Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vibabu schreef:Ik vind het wel grappig dat er veel zijn in het topic die alleen maar het "luie" gedeelte lezen en niet dat stukje dat het paard zo kijkerig is en niet meer oplet. Jammer, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!
Als mijn paard iets ziet, dan staat hij stokstijf stil en verzet geen stap meer vooruit. Zijn oren gaan er op en je heb totaal geen contact meer met hem. Springen is precies hetzelfde. Alles is interessant behalve degene die er op zit. Dit is imo niet iets wat te maken heeft met voeding of het moeten testen van bloed maar een rijtechnisch probleem.
Ik ben dus, en de TS aan de vraag te lezen ook wel, heel erg benieuwd hoe jullie dat oplossen (behalve dan bloed laten prikken, voer etc)
Knert schreef:heb niet alles gelezen.
Zeewier is echt niet goed om lang achtereen te geven. VEEL Te belastend voor de schildklier.
De reden dat hij de liksteen minder interressant vindt is die Zeewier.. proef er maar eens wat van. Het is wat zoutig. Dus zeewier kort gebruiken en weer lang de kast in.. en liksteen weer tevoorschijn.
Daarnaast is zoveel brok naar mijn idee echt niet goed voor de darmen. En zand eten al helemaal niet. Misschien sandclear gebruiken?
kijk eens op paardnatuurlijk.nl daarin kun je ook terug vinden dat het krijgen van energieke paarden niet zozeer vanuit krachtvoer hoeft te komen!
En qua rijtechniek eens iemand mee laten kijken.
petitparis schreef:hoe vaak rij je eigenlijk? Want ik ken een paard dat slecht voor het been werd, daarna liever lui dan moe en uiteindelijk niet meer wilde lopen van de spierpijn. Paard was verzuurd door de hoeveelheid brok inverhouding met de uren ond er het zadel... Niet elk paard is hetzelfde, dus misschien is 2kg sportbrok ook "teveel" voor jou paard en houdt hij daarom ook in.