?
Misschien de volgende keer je beugels wat langer,dan heb je vaak al een mindere stoelzit :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 16:13

nee beugels zitten goed, mijn benen lijden een eigen leven :j

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:31

haha ik heb ook wel eens last van eigenwijze benen..
mooie haf heb je hoor!

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:03

het gaat zeker de goede kant met jullie op
vergeleken bij je vorige topic! :+:
verbeterpuntjes geef je verder zelf al aan..

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 19:55

Dankjewel Hanne en eva :D

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:20

leuk paardje!
ziet er idd wel lekker voorwaarts uit!

je geeft zelf je verbeterpunten al aan.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:29

Dankjewel :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:09

Sannie, je gaat echt vooruit! Probeer wel echt rust te krijgen in het tempo, want alles wat ze doet is nu in haar tempo (tempo cross). Stap is stap, ho is ho. :) komt wel goed, gewoon zo door blijven rijden en dan zal Willem vanzelf wel die rust terugkrijgen!
En denk aan je rug en schouders he! Rechte rug en schouders naar achter :D

Je doet het super! <3

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 00:44

Gruwlijk! jij trekt! om sommige foto's lijkt het net alsof je zijn hoofd draagt met je teugels en of je het bit dwars door zijn koppie wilt trekken....
De bedoeling is dat je met lichte teugeldruk rijdt.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 00:54

ik vind het er goed uit zien hoor , zeker als je bedenkt dat je er pas weer drie weken op zit na een paar jaar, en ja natuurlijk een paar verbeter puntjes maar die heeft iedereen ! en op elk niveau !!
Mijn tip voor jouw is dat je goed moet opletten dat je "recht "op je pony moet blijven zitten, op de volte , en met wat stelling buig je zelf mee naar binnen en knik je je heup in (dat verklaart ook je strenge binnenhand0
Je maakt het je pony dan ook moeilijk en valt hij door je binnenbeen heen .
Je pony moet op zijn eigen benen lopen en op twee teugels maar dan zal je zelf 'recht 'boven hem moeten zitten.
veel succes verder

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 02:59

Ik had deze knappe man echt geen 17 jaar gegeven :P
Mooi achterbeen gebruik!

Wat ik zie aan je houding (die overigens niet slecht is):
- Linksom breng je je binnenschouder naar voren, let hierop, schouder naar achter.
- Rechtsom knik je je rechterkant in, maak jezelf hier lang

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 05:27

matyee95 schreef:
Gruwlijk! jij trekt! om sommige foto's lijkt het net alsof je zijn hoofd draagt met je teugels en of je het bit dwars door zijn koppie wilt trekken....
De bedoeling is dat je met lichte teugeldruk rijdt.

Euh, sorry? Kan je dit niet wat vriendelijker zeggen? Het is de bedoeling dat ze opbouwend commentaar krijgt.
Aan dit antwoord heeft de TS natuurlijk niets.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:40

Matyee: dat is niet echt trekken, wat sanne doet is meer haar hand heel eerg vastzetten. Dit komt omdat willem erg vasthoud op buiten en sanne's reactie is: willem wordt sterk links, dus ik ga ook sterk doen links. En dat is natuurlijk geen goede reactie maar het is wel logisch. En het is heel moeilijk bij hem om het naar voren op te lossen omdat hij zo schieterig voor het been is. Om dat goed te krijgen moet ze juíst veel been geven en opvangen van voor, waardoor hij weer sterk wordt en zij weer vastzet. Het is een soort cirkeltje. Maar misschien zou je je reactie kunnen onderbouwen, sanne heeft lang niet meer gereden en moet er weer even inkomen. Aan dit soort reacties heeft ze niks.

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:38

Als eerste wil ik zeggen dat het een leuke haflinger is! 17 jaar zou je hem echt nog niet geven.

Oeh, die bak ziet er inderdaad ontzettend zwaar uit. Pas daar mee op hoor! Want je zegt dat je daar eerste hebt gereden om hem op 'orde' te krijgen (?) maar zon bak is echt heel erg slecht voor de pezen van je paard. als je daar even in gaat stappen, niet te lang, is dat nog wel te doen, maar echt rijden zou ik niet doen :n

Je zet inderdaad je handen ook heel erg vast en ik zie nog niet echt een combi nu. Het lijkt wel alsof jullie een beetje langs elkaar heen werken. Ik zie een heel werkwillig paard maar tegelijkertijd iemand die dat tegenwerkt door haar handen, houding en waarschijnlijk ook hulpen. Durf los te laten! Ga eens eerst terug naar die basis en dus lang en laag rijden. laat hem eerst ook die ontspanning opzoeken en ontspan zelf ook want ik zie op elke foto spanning. Misschien is het een idee om eens een filmpje te maken en eventueel hier te plaatsen want dan is het ook beter beoordelen voor ons ;)

Doe je grondwerk met hem?
Idee is ook wel om je beugels langer te doen want je zit nu echt kort maar dat is al gezegd. Je stoort hem ook door je zit omdat je nu een stoelzit hebt.

En de foto's waarvan jij aangeeft dat het een fijn beeld is, daar zie ik het absoluut nog niet :n Zoals ik al zei, het lijkt gewoon heel erg dat jij hem tegenwerkt nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:07

Leuk dier hoor, die Willem van jou. Lekker stoere naam ook, daar hou ik wel van.

Ik vind jullie een leuke combi om te zien, maar er zijn nog wel een paar puntjes waar je vrij makkelijk verbetering in aan kunt brengen.
Zo zie ik bijvoorbeeld heel veel spanning in jouw schouders. Mogelijk moet jij na het rijden echt wel eens een beetje met je hoofd draaien om je nek weer wat los te krijgen, niet? Op sommige foto's draai jij met jouw schouders zelfs wat tegen de bewegingsrichting van Willem in.
Probeer wat meer met je bovenlichaam mee te kiken in de richting waarheen je je paard wilt. Als je er daarbij ook op let dat je je schouders wat ontspant, dan zet je vanzelf ook je handen wat minder snel vast, en dan heeft Willem weer wat minder om op te hangen, en moet hij dus mooi op z'n eigen beentjes lopen.
Bijkomend voordeel van wat meer meezitten met je bovenlichaam is dat je misschien ook wat makkelijker gelijke druk op je zitbeemknobbeltjes houdt in het zadel. En dat komt dan meteen je beenligging, en dús de effectiviteit van de subtiele beenhulpen weer ten goede.

Lekker dooroefenen, en over een tijdje weer mooie foto's plaatsen he!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:51

Ik heb het idee dat je heel erg naar binnenhangt! Probeer daar op te letten!
Verder een erg leuk paardje!

En 17 jaar zou ik hem echt niet geven, veel plezier met hem!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:43

Ten eerste: wat een knappe haflinger :D

De verbeter punten geef je zelf al aan, maar probeer je beugels eens een gaatje langer te doen en zobiezo je benen verder naar achteren te leggen. Je zit heel erg in een stoelhouding. Probeer echt op je schaambeen te gaan zitten en niet op je bips.
Als je je benen naar achteren legt gaan je tenen namenlijk vanzelf wel meer naar binnen draaien omdat je meer op je schaambeen zit.

Verder (misschien lijkt het maar zo) maar probeer je handen wat meer te dragen en niet te laten rusten op de hals van je paard.

Ga zeker zo door, jullie zijn een leuke combi!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:56

Wat een gave haflinger! Hij is inderdaad lekker actief, maar zorg dat je iets meer tempocontrole krijgt, ik zag dat jullie hier al druk mee bezig zijn :)
Het valt me erg op dat je behoorlijk scheef zit, naar binnenvalt en je telkens naar beneden naar je mooie pony kijkt. Mijn tip is dus volgende keer je beugels een gaatje langer, jezelf recht en lang maken en je hoofd netjes omhoog :)