Boy @springwork (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

Boy @springwork (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 20:53

En hier is weer een nieuw topic van boy :)
Ben vandaag weer eens gaan rijden met mijn schatje , en mijn vriendin was er bij , eerst hebben we even samen ingereden , ik op boy en zij op een andere pony en daarna heeft ze even foto's van mij gemaakt ;')
Hier is even mijn vorige topic van een week geleden ong ; [RT-HAW] nog eens boy @work <3

even wat meer uitleg nog , hoewel het ook in het andere topic staat maar kom ;
Boy is een arabische ruin van 11 jaar . zijn echte naam is Zanzuro Apal .
Ik heb hem nu al een paar maanden gekocht , maar ik rijd hem al van vorige zomer ( kon je niet echt rijden noemen maar eerder wat 'hobbelen' :D ) Hij was bang van de kleinste vlieg dus moesten we ons daar eerst mee bezig houden , nu beginnen we pas echt al wat meer te 'rijden'

aandachtspunten;
*Benen meer naar voren bij het springen
*Geen piano handjes bij dress.
*...

Hier de foto's ;

Afbeelding
toen we even aan het draven waren :p Foto's van het inrijden en inspringen zijn erniet omdat toen mijn vriendin dus nog aan het rijden was

Afbeelding
Deze is nog van enkele dagen geleden

Afbeelding
En deze van vandaag ( de rest hier onder ook ) :)

Afbeelding
wat hoger ..

Afbeelding
Andere sprong , en ja we hadden publiek ! :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat verder uit elkaar, en hier is mijn houding wel nogal heel raar ;o

Afbeelding

Afbeelding

EN TOEN GINGEN WE DE LUCHT IN :)
Jaja een 1.10 hebben we gesprongen :j !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij die laatste sprongen is mijn houding zeker niet goed, maar het is niet iets wat we zomer even elke dag doen ;')

Dit zijn de foto's, geef maar tips en reacties maar hou het vriendelijk a.u.b ! :)
Laatst bijgewerkt door Martine op 14-06-11 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Alle foto's zichtbaar gemaakt

LYSANNO

Re: Boy @springwork (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:56

Ik vind je houding wel goed, je geeft echt goed mee.
Probeer wel vooruit te kijken hé, niet naar de camera of naar de balkjes ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 20:59

LYSANNO schreef:

Vind het nog meevallen , is maar bij 1 sprong of zo ? :p bij die hoge sprong is het echt een reflex naar beneden te kijken (: maar zal proberen echt recht voor me te kijken ;d bedankt voor de tip !

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:00

Inderdaad, je gaat goed mee boven de sprong, je hebt een mooie houding.
Probeer wel (net zoals hierboven ook gezegd wordt) rechtdoor te kijken boven de sprong --> kijk tussen de oren van je paard door.

Evt. zou je kunnen werken met een balkje voor de spring, het lijkt nu alsof je pony een aantal keer te vroeg afzet (maar kan ook door de foto lijken...)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:02

Ziet er al heel netjes uit hoor :j
Je geeft inderdaad heel goed mee.
Alleen je kapstokjes mogen wel minder :j :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:02

Je springt netjes hoor want het is ook behoorlijk hoog! Mooi paard, leuk!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:06

@ashti : idd hij zet heel erg vroeg af , maar hij doet het ook met zo'n balk er voor ,daarom leggen we die er niet omdat het toch niet helpt , weet niet hoe het komt dat hij altijd van zo ver afzet .. bedankt voor de tip!

@_nancy: idd m'n kapstokjes :o

@saskiakefie; bedankt ! :)

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 02:47

ziet er netjes uit alleen je benen lijken wel er ver naar achter te steken
maar top hoor zo hoog

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 11:59

Mijn benen idd :p maar wat kan ik doen dat mijn benen meer onder mij blijven ? :)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:03

Je geeft bijna TE goed mee, het is helemaal niet nodig om zo op je paard te gaan liggen. Bij deze hoogtes is het een beetje overdreven. En je hebt je voeten naar buiten gedraaid en te veel naar achter.
Ik weet niet zeker of ik het goed zie maar volgens mij heb je de teugels ook raar vast..

Verder ziet het er leuk uit!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:07

Probeer meer steun op je beugels te houden, dan blijven je benen ook beter op zn plek.
Van mij mag je wat minder liggen, is een beetje overdreven, dus je bovenlichaam ietsjes meer omhoog, a 5 cm.

Volgens mij heb je idd je teugels heel raar, dus niet tussen pink en ringvinger?

Verder leuk beestje, kan lekker springen!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:19

*heb ik ook hierboven gezegt ; mijn houding is niet goed bij die hoge sprongen , waarom ? ik heb dit hier voor nog maar 2 x gedaan + boy springt heeeel erg moeilijk (:
En als je by boy boven de sprong of na de sprong trekt in zijn mond, weidert hij de volgende keren , en hij weigert heel smerig dus voorkom ik dat maar liever door wat meer mee te geven , is niet makkelijk hoor :)! toch bedankt en zal er de volgende keer wat meer opletten .. :p

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:13

ambeeeer schreef:
*heb ik ook hierboven gezegt ; mijn houding is niet goed bij die hoge sprongen , waarom ? ik heb dit hier voor nog maar 2 x gedaan + boy springt heeeel erg moeilijk (:

maar juist bij de eerste foto's is je houding overdreven! tuurlijk moet je meegeven maar dat doe je met je handen, niet met je hele lichaam!!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:07

heb die foto aan iemand van hier op bokt laten tonen in een privé bericht en die zei me net dat ik goed genoeg mee geef maar bon

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:11

Ziet er netjes uit! Ik vind ook dat je net iets teveel voorover duikt, maar je hebt wel een hele nette houding!

xSaarSaar

ambeeeer schreef:
heb die foto aan iemand van hier op bokt laten tonen in een privé bericht en die zei me net dat ik goed genoeg mee geef maar bon

Je geeft ook genoeg mee, en dat is prima. :j
je moet er alleen op letten dat je meer alleen met je handen mee gaat geven en niet helemaal plat op je pony gaat liggen.

verder ziet het er leuk uit :)
Laatst bijgewerkt door xSaarSaar op 14-06-11 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

pff als je niet tegen (zeer nuttig, onderbouwt en goedbedoeld) commentaar kunt, waarom plaats je dan foto's?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:14

maar neen, ik weet niet naar wie ik dan kan luisteren , de ene zegt dat het goed is en de andere niet. er werd mij gezegt dat ik hem meer over de rug moet laten springen dus moet ik hem ook de ruimte geven en ik geef liever overdreven te veel ruimte dan .

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:16

het gaat niet om de ruimte die je hem geeft, die is prima. Maar het gaat erom dat je ietsje minder plat op je paard moet gaan ''liggen''. Dat kan ook zonder dat je die ruimte verliest.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:02

by de hoge en verre sprongen ga ik enkel nogal plat liggen , dat zijn de sprongen die we de 1e keer springen , die hoge heb ik al gedaan 2 x, maar ik ben gewoon al blij dat ik hem er heb over gekregen , op die sprong kan ik niet gaan oefenen op mijn houding snap je wel ? :D Zag het ook zelf maar aan de foto's hoor :') maar kom is allemaal geen reden om zo plat te gaan liggen , heb die comentaar nu begrepen , ga er zeker wat mee doen, nog andere dingen ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:34

ambeeeer schreef:

Hou eens op met je meegeven :Y) Volgens mij hebben we het hier over het duiken van je houding, dat heeft niks met het meegeven te maken. Je kan nog steeds genoeg meegeven maar best zelf wat minder plat liggen.

Juist niet gaan hoog springen dan, hou het lager en werk dan aan je houding. Hoogte is echt niet belangrijk, maar wel de techniek waarmee je een sprong springt. En dan maakt het niet uit of het 50cm is of 1.50.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:38

LYSANNO schreef:

volgens mij kijkt ze naar de andere sprong

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:08

Nou ik vind het mooi hoor.
Je kunt beter iets te ver ''liggen'' dan dat je hem helemaal terug trekt. ;)

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:54

ik vind eigenlijk dat je iets te plat licht?
ga idd wat de anderen zeggen wat hoger (zitten) en niet (liggen) op je paard.
ik weet niet hoe je paard springt je geeft hem wel genoeg mee.
en probeer je paard niet te (schoppen) op de sprong, maar je tenen naar voren te draaien,
wat mij geholpen heeft is iets (echt heel klein beetje) je knieën aan te knijpen en draaien je tenen al meer naar binnen toe.
verder een leuk paardje wat leuk kan springen zo te zien.

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:18

[quote="ambeeeer"]@ashti : idd hij zet heel erg vroeg af , maar hij doet het ook met zo'n balk er voor ,daarom leggen we die er niet omdat het toch niet helpt , weet niet hoe het komt dat hij altijd van zo ver afzet .. bedankt voor de tip!
quote]

Misschien kun je de balk zo neerleggen dat ie ná de balk moet afzetten? Als ik het me goed herinner moet de balk dan op 2,2 m. afstand van de sprong liggen. (Of is 't dan een drafbalk....?)