Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:07

Hoi Bokt,
Ik wil jullie voorstellen aan Bernice, mijn bijna 5jarige nieuwe topper.

Zondag gaan we voor het eerst op wedstrijd.

Vertel maar wat jullie er van vinden. Ik kan gerust tegen wat kritiek en vragen stellen mag altijd!!

Hier een paar foto's van het rijden; (beugels zijn inmiddels al wat langer)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje; (gedeelte in de binnenbak is nog met proefrijden/uitproberen, in elk geval ik zat er toen pas voor de tweede keer op. Het gedeelte in de buitenbak is al bij stal)

http://www.youtube.com/watch?v=KfL9rtkNlZU

Eigen commentaar;
- Meer schakelen en variatie aanbrengen.
- Eerst nog meer haar over de rug heen rijden en van uit die houding van achteruit weer omhoog werken
- meer van achter naar voren rijden
- mijn hand niet vast zetten
- op mijn houding letten (ik wil nog wel eens naar voren kiepen, omdat ik nog steeds niet helemaal aan haar beweging ben gewend, en ook niet achterover gaan hangen)
- overtuigender rijden

Zelf vind ik dat we sinds we haar hebben, we toch al vooruit zijn gegaan. Wat vinden jullie?? ;)

AnkeVivaldi

Re: Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:11

Jullie zijn er zeker klaar voor!! ziet er echt goed uit, en mooie gangen heeft hij zeg :)
succes alvast op je debuut.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:24

Dankjewel!:D Ze heeft inderdaad (al zeg ik het zelf) goede gangen, niet spectaculair, maar wel goed! :D

jb_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:35

Ziet er goed uit. leuke combinatie
de meeste kritiekpunten heb je zelf al genoemd
wat ik nog toe wil voegen pas op dat je niet teveel naar beneden kijkt
en blijf je handen dragen die zijn soms erg aan de lage kant en inderdaad handen niet vastzetten om sommige stukjes
verder zeker klaar voor de wedstrijd

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:49

Ziet er heel netjes uit!! Je zit ook heel netjes.. Je handen wat meer dragen en starte maar met deze knapperd! Succes

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:04

Ziet er op zich al heel keurig uit. Leuk dier en vriendelijk gereden. Wat me opvalt is dat je zadel wel een erg grote inchmaat is voor jouw formaat. Je hebt vrij veel ruimte over achter het zadel, dat is voor je zit een beetje jammer. Misschien het zadel bij het paard overgenomen?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:17

Ziet er goed uit! Niks op aan te merken verder, behalve de punten die je zelf noemt.

Maar de galop is nog wel even een aandachtspuntje, op een stukje in de film galoppeerde je op de hoefslag en leek het net alsof ze om de twee sprongen dr kont van binnnen naar buiten draaide en terug?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:57

Ziet er al heel netjes uit! Ze mag nog net iets constanter in aanleuning, maar dat komt vanzelf wel :)
Jullie zijn zeker klaar voor de B
(ik vind daarintegen dat ze wel best spectaculaire gangen heeft die zich nog heel mooi kunnen ontwikkelen)

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:23

jullie zijn er echt wel klaar voor ik vind het er super netjes uit zien en je rijd ook super :D.
hij/zij heeft ook hele mooie gangen en ik weet zeker dat je met dit paardje nog heel veel kan berijken.

Succes !:)

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:43

salome_maybe schreef:
Maar de galop is nog wel even een aandachtspuntje, op een stukje in de film galoppeerde je op de hoefslag en leek het net alsof ze om de twee sprongen dr kont van binnnen naar buiten draaide en terug?

Ja klopt, ik zat ook al te kijken.. Verder erg leuk dier en veel succes op wedstrijddebuut!

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:05

Ik vind het er vrij onrustig uitzien, jij bent continu met je handen bezig, waardoor je paard steeds zijn hoofd beweegt.
Probeer je buitenteugel er goed aan te houden, je binnenteugel enkel af en toe vragen door in de hand te knijpen zeg maar en dan vooral je handen stil te houden, die zouden van mij ook nog wel wat hoger kunnen, zo zet je ze minder snel vast.
Verder vind ik het er goed uit zien, lekker gaan starten en dan komt de rest vanzelf ook wel :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 17:01

Leorah schreef:
Ziet er op zich al heel keurig uit. Leuk dier en vriendelijk gereden. Wat me opvalt is dat je zadel wel een erg grote inchmaat is voor jouw formaat. Je hebt vrij veel ruimte over achter het zadel, dat is voor je zit een beetje jammer. Misschien het zadel bij het paard overgenomen?

Inderdaad, het zadel is aan de ruime kant. Toen we voor een zadel gingen kijken waren er op het laatst nog twee zadels over die goed pasten. Dit zadel was ze gewend, vind ik fijn en hier kunnen we allebei nog (wat) in groeien. Ik groei heel onregelmatig, dus beter nu iets ruim dan dat ik er over een half jaar alweer ben uitgegroeit. Voor Bernice hetzelfde geval, ze heeft nog niet heel veel bespiering en heeft met dit zadel nog wat ruimte om te groeien (vandaar ook het bontje onder het zadel (wel op advies van de zadelmaker))

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 17:13

jb_s schreef:
Ziet er goed uit. leuke combinatie
de meeste kritiekpunten heb je zelf al genoemd
wat ik nog toe wil voegen pas op dat je niet teveel naar beneden kijkt
en blijf je handen dragen die zijn soms erg aan de lage kant en inderdaad handen niet vastzetten om sommige stukjes
verder zeker klaar voor de wedstrijd

Het omlaag kijken komt doordat ik haar mijn hand meer wil laten volgen, maar hierdoor ga ik dit zelf ook doen, hier wordt al aan gewerkt!
Nu rijd ik haar heel veel omlaag, en dan zet ik mijn handen iets lager/breder, zodat ze eerst leert om haar rug goed te gebruiken, we trainen soms ook al wat stukjes meer bergopwaarts, dan gaan mijn handen+hoofd ook al meer omhoog

salome_maybe schreef:
Ziet er goed uit! Niks op aan te merken verder, behalve de punten die je zelf noemt.

Dankje! De galop is inderdaad een aandachtspuntje. Het klopt dat ze afentoe wat met haar kont zat te draaien. Doordat we nu al meer aan de rechtgerichtheid hebben gewerkt is dit eigenlijk al bijna verdwenen.

unicorn_kiss schreef:
Ziet er al heel netjes uit! Ze mag nog net iets constanter in aanleuning, maar dat komt vanzelf wel :)
Jullie zijn zeker klaar voor de B
(ik vind daarintegen dat ze wel best spectaculaire gangen heeft die zich nog heel mooi kunnen ontwikkelen)

Inderdaad, maar dit komt ook mede doordat ik mijn hand onderin niet helemaal rustig kan houden. Naarmate ik mijn hand meer naar boven plaats en/of meer met mijn been ga rijden, wordt ik(en zij dus ook) hierin al veel stiller. Dit komt dus ook puur doordat mijn handen onderin niet weten wat ze moeten.(Bovenin kan ik mijn ellebogen meer aan mijn lijf aansluiten en zijn ze dus veel stiller) Haar gangen kan ze inderdaad wel nog veel verder ontwikkelen.

Arvensis schreef:
Ik vind het er vrij onrustig uitzien, jij bent continu met je handen bezig, waardoor je paard steeds zijn hoofd beweegt.
Probeer je buitenteugel er goed aan te houden, je binnenteugel enkel af en toe vragen door in de hand te knijpen zeg maar en dan vooral je handen stil te houden, die zouden van mij ook nog wel wat hoger kunnen, zo zet je ze minder snel vast.
Verder vind ik het er goed uit zien, lekker gaan starten en dan komt de rest vanzelf ook wel :)

Inderdaad, ik moet veel meer met de buitenkant gaan rijden. Dit is mij toen ik leerde rijden fout aangeleerd en ik heb hier nog steeds problemen mee. Hier besteden we in de les wel aandacht aan.

Allemaal bedankt voor jullie commentaar!!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 19:40

Roxxxhorses schreef:
Allemaal bedankt voor jullie commentaar!!

Hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik geen reactie's meer wil hoor :D :D :D

weg123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:51

leuk filmpje! mooie gangen heeft jouw paard. Ik denk dat je er klaar voor bent. Je ziet soms wel nog wat 'schommelingen' en hakkels. Goed blijven rechtrichten. Komt natuurlijk ook doordat hij nog jong is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:10

Erg leuk paard maar zoals gezegd, erg onrustig in haar hoofd en in het begin van het filmpje toen je er voor de tweede keer opzat had ze dit dus niet. Let hier heel goed op want dit heb jij er dus ingereden, het zal er ook wel weer uit gaan maar het blijft wel een groot aandachtspunt voor jou en je instructie.
Paard is nog jong dus dat er soms even een kont naar binnen komt is niet erg, als je helemaal aan haar gewend bent zul je dit beter voelen en op reageren. Jullie zijn zeker B-waardig dus veel succes.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 08:51

_mariT_ schreef:
leuk filmpje! mooie gangen heeft jouw paard. Ik denk dat je er klaar voor bent. Je ziet soms wel nog wat 'schommelingen' en hakkels. Goed blijven rechtrichten. Komt natuurlijk ook doordat hij nog jong is

Dankje!

bigone schreef:
Erg leuk paard maar zoals gezegd, erg onrustig in haar hoofd en in het begin van het filmpje toen je er voor de tweede keer opzat had ze dit dus niet. Let hier heel goed op want dit heb jij er dus ingereden, het zal er ook wel weer uit gaan maar het blijft wel een groot aandachtspunt voor jou en je instructie.
Paard is nog jong dus dat er soms even een kont naar binnen komt is niet erg, als je helemaal aan haar gewend bent zul je dit beter voelen en op reageren. Jullie zijn zeker B-waardig dus veel succes.

Indersaad, dit is ook een probleem wat door mij komt. In de lessen gaat dit wél goed, aangezien mijn instructrice mij hier steeds maar weer ann herinnert. Maar als ik zelf rij(met m'n vader of moeder erbij :+ ) dan krijg ik hier meer problemen mee, aangezien ik dit vrijwel onbewust doe. Nu moet ik wel zeggen dat het nu al weer minder is(filmpje is van 2 weken geleden), er is dus wel weer vooruitgang in :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:18

Ik heb het gevoel dat je teveel met de binnenteugel bezig bent. Beetje stelling vragen is natuurlijk goed, maar dan wel de buitenteugel er bij houden. Is al vaker gezegt, maar daardoor is hij inderdaad wat onrustig met het hoofd. Je kan precies zien wanneer jij een teugelhulp geeft. Ook loopt hij daardoor vaak te diep. Eerste stukje van het filmpje vond ik dat hij al stukken fijn het neusje op de loodlijn had.

Mag ik vragen waarom je sporen om had de 2de keer dat je er op zit?

Ik vind de gangen van het paard veelbelovend! Heeft echt wel schwung!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:41

Vulina schreef:
Ik heb het gevoel dat je teveel met de binnenteugel bezig bent. Beetje stelling vragen is natuurlijk goed, maar dan wel de buitenteugel er bij houden. Is al vaker gezegt, maar daardoor is hij inderdaad wat onrustig met het hoofd. Je kan precies zien wanneer jij een teugelhulp geeft. Ook loopt hij daardoor vaak te diep. Eerste stukje van het filmpje vond ik dat hij al stukken fijn het neusje op de loodlijn had.

Mag ik vragen waarom je sporen om had de 2de keer dat je er op zit?
Ik vind de gangen van het paard veelbelovend! Heeft echt wel schwung!

Dit was niet de tweede keer dat er iemand opzat hoor. Dit was de tweede keer dat ik haar reed(ze stond te koop), en na de eerste keer bleek dat ze toch net wat fijner is met spoortje. Al is ze ook zonder spoortje wel te rijden, maar niet zo fijn.
Ik weet ook dat ze nu nog wat te diep loopt, maar we hebben voor nu nog zoiets van liever iets te diep dan nu al iets te hoog. Ik heb met mijn pony wel gellerd dat omhoogrijden heel makkelijk aan te leren is, maar dat omlaagrijden is een heel ander verhaal. En zeker nu ze nog zo jong is, wil ik haar niet al rugproblemen aanrijden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:52

Ja dat had ik begrepen dat jij er voor de tweede keer op zat, maar ze wel al beleerd was. Hoe bedoel je dat ze dan fijner te rijden is? Wat is dan fijner?

Ik ben met je eens dat omhoog rijden makkelijker is dan naar beneden. Maar laag rijden is iets anders dan diep. Laag vind ik juist goed, diep minder. Dan duikt ze achter de teugel en volgt ze je hand niet. Ik zou haar mooi laag rijden met zo nu en dan een stukje naar je hand toe rijden. Maar dat neusje zou ik er echt meer uit gaan rijden. Beeld van het eerste stuk van het filmpje vind ik erg fijn, daar komt ze er zo nu en dan mooi uit.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:09

Hoi,

Je hebt een mooie, kaarsrechte maar ontspannende houding voor het oog. Je lijkt wel teveel met je handen te doen (paardje maakte zaagbeweging in het begin) Meer ontspanning in je onderarmen. Armen naast je lichaam neerzetten. Verder zag ik dat je mooi meegaf met je handen als hij nageeflijk liep. Hij loopt verder redelijk ontspannen en met veel schwung (schrijf je dat zo??) :z .

In de linkergalop is je paard niet rechtgericht. Ik dacht eerlijk gezegd dat je schouder buitenwaards/ travers deed in de galop. rechtsom is niet zijn goede hand, denk ik. Hij moet meer lengte krijgen links. Volgens mij rij je zelf het liefst linksom? Probeer meer rechtsom te rijden. Volte openen en sluiten, linksom, rechtsom laten kijken in je training, je kunt het zo gek niet bedenken. edit: ahh.. Niet gelezen dat 'ie nog zo jong was! dat recht richten dat komt dus nog wel :Y) eerst nog leren op eigen benen te lopen. Ziet er veelbelovend uit!!

Jullie komen er wel. Jullie zijn een leuk stel!
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 28-05-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:12

Wel grappig.
Zie ik staan "Bernice voor het eerst op Bokt!!+filmpje!! Wedstrijdklaar??"
Mijn naam komt niet vaak voor en dan zie je dit staan, Hahaha grappig.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:52

ziet er heel goed uit.
zag ook op youtube het filmpje van jou met je oude pony... wouw :oo in één woord! als je die vlekken wegdenkt zou je zo denken dat het een duur sportpaard is! (ahw flauw, nee grapje hoor :D respect!!!!)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:29

Vandaag was dus onze eerste wedstrijd(in Ottersum), in een woord; SUPER!! Hebben twee proeven gereden en allebei de proeven gewonnen!! De eerste proef met 214 punt en de tweede proef met 189 punt. Ze was zoooo fijn en lekker te rijden, heerlijk!

Filmpje komt deze week nog, kunnen jullie weer beoordelen!! *D

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:36

en waar slaat die reactie op!?
ik vind dat je er heel netjes op zit,
ook een heel mooi paard om te zien!
gefeliciteerd met je overwinningen!