Onze eerste twee wedstrijden beloond met een 2de plek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

J_L

Onze eerste twee wedstrijden beloond met een 2de plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 16:10

Lieve bokkers,

Donderdag en zaterdag ben zijn wij gestart !

Hieronder de foto en filmpjes van mijn 7jarige ruin.

limbricht een 8ste plek met 187 punten
Heel een 2de plek met 197 punten

Waar wij aan werken:
* Impuls
* Loopt nog erg achter de loodlijn (krult zich zelf erg graag op)
* wij aan werken:
rechtrichten, overtuigender overgangen rijden

Verder is kritiek welkom !!

Afbeelding

Limbricht 8ste plek 187 punten

Grathem 2de plek 197 punten

maradhja

Re: Onze eerste twee wedstrijden beloond met een 2de plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:13

* Je hebt een super leuk paard!

Gefeliciteerd met de punten, ga zo door :D

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:59

mooi paardje hoor! hopelijk blijft deze stijgende lijn! vast wel! Misschien als je zelf nog wat mooier gaat zitten dat het dan wat zekerder overkomt en dat scheelt vast! dat mag ook, een beetje showen met zo'n paard haha! succes!

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 18:18

strawberry01 schreef:
mooi paardje hoor! hopelijk blijft deze stijgende lijn! vast wel! Misschien als je zelf nog wat mooier gaat zitten dat het dan wat zekerder overkomt en dat scheelt vast! dat mag ook, een beetje showen met zo'n paard haha! succes!

klopt mijn houding kan stukken beter, hebben er een half jaar uit gelegen helaas ! heb nu ook elke dag spierpijn haha :o :D

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:32

Ik vind jullie een leuke combi, gefeliciteerd met je prijs!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:41

Ziet er netjes uit!
Op het filmpje springt je paard wel gekruisd de galop aan. Doet hij dit vaker?
Zoja, dan is dat ook nog een aandachtspuntje :)

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:46

wat een PRACHTIG paard zeg! <3 <3 <3

in de galop vind ik hem alleen iets schuin vallen in het 1e filmpje, probeer hem dus iets rechter te houden in zijn lijf in de bochten! voor de rest echt super netjes en wees trots op die beauty! _/-\o_

Sjoebiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:47

Leuk paardje! Denk dat je nog wel iets beter mag gaan zitten :j

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:45

Prachtig paard!
dat overkruist aan springen in galop viel mij ook op.
Verder vind ik jullie een super leuke combinatie

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:57

Wow wat een blikvanger, je paard! <3
Ziet er goed uit, alles is hierboven al gezegt.

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:58

Hij glimt helemaal :D
Echt een plaatje om te zien.
Ik vind het altijd moeilijk om commentaar te geven als de punten al zijn aangegeven.
Ik vind sowieso dat je een nette houding hebt!

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:28

leuke combi alleen is die volt e-b-e bij het 1e filmpje hals strekken als dat zo is vind ik dat die er wat meer met zijn neusje uitmag

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:35

corinezomer schreef:
leuke combi alleen is die volt e-b-e bij het 1e filmpje hals strekken als dat zo is vind ik dat die er wat meer met zijn neusje uitmag

ja daar heb je gelijk in, werken we ook aan :)

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:33

J_L: oehh, vervelend! maar niet te streng voor jezelf! Iedere keer oefenen, en gata het vanzelf weer beter! succes!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:54

Eigenlijk erg weinig op je houding en rijstijl aan te merken. Je hebt die winstpunten echt verdiend hoor! En wat een super mooi bewegend paardje! Echt een blikvanger!

Maar toch, er moet ook plaats gemaakt worden voor kleine verbeteringspuntjes (1e filmpje):
Ik geef je als tip mee dat je paard met het hals strekken meer uit mag schuiven (tot ongeveer neus bij de knieën). Je paard blijft verder in haar eigen houding lopen. Hij/Zij is dan sneller geneigd te gaan hangen (betekend dus niet dat ze dit per definitie doet hoor). De truc is je paard uit die eigen houding te halen. Dat doe je door hem/haar wat meer naar boven of naar beneden te rijden en dit regelmatig af te wisselen.

Succes! En nogmaals, gefeliciteerd met je overwinning! _/-\o_

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:38

Ten 1e:
Wat een leuk paard!

Het ziet er echt heel netjes uit! Je paard loopt mooi constant en het ziet er in het geheel erg stabiel uit.
Hele nette punten en passend bij je goede proef! Ga zo door!

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:30

Adamootje schreef:
Eigenlijk erg weinig op je houding en rijstijl aan te merken. Je hebt die winstpunten echt verdiend hoor! En wat een super mooi bewegend paardje! Echt een blikvanger!

Maar toch, er moet ook plaats gemaakt worden voor kleine verbeteringspuntjes (1e filmpje):
Ik geef je als tip mee dat je paard met het hals strekken meer uit mag schuiven (tot ongeveer neus bij de knieën). Je paard blijft verder in haar eigen houding lopen. Hij/Zij is dan sneller geneigd te gaan hangen (betekend dus niet dat ze dit per definitie doet hoor). De truc is je paard uit die eigen houding te halen. Dat doe je door hem/haar wat meer naar boven of naar beneden te rijden en dit regelmatig af te wisselen.

Succes! En nogmaals, gefeliciteerd met je overwinning! _/-\o_

bedankt !! klopt, hij blijf indd vanzichzelf erg in de krul lopen.. hier werken we ook hard aan alleen het heeft wel wat meer tijd nodig bij hem.. vooral omdat hij snel verzuring in z´n rug krijgt daar hebben we nu msm voor dat helpt heel goed, alleen nu zit de pijn nog wel tussen z´n oortjes om het zo maar te zeggen, in het begin wilde hij totaal niet uit die krul komen dat gaat nu enigzins. maar je hebt volkomen gelijk !! :)

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:33

Afbeelding

Afbeelding

nog 2 foto's kreeg ik vandaag... van 't weekend

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:37

mischien kunnen jullie me wel helpen bij mijn probleem, zien jullie vast ook wel op het filmpje, het lijkt of ik een constant drijvend been heb. Dit is niet zo, maar toch lijkt het zo ik kan mijn onder been op een of anderen manier niet stil houden, iemand hier een tip voor ?! de een zegt gewoon ontspannen zitten, de ander zegt je moet je boven benen klemmen en je bekken kantelen.. zelf merk ik dat ik mijn boven benen wel iets klem.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:06

bedankt !! klopt, hij blijf indd vanzichzelf erg in de krul lopen.. hier werken we ook hard aan alleen het heeft wel wat meer tijd nodig bij hem.. vooral omdat hij snel verzuring in z´n rug krijgt daar hebben we nu msm voor dat helpt heel goed, alleen nu zit de pijn nog wel tussen z´n oortjes om het zo maar te zeggen, in het begin wilde hij totaal niet uit die krul komen dat gaat nu enigzins. maar je hebt volkomen gelijk !! :)[/quote]

ja, eigenlijk was het een beetje zinloos om neer te zetten, want je had het al zelf al opgeschreven als verbeteringspuntje zag ik net. 8)7 Super dat je het probleem hebt gevonden en dit nu oplost, dat komt vast allemaal goed:)

Nogmaals, gefeliciflapstaart met je overwinning!!:) Wanneer is je volgende wedstrijd?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:12

J_L schreef:
mischien kunnen jullie me wel helpen bij mijn probleem, zien jullie vast ook wel op het filmpje, het lijkt of ik een constant drijvend been heb. Dit is niet zo, maar toch lijkt het zo ik kan mijn onder been op een of anderen manier niet stil houden, iemand hier een tip voor ?! de een zegt gewoon ontspannen zitten, de ander zegt je moet je boven benen klemmen en je bekken kantelen.. zelf merk ik dat ik mijn boven benen wel iets klem.

Heb je toevallig een zadel waarbij de beugels onder het zweetblad kunnen? Dat hielp bij mij in ieder geval!:) Verder beweeg ik veel met mijn benen als mijn beugels te lang zijn... Misschien dat je ze een gaatje korter kunt zetten? (ze leken me niet te lang in het filmpje) Bij het doorzitten hebben trouwens heel veel mensen zo'n bewegend onderbeen. Het doorzitten is meer een kwestie van wennen en het juiste (actieve) tempo vinden waarin jij lekker kunt zitten.

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 08:15

Adamootje schreef:
J_L schreef:

Heb je toevallig een zadel waarbij de beugels onder het zweetblad kunnen? Dat hielp bij mij in ieder geval!:) Verder beweeg ik veel met mijn benen als mijn beugels te lang zijn... Misschien dat je ze een gaatje korter kunt zetten? (ze leken me niet te lang in het filmpje) Bij het doorzitten hebben trouwens heel veel mensen zo'n bewegend onderbeen. Het doorzitten is meer een kwestie van wennen en het juiste (actieve) tempo vinden waarin jij lekker kunt zitten.

Ze zitten al onder het zweetblad ! gaatje korter niet, want ik wilde zelf al n gaatje langer gaan rijden, ik rijd al vrij kort ...hihi :o maargoed in totaal zijn we pas een maandje bezig.. naar een bijna halfjaar niks doen moet ik zelf ook weer even de draai vinden denk ik.. bedankt

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 08:18

ik had trouwens gisteren wedstrijd was niet zo geslaagd ! ging veel inverzet en tegen de hand, moet hem van de dokter voor het rijden even een kwartiertje longeren zodat hij los komt in z'n rug, dat ging gisteren daar onmogelijk was gewoon geen plek voor vond het ook echt een oliebol concour... dan merk ik dat meteen met het rijden, dat hij begint met verzetten !!!in de proef paar keer gebokt, of hoofd eruit gegooit omdat er teveel tezien was .. tweede proef was ook niet geslaagd in verzet bij t aangaloperen, bijna de ring uit gestijgerd !! dus gisteren was het niet ons dagje... :') ik had echt geen winstpunt verwacht nou die is dan wel weer meegenomen ik had 176 en 184 punten...bij het inrijden reed een meid ook de hele tijd tegen me aan omdat ze d'r paard flink op zn donder aant geven was al met al, ik zag het gisteren zowiezo al niet zitten bij het inrijden haha, maargoed kan ook niet elk weekend top gaan, en het is nu pas z'n 3de keer .. :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:19

J_L schreef:
ik had trouwens gisteren wedstrijd was niet zo geslaagd ! ging veel inverzet en tegen de hand, moet hem van de dokter voor het rijden even een kwartiertje longeren zodat hij los komt in z'n rug, dat ging gisteren daar onmogelijk was gewoon geen plek voor vond het ook echt een oliebol concour... dan merk ik dat meteen met het rijden, dat hij begint met verzetten !!!in de proef paar keer gebokt, of hoofd eruit gegooit omdat er teveel tezien was .. tweede proef was ook niet geslaagd in verzet bij t aangaloperen, bijna de ring uit gestijgerd !! dus gisteren was het niet ons dagje... :') ik had echt geen winstpunt verwacht nou die is dan wel weer meegenomen ik had 176 en 184 punten...bij het inrijden reed een meid ook de hele tijd tegen me aan omdat ze d'r paard flink op zn donder aant geven was al met al, ik zag het gisteren zowiezo al niet zitten bij het inrijden haha, maargoed kan ook niet elk weekend top gaan, en het is nu pas z'n 3de keer .. :j

Precies, het kan niet altijd goed gaan! Zeker als je weet dat het bij het losrijden het al niet zo super gaat, moet je al helemaal niets verwachten tijdens de proef. Heb je het toch niet zo heel slecht gedaan, gezien je punten als hij onderhand de proef uitgebokt is, haha! Kan je hem anders niet longeren vóórdat je vertrekt, dus op eigen terrein? Dat is voor hem ook veel ontspannender dan op vreemd terrein. Daarna lekker lang los stappen op het terrein... Komt allemaal vast wel goed hoor! Volgende keer rijden jullie weer de sterren van de hemel:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:22

[quote/]Ze zitten al onder het zweetblad ! gaatje korter niet, want ik wilde zelf al n gaatje langer gaan rijden, ik rijd al vrij kort ...hihi :o maargoed in totaal zijn we pas een maandje bezig.. naar een bijna halfjaar niks doen moet ik zelf ook weer even de draai vinden denk ik.. bedankt[/quote]

Ik zie je benen weinig bewegen hoor, heb net het filmpje weer eventjes gekeken. Voor je gevoel beweeg je ze natuurlijk meer dan op het oog hé:)