Trekpaard Tobias @ clinic Albert van Schie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Trekpaard Tobias @ clinic Albert van Schie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:25

:wave:

Vandaag kwam Albert van Schie naar onze stal om clinics te geven, dus Tobias moest aan de bak!
Het was een heel leerzame clinic! Ivm mijn examens is hij een tijdje wat minder intensief/vaak gereden en we zijn nu net 2 weekjes weer hard bezig. De volgende wedstrijden staan alweer op de kalender, en met de tips van vandaag hebben we zeker iets om aan te werken :j.

Even een kort paspoortje:
Naam: Tobias (Attention Please op wedstrijd *D)
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Ruin
Niveau: B+1 :D

De tips van Albert waren naar voren, naar voren, naar voren. Niet zachtjes op 'safe' draven (wat ik eigenlijk altijd doe), maar gewoon naar voren rijden. Tobias had het hier ontzettend moeilijk mee, hij loopt liever wat rustiger en écht goed in de hand dan wat harder en dat hij echt moet zoeken.
Ook deden we veel overgangen zodat ie wat pittiger wordt en iets meer gaat sjouwen met zn benen. Voor mij was dé tip zoals gewoonlijk voor me uit kijken, maar hee, wat zou jij doen met zo'n knappe knol onder je kont :o.
Ik heb zelf het gevoel dat z'n achterhand er al steeds beter onder komt. Kan nog veel meer, maar vergeleken met de foto's van een paar weken terug (zie profiel) vind ik dat echt een groot verbeterpunt! :j

We hebben uiteraard gestapt, gedraaft en gegaloppeerd, echt heeft mn moeder eigenlijk alleen maar foto's gemaakt van het draven ;). Excuses voor de mindere kwaliteit foto's, het was toch nog vrij donker in de binnenbak.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Ik zie een lekker voorbeentje *D
Afbeelding

5. En een lekker achterbeentje!
Afbeelding

6.
Afbeelding

Wat vinden jullie, vooruitgang kwa impuls met de vorige foto's? :)

mysecrets

Re: Trekpaard Tobias @ clinic Albert van Schie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:27

Wat ontzettend leuk dat je zo fanatiek bent met Tobias!
Ziet er echt heel leuk uit!!!
Verder enige puntje zou ook zijn iets meer voorwaarts, maar dat lijkt me knap lastig!
Succes! :D

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:27

Ah wat cool!!!! ik kan hier moeilijk wat over zeggen eigenlijk :o maar ik vind het wel gaaf een belg in de dressuursport :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:31

Wat een knapperd <3. Gaat hij al een beetje nagevelijk lopen? Mischien longeren met een touwtje ofzo iets? Om het te oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:32

Gaaf! Wel goed naar voren blijven kijken hoor! Dalijk rij je ergens tegenaan :+

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:32

Hij blijft apart om te zien, op een positieve manier :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:33

Sandra5002 schreef:
Ah wat cool!!!! ik kan hier moeilijk wat over zeggen eigenlijk :o maar ik vind het wel gaaf een belg in de dressuursport :)

je haalt me de woorden uit de mond :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:36

IK word altijd zo blij van dit soort topics! Wat zijn ze toch imposant en wat is het toch geweldig dat sommige mensen, ondanks dat ze er....sorry ...totaal niet geschikt voor zijn, de moed hebben om met zo'n stoer beest dressuur te gaan rijden!
En sommige nog niet eens onverdienstelijk!
Al mijn hele leven wil ik zo'n stoere bink aanschaffen, is er nooit van gekomen jammer genoeg!
Maar het is HAW, dus commentaar!!!

Ik snap dat je geen genoeg kan krijgen van je schoonheid, maar probeer je kop in je nek te houden! :D
Je zit hier en daar ook scheef...vooral..ik zie!!! een lekker voorbeentje!! bij 1 van de foto's , zegt al genoeg natuurlijk, want je hangt zowat naast je paard!
Ik ben in elk geval fan van jou met je dressuur belg!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:38

erg indrukwekkend hoor... weet ook niet wat te zeggen, behalve ge-wel-dig!!!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:39

Elise95 schreef:
Wat een knapperd <3. Gaat hij al een beetje nagevelijk lopen? Mischien longeren met een touwtje ofzo iets? Om het te oefenen.

Nageeflijk lopen kan hij zeker, alleen was dat vandaag niet echt het belangrijkste, het ging vooral even om de impuls :).

Afbeelding
(foto van paar weken terug)

aerdenhout1, dankje, wat een complimenten :o. Ik moet van Albert een week lang alleen maar aan MIJN houding werken, dus dat gaan we dan maar doen!
Enneh, je mag m altijd een keer komen proberen hoor! :D

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:44

Ik zie zeker verbetering :j
Door de impuls van achteruit loopt hij meer in horizontaal evenwicht in plaats van op de voorhand (zoals op de foto in je laatste post wel te zien is). Nageeflijkheid komt vanzelf, ga vooral niet prutsen met touwtjes of iets dergelijks, dat komt vanzelf! Zoals je zelf al heel goed aangeeft :j ik vind het dan ook best wel jammer dat iemand dat als tip geeft :o
Aan je houding mag inderdaad gesleuteld worden, hier en daar knik je je heup ook in.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:46

Je wil niet weten hoe graag ik dat eens zou willen proberen! Lief aanbod, maar ik lig een beetje in de kreukels lichamelijk, dus zo'n hele grote dikke, gaat hem niet worden vrees ik!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:47

Olympus_, dat was ook precies de bedoeling! Dat nageeflijke doet hij toch wel, maar dat sloffen op de voorhand moet er echt uit! :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:50

okay, even een andere vraag... TS, ben je niet helemaal kapot na het rijden. Want het is niet een zacht duwtje met je heupen om zo een paardje in beweging te krijgen en op te vangen met je benen...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:51

Haha ja dat klopt, we waren allebei nat van het zweet vanmiddag :=

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:53

Maar als je dan die foto's ziet TS, dan kan ik me voorstellen dat het MEER dan de moeite waard is.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:56

Ik vind hem super gaaf, en je hebt hem nog mooi aan het lopen ook :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:59

Wat leuk om te zien zeg! :D
Ik vind dat het zelf ook een heel fijn plaatje geeft. +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:14

hij ziet er ook mooi uit zeg, lekker in zn velletje :)

Hij wordt ook al iets actiever inderdaad. Loop je wel eens balkjes met hem? Dan komt die achterhand er straks nog wat meer onder misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:01

Mooie Toob.. <3
Ooit hoop ik met Kim ook zover te komen.. of al is het maar een klein beetje in die richting.

Ik kwam heel toevallig een topic tegen waarin je vroeg naar dekjes voor onder de Excelsior.
Dat zadel heb ik ook, en de enige dekjes die daar groot genoeg voor zijn, is de QHP en BR Event.
Vooral die laatste.. :j Die hebben ze vast ook in het wit.

Oja, tips;
Probeer recht boven je paard te blijven. :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:41

Ziet er goed uit Elise! Kijk wel uit dat je niet scheef gaat zitten he (als snap ik het wel, dan kan je Tobias veel beter bekijken ;) )

Heel veel overgangen en schijnovergangen werkt echt goed, moet dat ook altijd veel doen bij Tych en pas daarna gaat ie vaak écht lekekr lopen!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:34

zo dat ziet er super uit zeg!! :) echt heel leuk om te zien, je zit zelf ook keurig op je paard. ga zo door zou ik zeggen!! :D

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:43

complimenten hoor!!! lijkt me niet makkelijk om zo'n groot, fors paard soepel door de bochten etc. te laten lopen. En die flinke hals zal ook niet altijd even soepel zijn. Ik zou zeggen ga zo door en heb er gewoon plezier in. Ik ben ook geen geweldig (Dressuur)ruiter en ben ook niet van plan om met Frie dressuur te rijden, voor mij is plezier hebben en genieten van buitenritten het belangrijkste. Nageeflijk rijden is wel handig aangezien ze vaak vasthoudt en drammerig kan zijn. maar nogmaals ga zo door!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:24

LecyTinker schreef:
okay, even een andere vraag... TS, ben je niet helemaal kapot na het rijden. Want het is niet een zacht duwtje met je heupen om zo een paardje in beweging te krijgen en op te vangen met je benen...

Dat is het wel hoor! Die van mij is behoorlijk licht op de hulpen en is met kleine beweging in beweging te krijgen. (niet altijd, maar meeste tijd wel)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:23

Allemaal bedankt voor de leuke reacties! Tobias is op zich heel netjes aan het been, maar je moet wel echt goed je been eraan houden als je tempo wilt houden, want anders zal hij ook meteen langzamer gaan lopen als ie de kans krijgt ;)