Toch is het nog niet denderend. Op de filmpjes zit ik er voor de 4e keer op, waarvan 1 keer alleen zadels passen was. Ik en paardlief moeten dus weer vreselijk wennen. Plus dat hij zó blij is dat hij weer aan het werk is, dat ik hem amper kan houden. Na 20 minuten wordt hij zo enthousiast, dat ik continu bezig ben met hem te laten wachten.
Verwacht alstublieft geen spectacel. Enige wat ik aan het doen ben is hem ontspannen te krijgen, in mijn tempo en weer gewoon recht.
Ik irriteer me aan mijn handen, probeer hem steeds lengte te geven, maar heb ze dan af en toe bijna tegen mijn buik aanzitten. Moet weer gaan werken aan stiller contact en links rechtop houden ipv een half piano handje.
Het is verre van ideaal nog, maar spaar ons een beetje

1. Eerste keer aandraven, voor ons al heel wat. Laatste tijd was hij de 1e keer aandraven vreselijk en moest ik meteen aangaloperen om hem aan de gang te krijgen, nu kan ik weer gewoon losdraven, dus ben heel blij. Wel moet hij minder voorover vallen en mag hij wat meer zijn hals laten vallen en neusje eruit doen. Maar goed, dat komt toch echt bij mij vandaan

2. Galop is nog te vlak en volgens mij zelfs 4 tact/takt? Probeer hem steeds beetje rechter te krijgen, want alles wat ik er nu inrijd, gaat er voorover weer uit. Maar toch mag ik niet klagen.
3. Ik probeer ook beetje te schakelen in hoofd/halshouding. We doen ook wel eens helemaal halsstrekken, maar dat vooral als hij wat fijner in balans blijft. Nu nog proberen zijn neusje uit te schuiven ipv alleen de hals te laten zakken.
4. De draf na de galop is bijna niet uit te zitten, hij wordt heel enthousiast en gaat steeds stapje harder, als ik hem dan opvang, duikt hij achter de teugel. Beetje af tasten, want hij is nog niet sterk genoeg om bij elkaar te blijven, maar meot van mij wel steeds stukjes erbij komen. Hoewel je dat niet echt ziet op de film

5. Linksom is hij stukken makkelijker. Hij vindt het rechtsom moeilijk om te zakken en daarbij rechtsachter actief te houden. Ik ben nog aan het aftasten hoeveel been ik kan geven (meestal niks

Wees een beetje lief voor ons, heb sinds november toch niet meer serieus gereden en ga dood van de spierpijn. Ga hem vanaf nu gewoon weer 4 a 5 dagen in de week rijden. Nu was het, als we al reden, 1 of 2 keer per week.