Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, maar hoe weet je zo zeker dat het tussen de oren zit? Je hebt waarschijnlijk iets opgelost in zijn gebit, maar misschien is er nog iets dat je niet ziet?
rachel_j schreef:mylene32 schreef:ik zou de teugel GEDULD gebruiken, is niet te koop in de ruitersportzaak helaas, wel heel effectief. Zo zijn er nog teugels, RUST, BEGRIP, die helpen allemaal mee...
tjee wat een geweldig waardevol advies hoor...............
ReneeP schreef:Het is het meest waardevolle advies wat je in mijn ogen kunt krijgen als je met paarden omgaat
ReneeP schreef:rachel_j schreef:tjee wat een geweldig waardevol advies hoor...............
Het is het meest waardevolle advies wat je in mijn ogen kunt krijgen als je met paarden omgaat

Sodeletuut schreef:ReneeP schreef:Het is het meest waardevolle advies wat je in mijn ogen kunt krijgen als je met paarden omgaat
Helemaal mee eens! Zoals je zegt in de openingspost dat het tussen de oren zit, kan niet. Zo kan een paard niet denken. Dit is alleen op te lossen door goed les te nemen en dan komt het vanzelf, dus niet dwingen met een slofteugel. Ik kan je aanraden les te nemen in de klassieke rijkunst. Bijvoorbeeld: http://www.atletischerijkunst.nl

rachel_j schreef:les heb ik, 2x per week volgens de antoine de both methode.
naar mijn mening kan het wel degelijk tussen de oren zitten.
ervaring heeft hem geleerd dat het zeer doet, dus hij wil het niet meer doen ,net als dat de ervaring ze leert dat er stroom op de draad staat , dus hebben ze respect voor de draad.
door het te ervaren worden ze immers wijs, ik kan hem echter alleen leren dat het geen pijn meer doet. door hem door de kaak heen te krijgen, en dat lukt dus niet.
zeg ook niet dat ik een voorstander ben van de slofteugel (helemaal niet zelfs!) maar dat het mij geadviseerd is.
Dan zou ik zeggen, luister naar je AdB instructeur, blijf gymnastiseren en heb geduld, geduld, geduld.