Pff, ik heb het afgelopen halfjaar afgezien met Loeki, een 8-jarige (mini) fjord waarmee ik nu F11 rijd, wat gelijk zal staan aan B-niveau. Drie maanden lang heb ik alle hoeken van de bak mogen zien: ze pakte het bit tussen d'r kiezen, zette zich vast op rechts en liep vervolgens volledig onder mij uit.

Na een hele winter te hebben volgehouden lijkt er nu eindelijk verbetering in te komen. Ze begint op sommige momenten weer los te laten, en het tempo wordt steeds meer van mij. Er blijven echter genoeg punten van aandacht; mijn zit, maar vooral mijn handen/armen zijn dramatisch. Ik heb de beste foto's uitgekozen, maar ook hier kun je zien hoe mijn handen een eigen leven leiden. Tips/commentaar is dan ook van harte welkom!
De foto's zijn een week geleden genomen tijdens een gewone groepsles. Het is een simpele digitale camera, dus de kwaliteit is niet altijd even best.
Oh, en voor ik het vergeet: Loeki heeft een pessoabit, en haar zadel ligt niet geweldig waardoor het naar voren schuift. Dit zijn beide dingen waar ik niet gelukkig mee ben, maar als manegeruiter kan ik hier weinig aan veranderen.
De foto's!
Instappen

Halthouden (Mijn lesgever zegt hier dat ik haar er meer doorheen moet vragen, zodat ze loslaat op rechts)

Nog een poging

Drafje waar ik erg blij mee ben. (camera sprong net op Z/W toen de foto werd genomen)

-

-

Bedankt voor het kijken!

...