Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Solide"]
[quote="Fairie schreef:Voor mij is het een combinatie van alle 3
Dat doe je eigenlijk heel de tijd tijdens het rijden.
Met je zit mee drijven in de goede richting, gewicht verplaatsen.
Benen er aan en mee gaan met je handen

rijden met je gewoon met je hele lichaam doen, romp hoofd benen armen gewicht etc etc etc etc... 
om de bocht door te gaan met je handen en de teugels oppakken anders blijven ze alleen maar dom rondjes draaien op de hoefslag.. Ook knap lastig als je als bijrijder zo van de manegepaarden af geplukt wordt en je moet op zo'n knol schouderbinnenwaarts gaan rijden... Ga je een keer verzitten en ben je aan het appuyeren zonder dat je weet wat het paard in godsnaam aan het doen is (overkwam nienke
) Ik lag helemaal in een deuk van het lachen... Citaat:Als een paard eenmaal wat verder is ga ik helemaal niet lopen klooien emt binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter, pas als hij niet de gewenste lengtebuiging heeft grijp ik even in.
Ik gebruik voornamelijk gewichtshulpen
. Sjuimpje schreef:Ik zelf probeer zo weinig mogelijk te doen..
Als een paard eenmaal wat verder is ga ik helemaal niet lopen klooien emt binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter, pas als hij niet de gewenste lengtebuiging heeft grijp ik even in.
Ik gebruik voornamelijk gewichtshulpen.
is voor mij de combinatie heel belangrijk, waarbij de buitenteugel stuurt, de binnenteugel voor de stelling zorgt, het binnenbeen voor de buiging, buitenbeen bewaakt en begrenst, en je zit stuurt. Lielle"]
[quote="Sjuimpje schreef:Ik zelf probeer zo weinig mogelijk te doen..
Als een paard eenmaal wat verder is ga ik helemaal niet lopen klooien emt binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter, pas als hij niet de gewenste lengtebuiging heeft grijp ik even in.
Ik gebruik voornamelijk gewichtshulpen.
laten buigen om het binnenbeen en begrenzen met je buitenbeen
Fairie"]
[quote="Solide"][quote="Fairie schreef:Voor mij is het een combinatie van alle 3
Dat doe je eigenlijk heel de tijd tijdens het rijden.
Met je zit mee drijven in de goede richting, gewicht verplaatsen.
Benen er aan en mee gaan met je handen