Damiro (kissing spines) @ work clinic antoine de bodt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Katja_x

Damiro (kissing spines) @ work clinic antoine de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:13

Hoi bokkers,

Voor degene die ons nog niet kennen kort samengevat; we hebben het afgelopen jaar erg veel problemen gehad met rijden, en uiteindelijk kon ik er zelfs niet eens meer op zitten. Foto's laten maken; diagnose kissing spines. Met training zelf ging het niet beter, dus hij is bij 2 verschillende revalidatie stallen geweest. De 1e stal zag het na 3 weken niet meer zitten en stelde inslapen voor. Via iemand anders aan een adresje gekomen van iemand in Drenthe; hierheen gegaan als laatste redmiddel, en na 2 weken pas hij pijnvrij en kon ik weer het rijden 'voorzichtig gaan opbouwen'.. makkelijker gezegd dan gedaan, maaaaaar:

Ik heb er nu weer een keer of 5 opgezeten en het vertrouwen tussen ons komt weer terug. Hij heeft een nieuw goed zadel en hij pakt het geweldig op!
Veel gelezen/gehoord over het werk van Antoine de Bodt en deze clinic kwam op ons pad, dus ach het proberen waard!

Dit is dus pas weer de 6e keer dat ik erop zit na een jaar tijd. Ik moest erg wennen aan de les geef stijl van Antoine maar aan het einde ging het al beter.
Damiro is dus een linksgebogen paard en daarom moet ik met rechterstelling rijden. Handen hoog. Zelf leren recht te zitten want ik zit op rechts. Damiro pakte het goed op, deed zijn best en was braaf, dus ik ben trots op mijn kanjer! <3 Antoine zelf was ook erg over hem te spreken; hij heeft wel 20x gezegd hoe geweldig hij kon lopen en dat het een toppaard was en als ik hem ooit wegdeed wilde hij hem wel hebben hihi.

Hier de foto's van vandaag. Liever geen discussie of Antoine wel of niet goed lesgeeft, graag commentaar op de foto's, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Groetjes Katja.

Afbeelding
Stappen met rechterstelling

Afbeelding
Draf.

Afbeelding
Stap

Afbeelding
Lekker ruim draven

Afbeelding
Helaas hét bewijs dat ik scheef zit.. :')

Afbeelding
Uitleg Antoine

Afbeelding
Draf meer rechterstelling vragen

Afbeelding
Draf lange zijde met stelling rechts

Afbeelding
Nogmaals draf

Afbeelding
Uitstappen, knap paard!

Ook is hij vandaag gelijk verhuisd naar een nieuwe stal; van april tot septemeber 24/7 weidegang, daarna in een grote groepsstal zodat hij kan blijven bewegen en zijn rug niet weer stijf word. De kudde was heel nieuwsgierig naar hem, even gerend maar als snel was alles rustig aan het eten.

Afbeelding

Bedankt voor het lezen/kijken, een reactie zou leuk zijn!!

Groetjes Katja.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:15

Dat ziet er leuk uit :-) fijn dat je nu weer lekker aan het werk kunt! Ik ben wel benieuwd naar het adresje in Drenthe, wil je me pb-en? :-) :o

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:16

Wat fijn dat deze methode voor jullie werkt!
Over zijn manier van lesgeven zeg ik idd maar niets :=
Maar goed, je paardje loopt erop en dat is wat telt!

Wens jullie nog heel veel mooie jaren vol zuivere gangen!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:17

Hoop voor je dat dit de oplossing voor je is en dat je nog lekker kan genieten van je paard. Het is idd een leuk dier..

De discussie over Antoine, tja die ga je sowieso krijgen.
Ben geen fan van hem, heeft een kennis ookal eens verteld dat haar paard geen kissing spines had en dat het een super goed paard had, en dat hij hem anders wel van der kocht...
Paard staat nu stokkreupel op stal...

Een onderbouwde reden waarom ik geen fan van hem ben. Maar voor iedereen kan dat natuurlijk anders zijn.
Hoop dat jij meer geluk hebt!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:19

Ben je bij Equireva geweest? Volgens mij heb ik jouw paard dan zien staan :)

Het is inderdaad een geweldig paard en wat jammer van de KS... Maar toch fijn om te zien dat er toch nog hoop is voor de toekomst, het ziet er iig veelbelovend uit :j Je paard lijkt erg fijn te reageren op AdB. Is het een onderdeel van deze methode dat je zo terugwerkt met je rechterhand? Om stelling te vragen kan het ook erg goed werken om je hand juist wat van de hals te halen ipv naar je buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:19

Goh wat een gelukkie dat je weer kunt rijden, nu maar hopen dat dit lang zo blijft.

Op de werkfoto's zie ik een binnenhand die veel naar je lichaam gaat en over de hals naar buiten. Als je een paard door zijn lijf gebogen wilt hebben dient je binnenhand ook daadwerklelijk naar binnen te gaan. Als je dit doet kan je paard buigen om je binnenbeen door zijn hele lijf. Wanneer je je hand naar je toe haalt buigt hij alleen zijn hals en niet de rest, je blokkeerd hem dan als het ware vanaf de schoft.

Succes verder!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:20

heey wat leuk, je staat bij mij op stal! mijn merrie was een krengetje tegen de jouwe vandaag. Succes met het rijden, ik hoop dat dit de manier voor je is. heb zelf niks met die methode, maar de gedachte rechtrichten erachter vind ik wel super. ik vind hem teveel hangen op de teugels en snap niet waarom die handen zo hoog zijn. Leuk dier, zie je nog wel eens op stal!

irina_umbria

Re: Damiro (kissing spines) @ work clinic antoine de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:25

wat een prachtig paard zeg!! zo eentje wil ik ook wel!! :D

Zo'n methode moet ik ook gebruiken bij mijn verzorgpaard en het helpt super!!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:26

@Rijerijerije ja daar heeft hij 2 weken gestaan ja! Dankzij Gerry zit ik er weer op!
@ babydoll: heey wat toevallig! Dus een van de haffjes is van jou, leuk hoor en staat dus bij damiro, naja ze moeten nu even de rangorde weer bepalen hé, hij redt zich wel hoor ;-)

En zeg ook eerlijk; dat met die handen zo 'gek' hoog en opzij vond ik ook maar raar hoor, maar ik heb ook echt totaal geen kennis over rechtrichten, was dus de allereerste keer voor mij en een hoop informatie. Hoop er wat aan te hebben..

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:27

Het ziet er best goeduit voor zo'n korte tijd dat je les van AdB heb.

Alleen ik ben het ook met mijn voorgangers eens,je moet niet je hand naar je toehalen
maar alleen omhoog houden.Dus niet terug werken,want anders buigt je paard allen in de
hals en niet met z'n lichaam.
Ik heb zelf 2 jaar lang op de AdB methode gereden en sommigen dingen gebruik ik nog.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:29

ja klopt! ik heb die merrie met die korte manen, zag wel een zwarte beetje aankleven maargoed daar hebben we er nu 3 van haha. bij wie wil je lessen? trouwens, rechtrichten heeft niets met handen hoog en opzij te maken, rechtrichten komt vanuit de klassieke dressuur en daarbij moet het paard goed op zijn eigen benen lopen, kan je oefenen door veel op de binnenhoefslag te rijden zodat hij niet aan de muur kan plakken. Ook moet er eigenlijk weinig druk op de teugels zijn, motortje moet van achteren komen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:30

Petje af voor je doorzettingsvermogen... +:)+
Je hebt een mooi paard...ik zeg ga vooral zo door ;)

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:31

@babydoll: bij wie les jij? misschien kan jij mij iemand adviseren?
@manfredie dankjewel! Hij is het gewoon waard :o

En handen dus niet naar me toe maar alleen omhoog doen?? Antoine werd ook soms gek van me hoor ik zat echt te stuntelen haha het voelde zo tegen natuurlijk..

Bedankt allemaal voor jullie postieve commentaar en tips, helpen jullie me echt mee! :D

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:34

Mooi paard!! Het ziet er fijn uit ;) . Heerlijk dat jullie op de goede weg zijn!! Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat als jullie weer wat verder in het revalideren zijn. Succes in ieder geval!!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:35

x_Katja_x schreef:
@babydoll: bij wie les jij? misschien kan jij mij iemand adviseren?
@manfredie dankjewel! Hij is het gewoon waard :o

En handen dus niet naar me toe maar alleen omhoog doen?? Antoine werd ook soms gek van me hoor ik zat echt te stuntelen haha het voelde zo tegen natuurlijk..

Bedankt allemaal voor jullie postieve commentaar en tips, helpen jullie me echt mee! :D

hoihoi,
heb altijd bij monique die bij de rhoonse ruiters lesgeeft gereden.. ik rij nu eigenlijk op eigen houtje, je mag geen instructrice van buitenaf mee nemen dus ben opzoek naar een fijne waar ik kan lessen op hun terein!
Henk geeft wel leuk les, maar heel erg basis en is imo teveel bezig met of t beestje aan de teugel loopt of niet..
ik wil graag bij noor tanger lessen.. maar ben ik al 80 euro per keer kwijt inc trailerhuur..

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:40

@ katja....waren er maar meer mensen zoals jij die er hetzelfde over denken ......;)
ik kwam helaas te laat achter de methode van antoine de bodt anders was ik er zeker met mijn paard ook gaan lessen...
heel veel succes met je paard...:D

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:19

Hey Katja,

Wat leuk dat je foto's geplaatst hebt. ja het was zeker even wennen voor je, maar wat pakte je het snel op en wat ging het goed he.
En sorry, maar wat een GEWELDIG paard heb je!
Op de stand foto zie je inderdaad heel goed dat je paard naar rechts helt en dat jij het compenseert door naar links te gaan hangen.
Voor je eerste les op deze manier vond ik echt dat je het super oppakte, het is echt moeilijk om ineens om te schakelen maar dat deed je super. Ga zo door zou ik zeggen. kan je ook echt aanraden om te kijken of je de mogelijkheid hebt een aantal dagen naar Antoine toe te gaan.

Grz.

Eliane

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:51

Dankjewel Eliane :)

Maar kan jij mij uitleggen waarom die handen perse zo hoog moeten? Het scheef zitten en met die stelling snap ik wel, maar met je handen op 'normale' hoogte kan je toch ook stelling vragen?

Naja ik moet er nog even over nadenken wat en hoe ik met lessen ga doen. Laat hem eerst lekker een paar dagen in de wei, kan hij goed wennen aan zijn nieuwe kudde, dan zien we wel verder.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, meer zijn welkom! :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:42

x_Katja_x schreef:
Dankjewel Eliane :)

Maar kan jij mij uitleggen waarom die handen perse zo hoog moeten? Het scheef zitten en met die stelling snap ik wel, maar met je handen op 'normale' hoogte kan je toch ook stelling vragen?

Naja ik moet er nog even over nadenken wat en hoe ik met lessen ga doen. Laat hem eerst lekker een paar dagen in de wei, kan hij goed wennen aan zijn nieuwe kudde, dan zien we wel verder.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, meer zijn welkom! :D

Met je handen zo hoog werk je in op de mondhoeken en niet op de lagen. Er is volgens mij nog een reden maar die ben ik even kwijt :+ Als je wat langer zo rijdt hou je je handen ook niet meer zo hoog hoor.
Ik rij zelf ook al bijna 2 jaar volgens zijn methode en bij mij zie je nu eigenlijk weinig verschil tussen wat ik doe en het 'gewone' rijden, maar ik heb in ieder geval heel veel gehad aan de methode :)

Vind het er bij jou ook heel ontspannen uit zien :j

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:04

Heey
Ziet er goed uit
En leuk dat je ook de AdB metode rijdt.
Ik vind het ecgt een supper metode.
Heel veel succes.
Het ziet er erg ontspannen uit

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:59

Ben niet zo te spreken van zijn manier van lesgeven, maar wát een fijn gevoel heb jij moeten hebben nu je weer lekker aan het werk kan! Heerlijk zeg! Je zit idd nogal scheef maar dat heb je zelf al door dus kan je daar aan werken :) Let alleen er alleen op dat je soms een beetje een opgetrokken hakje hebt.
Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan en kunnen jullie lekker verder trainen. Lekker zeg in die grote kudde!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:37

Fijn dat je weer kan rijden!

Over de methode van AdB zal ik maar niks zeggen :x
Vindt het nog altijd bizar dat mensen bij hem gaan lessen en doen alsof hij het recht richten heeft uitgevonden. Volgens mij is dat gewoon het eerste stukje basis wat je hoort te leren van een goede instructeur en dat hoeft toch zeker niet via deze methode.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:49

Ik vind dat je je handen vrij hoog houd, dat je rechterhand terugtrekt als je stelling vraagt ;)
Maar het ziet er al goed uit, gelukkig kun je hem nu weer oppakken, gaat vast allemaal wel weer goed komen! :D

Veel succes verder! :D

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:12

Dat was zeker even wennen. ;) Mijn eerste les AdB was ook echt heel bizar.
Je handen hoger (hoeft echt niet overdreven hoog) is idd om te sturen in de mondhoeken. En ook door het grote sturen geloof ik. Je moet ze niet naar je toe halen, gewoon voor je houden. :)

Je hebt een erg mooi paard, ik hoop dat je verder met haar kunt nu. Of dat nu is met AdB of een andere weg. :)

babydolll, Antoine is óók klassieke dressuur. ;)

_lautje_ Rechtrichten hoeft idd niet via deze methode. Maar ik ben toch maar bar weinig instructeurs tegen gekomen die mij iets konden vertellen over een scheef paard en hoe ik dat dan moest oplossen. ;)
Ik denk dat veel mensen zo reageren op de methode (dus dat AdB het heeft uitgevonden, wat idd niet zo is, wel is er meer aandacht voor nu) omdat het voor veel ook echt als openbaring voelt. Omdat je je paard voelt verbeteren tijdens zo'n les. :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:54

Ik heb een paar off-topic reacties verwijderd. Als je wilt weten van de TS, bijvoorbeeld of dit die ene stal is die je kent, dan kan je een pb sturen.