Echter heeft hij er wat moeite mee deze los te krijgen tijdens het rijden, hij wil niet echt van links naar rechts glijden.
Vaak als hij is opgewarmt zet ik hem stil, buig hem naar de lastige (vasthoudende) kant in, doe de teugels onder mijn knieen, zodat hij zo moet blijven staan en haal de kam even van links naar recht, waardoor hij direct daarna loslaat (en dan meteen veel meer inbuigt dan dat hij doet zonder dat ik de kam beweeg) en een tijdje los blijft. Echter na ongeveer een kwartiertje zit de kam weer wat vast en moet ik weer opnieuw beginnen.
Nu wil ik van jullie weten, hebben jullie rijdtechnische oefeningen waardoor hij deze kam beter kan gaan loslaten?
Hij loopt lekker los in de hals verder, mooi zijn nek eruit, goede beweging etc. Dus het kan niet aan opkroppen liggen.
Vandaag heb ik gereden, dit was voor het los'trekken'

Dit erna
(don't watch my heels please (A))Hij loopt na het lostrekken altijd een stuk losser in de mond, hoger en beweegt en draagt een stuk meer.
Hopelijk hebben jullie tips.
Editje: Ik haal hem dus niet naar 1 kant en trek hem met mijn teugel door. Ik leg mijn teugels vast onder mijn knieen zodat hij ingebogen blijft staan en 'masseer' daarna even de kam los door deze van link naar rechts te duwen, zodat deze gewoon losser komt te liggen.